Eli tämmönen tapaus sattui tuossa toissa päivänä, että tuo mun Golf mk2 1.3 kaasari jätti tielle.
Kesken ajon alko hyytymään, laitoin kytkimen pohjaan niin auto sammui.
Sen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Ihan kuin se ei saisi kipinää..
Toivottavasti pystytte auttamaan! :(
GOLF mk 2 jätti tielle käynnistysongelma ( KIIRE! )
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kai sä perustarkistuset teit?
1: onko kipinä? onko syt puola nniin kuuma, ettei voi sormella koskee, tai vaan hieman? Jos liian kuuma-sit puola huonoo. kuitenkin pitäisi käynistyy, kun jäähtyy.
2: saako kakkua? Paina kaasuvivustoa jyrkästi pohjan ja kurkki kaasarin-jos kiihdytyspumppu suuttimesta roiskii bensaa moottoriin, niin bensan saanti on OK. Sen voisit oikestaan tehää ekana.
Jos nä molemmat on kunnossa ja mistään ei kolisee, sitten alkaa asia olee jo siinä outon ja ihmellisen puolella.
1: onko kipinä? onko syt puola nniin kuuma, ettei voi sormella koskee, tai vaan hieman? Jos liian kuuma-sit puola huonoo. kuitenkin pitäisi käynistyy, kun jäähtyy.
2: saako kakkua? Paina kaasuvivustoa jyrkästi pohjan ja kurkki kaasarin-jos kiihdytyspumppu suuttimesta roiskii bensaa moottoriin, niin bensan saanti on OK. Sen voisit oikestaan tehää ekana.
Jos nä molemmat on kunnossa ja mistään ei kolisee, sitten alkaa asia olee jo siinä outon ja ihmellisen puolella.
Mulla on kolmoskoppasessa ollu nyt vähän samantyylinen vika, kaupungissa alkoi pätkimään ja sammui suoraan ajosta, lähti kyllä heti käyntiin uudestaan.
Moottoritiellä ajaessa eilen alkoi taas pätkimään isoimmalla vaihteella kiihdyttäessä, nelosella kun päästeli isoilla kierroksilla jonkin matkaa niin taas toimi normaalisti.
Moottoritiellä ajaessa eilen alkoi taas pätkimään isoimmalla vaihteella kiihdyttäessä, nelosella kun päästeli isoilla kierroksilla jonkin matkaa niin taas toimi normaalisti.
Vastausta alkuperäiseen kysymykseen. Itsellä oli -89 vuosimallin Polossa samaa vikaa. Sammui ihan perusteetta ja lähti käyntiin kun huvitti.. Puolassa ei ollut vikaa toistakin puolaa paikalleen soviteltiin.
Korjauksesta on jonkin verran aikaa, joten tarkkoja tietoja en muista. Olisiko ollut näin: Puolalle tuleva maadoitus piuha kulkee mittariston tai virtalukon kautta. Yhdistyshäiriö oli liittimessä joka kojelaudan alla (polossa tulipellin johtojen läpiviennissä), kuljettajan jalkatilassa. Liitos oli hapettunut.
Ratkaisu:
Irroittelet noi liittimet toisistaan. Näitä liittimiä taitaa olla golffissa ainakin kolme ja nämä liittimet on sulakerasian pohjassa. Laitat jotain uskonvahvistussuihketta liittimiin ja yhdistät liittimet sulakerasianpohjaan.
Kannattaa samalla tarkistaa moottorin maadoitusjohto. Yllättävän moni ongelma katoaa kun auton maadoitukset on kunnossa.
Korjauksesta on jonkin verran aikaa, joten tarkkoja tietoja en muista. Olisiko ollut näin: Puolalle tuleva maadoitus piuha kulkee mittariston tai virtalukon kautta. Yhdistyshäiriö oli liittimessä joka kojelaudan alla (polossa tulipellin johtojen läpiviennissä), kuljettajan jalkatilassa. Liitos oli hapettunut.
Ratkaisu:
Irroittelet noi liittimet toisistaan. Näitä liittimiä taitaa olla golffissa ainakin kolme ja nämä liittimet on sulakerasian pohjassa. Laitat jotain uskonvahvistussuihketta liittimiin ja yhdistät liittimet sulakerasianpohjaan.
Kannattaa samalla tarkistaa moottorin maadoitusjohto. Yllättävän moni ongelma katoaa kun auton maadoitukset on kunnossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa