Morjens
Mistähän vois etsiä vikaa kun auto nypyttää tyhjäkäynnillä? Ihan kun pätkis sytytystä sieltä täältä satunnaisesti.. Ajossa ei huomaa mitään ihmeellistä..ainoastaan tyhjäkäynnillä paikallaan kyseinen vaiva.
Vähän kun hipasee kaasuun et läpän anturi reagoi, niin tyhjäkäynnin laskeutuminen on 1000 kierroksen kohdalla vähän samanlaista röpeltämistä ja nykimistä ennen kuin asettuu siihen 850-900 korville... joskus jopa meinaa sammua kun kierrokset tulevat alas mut ecu kuitenkin fiksaa sen taas siihen normaalille kierroksille.
Tasan yhen kerran ei oo lähtenyt käyntiin vaan röpelti parilla kolmella pytyllä ja sammu siihen..tokalla startilla lähti sit ihan jees.(lämmin kone)
Suht tuoretta osaa/tarkastettu:
Tulpat= silmämääräisesti tsekattu(vaihdettu noin 4000km sitten
jakajan kansi+pyörijä= just vaihdettu
puola= oisko vuoden vanha(ei tarvike)
kaasuläppäkotelo= irroitettu/puhdistettu+ tarkastettu vuodot
ilmanputsarin kumi= puhdistettu kilkkeineen+tarkastettu vuodot
ilmanputsarin suodatin= vaihdettu 4000km sitten+tarkastettu
imusarjasta tehostimelle menevä letku= tarkastettu vuodot
tulpanjohdot= vaihdettu
pa-säätimeltä imusarjaan menevä alipaineletku=vaihdettu
imusarjan vuodot tarkastettu
ISV= tarjottu carb cleaneria+ silmämääräinen tarkistus(en uskaltanut irroittaa imusarjasta)
CTP Joutokäyntikytkin =tarkastettu
MAP=letku ehjä
IAT imuilman lämpötilatunnistin= vaihdettu uuteen
TP kaasuläpän asennon tunnistin=maadoitus,syöttöjännite
Seokset katottu ja erinomaiset
Mittaristossa näkyy noi perus ölpän vaihto koodit yms joku huolto koodi...en omista piuhaa et pääsis boxin sisään. (koodit tarkastettu, 0)
Virranjakaja vuotaa kanteen öljyä ja taitaa valua siihen hall anturille. puhdistus kannen ja pyörijän vaihdon yhteydessä=ei vaikutusta
venttiilikopan kulmasta lähtee joku lattakaapeli(maadoitus) pakosarjalle päin ja toinen pää on kiinni..ei missään!? Mihinkähän tuo pitäs pultata kiinni?= (puolan korvakkeeseen)
Mitäs sit...vinkkejä kaivataan!
Golf Gti 16v mk3 pätkii tyhjäkäynnillä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Gti 16v mk3 pätkii tyhjäkäynnillä
Viimeksi muokannut Sumi, 29.9.2010 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt kelien kylmetessä on huomannut että auto alkaa vetää niinkuin pitääkin ja tyhjäkäynti paikoitellen huomattavasti tasaisempi.
Silti jotenkin tuntuu puutumista ja tyhjäkäynnin röpötystä heti kun lämpömittari ohittaa 70 astetta..varsinkin pikku pakkasilla.
Eli mitä kylmempi keli, sen paremmin tuntuu vetävän ja idlaavan.
Silti jotenkin tuntuu puutumista ja tyhjäkäynnin röpötystä heti kun lämpömittari ohittaa 70 astetta..varsinkin pikku pakkasilla.
Eli mitä kylmempi keli, sen paremmin tuntuu vetävän ja idlaavan.
Kannattaa irrottaa se ISV ja testata että se varmasti toimii.
Mulla johtui juurikin tuosta ISV:stä että välillä tyhjäkäynti oli huonoa ja sammuili.
Uusi piti ostaa kun sen vanhan prässäyksen rikkoi niin ei saanut enää kunnolla kasaan, mutta oli tosiaan sisältä jumissa ja uuden kun heitti kiinni niin toimi aivan erilailla.
ISV = Idle Stabilization/Stabilizer Valve eli tyhjäkäynnin tasausventtiili.
Ja se lättäkaapeli siitä venttiilikopan kulmasta menee puolan kiinnikkeeseen.
Mulla johtui juurikin tuosta ISV:stä että välillä tyhjäkäynti oli huonoa ja sammuili.
Uusi piti ostaa kun sen vanhan prässäyksen rikkoi niin ei saanut enää kunnolla kasaan, mutta oli tosiaan sisältä jumissa ja uuden kun heitti kiinni niin toimi aivan erilailla.
ISV = Idle Stabilization/Stabilizer Valve eli tyhjäkäynnin tasausventtiili.
Ja se lättäkaapeli siitä venttiilikopan kulmasta menee puolan kiinnikkeeseen.
Huoltovälinäytön nollaamiseksi et tarvitse mitään piuhoja, vaan homma toimii näin:Mittaristossa näkyy noi perus ölpän vaihto koodit yms joku huolto koodi...en omista piuhaa et pääsis boxin sisään. (koodit tarkastettu, 0)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=101005
ISV on jo puhdistettu kunnolla ja ei mitään vaikutusta
Siellä näkyy joku in01 tai 02 eikä sitä saa nollattua mittariston kautta vaikka miten yrittää
Vaikuttas olevan seoksissa toi vika..oisko se lambdan vaihto sit joskus jos raaskii
Edit: voi olla myos 00 koodi..loppupään digit näkyy aika heikosti
Ja lattakaapelin laittelin tossa syksymmällä juurikin siihen puolan kantaan kiinni
Siellä näkyy joku in01 tai 02 eikä sitä saa nollattua mittariston kautta vaikka miten yrittää
Vaikuttas olevan seoksissa toi vika..oisko se lambdan vaihto sit joskus jos raaskii
Edit: voi olla myos 00 koodi..loppupään digit näkyy aika heikosti
Ja lattakaapelin laittelin tossa syksymmällä juurikin siihen puolan kantaan kiinni
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa