Touranin webaston (irrotus ym)vinkkejä, kiire
Valvoja: ffp jäsenet
Touranin webaston (irrotus ym)vinkkejä, kiire
No niin, touranista (-06) ajattelin kaivaa webaston käteen ja katsoa mikä vaivaa kun tuota F02 koodia pukkaa ja jos sattuu käynnistymään niin todella hyvät savut päästää ulos...
Ilmeisesti etupuskuri, apukuskin pyörä ja sisälokari pitää irrottaa; missä on touranissa etupuskurin ruuvit? Ajattelin lähinnä että pääsis mahdollisimman helposti/nopeasti itse webaston ruuvaukseen kun autolla tuntuu olevan käyttöä koko ajan
Vinkkejä vaan tulemaan em. toimenpiteen tehneet!!!
Ilmeisesti etupuskuri, apukuskin pyörä ja sisälokari pitää irrottaa; missä on touranissa etupuskurin ruuvit? Ajattelin lähinnä että pääsis mahdollisimman helposti/nopeasti itse webaston ruuvaukseen kun autolla tuntuu olevan käyttöä koko ajan
Vinkkejä vaan tulemaan em. toimenpiteen tehneet!!!
Viimeksi muokannut peeki, 3.10.2010 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmeisesti vanhakeulainen..
Maski pois, sen alla on muutama ruuvi.
Moottorin pohjamuovi pois, puskurin alareunassa muutama ruuvi, sisäloksujen ruuvit irti puskurin takareunasta.
Puskurin keskellä on muutama ruuvi alemman säleikön sisällä, puskurikuori pois.
Oik sisäloksu pois jos yksiosainen, helpottaa kummasti.
Kokeile toimiiko vesipumppu. Melko yleinen vika tuossa, jos ei pumppu pyöri niin sammuu itsestään hetken käytön jälkeen ja nokeaa laitteen muutamalla käynnistysyrityksellä.
Maski pois, sen alla on muutama ruuvi.
Moottorin pohjamuovi pois, puskurin alareunassa muutama ruuvi, sisäloksujen ruuvit irti puskurin takareunasta.
Puskurin keskellä on muutama ruuvi alemman säleikön sisällä, puskurikuori pois.
Oik sisäloksu pois jos yksiosainen, helpottaa kummasti.
Kokeile toimiiko vesipumppu. Melko yleinen vika tuossa, jos ei pumppu pyöri niin sammuu itsestään hetken käytön jälkeen ja nokeaa laitteen muutamalla käynnistysyrityksellä.
Ei ole kyllä lukitukset enää toviin lähtenyt akkua irroittamalla tehdas-Webastoista.
Testerillä pitää tehdä hieman kieroutuneesti tuo poisto eli T5:ssa oli niin että 3 kanavaan piti kirjoittaa se sama 1 joka siellä oli kun lukitus on päällä. Tämän jälkeen arvo muuttui 0:ksi joka tarkoittaa että lukitus ei ole päällä. Touranin TT-V:stä en muista menikö samalla logiikalla, kun siitä on tovi kun sen poistin siitä viimeksi.
Testerillä pitää tehdä hieman kieroutuneesti tuo poisto eli T5:ssa oli niin että 3 kanavaan piti kirjoittaa se sama 1 joka siellä oli kun lukitus on päällä. Tämän jälkeen arvo muuttui 0:ksi joka tarkoittaa että lukitus ei ole päällä. Touranin TT-V:stä en muista menikö samalla logiikalla, kun siitä on tovi kun sen poistin siitä viimeksi.
5 vikakoodia näkyi viimeksi ja viimeisin oli että laite on lukittu eikä lähtenyt vikakoodit normisti poista vikakoodit-kohdasta(testeri V-Checker PRO VAG CAN-lukija Suomeksi )
Lähti tulille kun otin akunkengän irti edestakaisin
Itse en ymmärrä mitään eri kanavista ym vaikka tuolla testerillä voi vissiin tehdä aika paljonkin..
Olisiko järkevää ostaa vag-com; onko sen käyttö helpompaa kuin V-Checker PRO VAG CAN-lukijaa? Itsellä ei ole lukijaa mutta veljellä on juuri tuo v-checker jota lainailen...
Lähti tulille kun otin akunkengän irti edestakaisin
Itse en ymmärrä mitään eri kanavista ym vaikka tuolla testerillä voi vissiin tehdä aika paljonkin..
Olisiko järkevää ostaa vag-com; onko sen käyttö helpompaa kuin V-Checker PRO VAG CAN-lukijaa? Itsellä ei ole lukijaa mutta veljellä on juuri tuo v-checker jota lainailen...
Lukitusta ei poisteta pelkästään tyhjentämällä vikakoodeja vaan kirjoittamalla tiettyyn kanavaan tietty arvo.
T5:ssa Webaston kanava on tuo 3 ja arvo 1. V-Checkeristä ei ole kokemusta, joten en osaa vertailla.
Tuossa ohjeessa on jotain ruudunkaappauksia VCDS:stä.
T5:ssa Webaston kanava on tuo 3 ja arvo 1. V-Checkeristä ei ole kokemusta, joten en osaa vertailla.
Tuossa ohjeessa on jotain ruudunkaappauksia VCDS:stä.
Nyt on webasto ollut pöydällä; karstat putsattu, tiiviste askarreltu ym mutta ilmeisesti laite on lukossa. Oisko jollain vaasassa vag-comia ja tietotaitoa poistaa tuo lukitus, ei lähtenyt käyntiin vaikka akunkenkä oli irti...
Jos tuo webasto ei nyt lähdekään tulille niin mitä olette touraniin laittaneet tilalle? Ja mistä ostettu?
Jos tuo webasto ei nyt lähdekään tulille niin mitä olette touraniin laittaneet tilalle? Ja mistä ostettu?
sama juttu kun toisellakin touranin omistajalla, kopioin suoraan nyt tännekin: suluissa oman auton tilanne
Palopesää epäiltiin kun ilmoiteli vag-comilla no flame.... (mulla kellossa F02)
Purkasin laitteen, palopesä näytti olevan päällisin puolin ok ja meinasin jo laittaa takaisin kun selkeää syytä ei löytynyt pintapuolisella tarkastelulla.
Uteliaisuutani purin kuitenkin vielä suuttimen ympärillä olevan keraamisen osan hehkuineen (jota ei ole kiinnityksestä päätellen tarkoitettu purettavaksi vaikka näinkin olisi voitu tehdä) ja löydöksenä palanut tiiviste keraamisen "kupin" ja teräksisen palopesän välillä sekä jonkinverran karstaa kupissa.
Askarteiln uudet tiivisteet tilalle, laite kasaan ja puskurit jne paikalleen.
Muutaman käynnistysyrityksen jälkeen lähti nätisti käymään ja ainakin nämä muutamat päivät on toiminut hyvin. (omaani en ole saanut vielä tulille)
Ennen purkamista webasto lähti päälle ja kun palopuhallin saavutti täydet kierrokset niin liekki sammui. Vag-comilla vikakoodi No flame. Aikansa kun kokeili niin meni tietysti lukkoon.
Tämä sammuminen siis ilmeisesti johtui palaneista tiivisteistä, ilma puhaltimelta pääsi väärästä välistä ja puhalsi liekin sammuksiin. Karstallakin oli varmasti oma osansa huonoon palamiseen. Katsotaan ja seurataan kuinka kauan toimii tuolla tee-se itse remontilla ilman vaihdettuja osia pl. tiivisteet. (toivotaan että omassanikin onnistui tiivistejumppa ja lähtee pelittämään)
Palopesää epäiltiin kun ilmoiteli vag-comilla no flame.... (mulla kellossa F02)
Purkasin laitteen, palopesä näytti olevan päällisin puolin ok ja meinasin jo laittaa takaisin kun selkeää syytä ei löytynyt pintapuolisella tarkastelulla.
Uteliaisuutani purin kuitenkin vielä suuttimen ympärillä olevan keraamisen osan hehkuineen (jota ei ole kiinnityksestä päätellen tarkoitettu purettavaksi vaikka näinkin olisi voitu tehdä) ja löydöksenä palanut tiiviste keraamisen "kupin" ja teräksisen palopesän välillä sekä jonkinverran karstaa kupissa.
Askarteiln uudet tiivisteet tilalle, laite kasaan ja puskurit jne paikalleen.
Muutaman käynnistysyrityksen jälkeen lähti nätisti käymään ja ainakin nämä muutamat päivät on toiminut hyvin. (omaani en ole saanut vielä tulille)
Ennen purkamista webasto lähti päälle ja kun palopuhallin saavutti täydet kierrokset niin liekki sammui. Vag-comilla vikakoodi No flame. Aikansa kun kokeili niin meni tietysti lukkoon.
Tämä sammuminen siis ilmeisesti johtui palaneista tiivisteistä, ilma puhaltimelta pääsi väärästä välistä ja puhalsi liekin sammuksiin. Karstallakin oli varmasti oma osansa huonoon palamiseen. Katsotaan ja seurataan kuinka kauan toimii tuolla tee-se itse remontilla ilman vaihdettuja osia pl. tiivisteet. (toivotaan että omassanikin onnistui tiivistejumppa ja lähtee pelittämään)
sundomin autosähkö ei saanut vikakoodia poistettua, mutta ei saanut vaasan käyttöautokaan! Kuitenkin savut lähti webastosta eli saatiin tulille mutta herjasi kyllä pariin kertaan vikakoodia F02...
Vikamuistissa vw merkkihuollossa: radiokauko-ohjauksen yhteys ei signaalia/tiedonvaihto staattinen..
Osanumero 1k0815071t
versio 2504
Ei hajuakaan mitä nuo tarkoittavat, ei autossa ole radiokauko-ohjainta (vain webaston kello) ja käyttöauton webastospesialisti lauantaina töissä seuraavan kerran...
Ja halpaa oli, aina kun auto käy vaasan käyttöautolla töpselin päässä niin se maksaa 57,65 euroa!!!
Ja seuraavana ostoslistalla on: HEX-USB+CAN adapteri , sisältää ohjelman ja päivitykset
Jos vielä oppisi käyttämään tuota, kädetön kun olen tietokoneisiin liittyvien juttujen kanssa...
Vikamuistissa vw merkkihuollossa: radiokauko-ohjauksen yhteys ei signaalia/tiedonvaihto staattinen..
Osanumero 1k0815071t
versio 2504
Ei hajuakaan mitä nuo tarkoittavat, ei autossa ole radiokauko-ohjainta (vain webaston kello) ja käyttöauton webastospesialisti lauantaina töissä seuraavan kerran...
Ja halpaa oli, aina kun auto käy vaasan käyttöautolla töpselin päässä niin se maksaa 57,65 euroa!!!
Ja seuraavana ostoslistalla on: HEX-USB+CAN adapteri , sisältää ohjelman ja päivitykset
Jos vielä oppisi käyttämään tuota, kädetön kun olen tietokoneisiin liittyvien juttujen kanssa...
Lähti tulille toisella yrityksellä, ensimmäisellä sammui vaikkakin hyvät savut tuli.. Montako kertaa tuo webasto yrittää käyntiin ennenkuin herjaa vikakoodia, omassani tuota F02 eli ei liekkiä? webastosta tuleva pakoputki (webaston äänenvaimentimelle) on puhki; saako tuota ryppyputkea metritavarana ja mistä?
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa