VW Golf 1.3sta 1.8:ksi

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

VW Golf 1.3sta 1.8:ksi

ViestiKirjoittaja GJossuh » 29.9.2010 15:31

Eli projekti ulkoisesti käynnistynyt kohta 1v sitten mutta koneen vaihto läksi nyt käyntiin..

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 29.9.2010 19:03

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=59179

Pyytäisin päivittämään tämän aiheen ohjeistuksen mukaiseksi piakkoin.

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

ViestiKirjoittaja GJossuh » 29.9.2010 21:37

Kuva

Tämmönen ostaessa

Kuva

Kuva

Tämmöinen se on sitten nykyään
Viimeksi muokannut GJossuh, 1.10.2010 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

ViestiKirjoittaja GJossuh » 29.9.2010 21:54

Tämmönen siitä sitten ulkoisesti tuli.

Ensimmäisenä lisävalojen poisto oli tarpeen sitten siirryinkin jo muihin juttuihin.

Itse en henkilökohtaisesti tykännyt noista Golfin mustista kylkilistoista joten päätin maalata ne sitten punaiseksi.

Myöskään maski ei miellyttänyt silmää eli sillekkin täytyi tehdä jotain. Päädyin sitten tälläiseen ratkaisuun. Monihan on maskia haukkunut, mutta itse tykkään ja vain sillähän on väliä. :)

Sittenhän myös konepellissä oleva muovi pääsi maalaukseen ja muut pienet mustat osat tietenkin esim. orkkisvanteiden keskikupit sai uuden maalin. :)

Auton takalasit täytyi myös tummentaa, asiaanhan se kuuluu. Ei liian tummaksi, mutta pientä sävy eroa oli saatava.

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

ViestiKirjoittaja GJossuh » 29.9.2010 21:58

Tänään sitten tuli se kuuluisa 1.8i varaosa auto tohon tallin pihaan.
Laitan kuvalinkit sitten kunhan saan kuvia otettua.

Viikonloppuna olisi sitten tarkoitus aloittaa ensin säädettävän alustasarjan laitolla.

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

ViestiKirjoittaja GJossuh » 1.10.2010 15:50

Tänään tuli sitten uudet takavalot asennettua entisten orkkisvalojen tilalle.

Tämmönen oli sitten loppu tulos.

Takavalot

Ensiviikonlopuksi siirtyi sitten tämä alustasarjan laitto kun se on ensiviikon kiillotuksessa yms puunauksessa poikakaverilla. :)
Viimeksi muokannut GJossuh, 3.10.2010 12:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 1.10.2010 20:50

Maski, konepellin räppänät mustaks ja tarrat takalasista pois niin näyttää paremmalta. Luonnollisesti sen jälkeen normitemput => maahan ja vanteet.

Sakari75
-
Viestit: 124
Liittynyt: 25.8.2008 20:31

ViestiKirjoittaja Sakari75 » 1.10.2010 21:38

Näyttää vähän palolaitoksen autolta.

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

päivittelyä

ViestiKirjoittaja GJossuh » 4.1.2011 17:05

Noniin nyt on iskarit ja jouset löytäneet paikkansa autosa..

Auto vielä hieman takakeno, mutta muutosta tapahtuu lähiaikoina..

tämmöset adapterit tuli etuiskareiden yläpäähän, kun vanhat eivät sopineet (vieressä vanha)

Laitan päivitetyn kuvan auton profiilista jahka saan sen kuvan otettua..

KONE REMONTTI ALKAA KESÄLLÄ!

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

..

ViestiKirjoittaja GJossuh » 28.3.2011 22:44

Aihion kone alkutalvesta leimahti tuleen..

Eli nyt hyvä aika ottaa tuota tuo varaosa auto ja rueta purkamaan ja laittamaan..

Mutta tässä vielä odotellaan tallipaikkaa..

Sit se alkaa, ODOTETTU moottorinvaihto operaatio.. :)

Tarkoitus olisi myös turbottaa tuo 1,8l tekniikka..

Toivottavasti tulette seuraamaan aihetta kunhan kuvia ja kertomusta taas tulee lisää..

Eli siis tallipaikkaa etsimään ja auton romua siirtelemään...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 29.3.2011 10:01

Minkäslaista ruiskua laitat turbon kaveriksi? Aihio näyttäisi tarpeeksi vanhalta ettei tarvitse katsastuksen kanssa tapella. Ei muuta kuin tsemppiä vaan.

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

..

ViestiKirjoittaja GJossuh » 29.3.2011 10:57

Tuon vain mikä tuossa 1.8 jo on.. Ei ole tullut vielä suunniteltua paljoa.. Sen näkee sitten.. :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 29.3.2011 11:08

En halua dissata projektia vaan annan pari pikku vinkkiä.

Jos meinaat turboahtaa sen autosi niin etsi jostain mielummin vaikka turbokäyttöön soveltuva kaasari kuin vakioruisku.
Megasquirt on budjettivirittäjälle paras ratkaisu mutta hintaa ja työsarkaa siitäkin kertyy yllättävän paljon. (Imusarja, suuttimet, anturit, johdotus, säätö ym..)

Mielestäni kannattaisi ennemmin vaihtaa vaikka 16v tekniikka kuin turboahtaa sitä 8v-konetta. Tehonlisäys on samaa luokkaa kuin sillä ahdetulla vakio 8v-koneella ja lopputulos saavutetaan paljon helpommin ja halvemmalla. Lisäksi tehomittausta ei tarvita jos pysytellään oman mallisarjan moottoreissa.

Ja jos voima ei vielä riitä niin 16v-koneessa on rutkasti enemmän virityspotentiaalia turboahtamista silmälläpitäen.

Jarrut, alustamuutokset sekä bensansyötön joudut joka tapauksessa rakentelemaan uusiksi.

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 29.3.2011 20:23

Jaa Kajaanistako tallipaikka etsit? Minkälaista ja kokoista tallia etit, hintaluokkaa?

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

ViestiKirjoittaja GJossuh » 30.3.2011 5:40

Kajaanista joo.. Sen kokosta että tuo auto mahtuu ja sit vähän tilaa pitäis olla ympärillä.. Kuukausivuokra ei saa olla yli 100 €.. :)

Januzki87
-
Viestit: 55
Liittynyt: 10.1.2011 23:31

ViestiKirjoittaja Januzki87 » 30.3.2011 23:31

Saattais olla tallipaikka tiedossa, pitää vähän kysellä.

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

ViestiKirjoittaja GJossuh » 31.3.2011 8:38

Kyseleppä ja ilmoita sit tähän suuntaan.. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.3.2011 13:56

Laitat siihen 1.8 lohkoon G60 männät, G60 kiertokanget, G60 imusarjan+läppärunko, 4 piste ruiskunkansi, mekapruutta, vesijohtokäyristä kynttiläjalka pakosarja, turboksi vaikka mitsun ahdin jossa on hukkaportti ja by-bassi itsessään volvo t5,t5r, saabit yms. Siinä ois kone.
Sit G60 apurunko (corradon käy kans), G60 etujarrut, etuvakaaja, levyjarrullinen taka-akseli.
Jos inssi on suopea (eli ei huomaa)voit saada sen läpi 020 laatikolla tai sit etsit 02A laatikon, kytkimen, vauhtipyörän, startin, polkimet, nestekytkimen. Noi osat löytyy helpoiten jostain peltikeula passatista.
Ja vielä 9" jarrutehostin, isojarrupääsylinteri
Tossa noi lyhkäsyydessään Kakkiksen turbotus... Ja sit optioina kaikkea muuta, välijäähdytintä, isompaa syyläriä, mittareita yms...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 31.3.2011 20:18

Multa vois löytyä PG-koneen männät ja kanget. Löytyis 81mm porattu "1,6"-lohkokin (alle 1000km ajettu). Tosin siihen pitäs heittää sit vanhempaa mallia oleva kansi päälle tai sitten tulpata yks ö-paluu ja heittää lenkillä kannesta lohkoon...
Ja sitten olis 020-laatikkoon Sachs "Race-asetelma" ja nelilapainen jousittamaton sintterilevy. Nämä ajamattomia...

Kiinnostaako?

GJossuh
-
Viestit: 20
Liittynyt: 29.9.2010 15:16

..

ViestiKirjoittaja GJossuh » 2.4.2011 18:11

Ilmoitan kiinnostuksesta kunhan selkeytyy enemmän tämä projekti tästä..

Tänään oon saanu aikaiseksi purettua takaa kaikki sisustan osat..

Vielä edestä pitäis purkaa pelkääjän penkki pois ja muuta roinaa..


VIELÄ TALLIPAIKKA HAKUSESSA!


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa