Golf mk 4 ja koneena on toi 2,3l v5 ja autossa on aut.ilmastointi
Ei ole mitään noissa korjauskirjoissa mainittu moisesta, olisko jollain tietoa?Helpottamaan
tota rojektia itselleni kun ei viitsisi montaa kertaa harjoitella. Kiitos jo etukäteen
remminvaihto prokkis
Valvoja: ffp jäsenet
Tarkoittanet moniurahihnaa? Jakohan tuossakin taisi olla ketjulla, koneen toisessa päässä.
Siinä hihnan kiristimessä näkyy reikä, jossa on kierteet. Siihen pyörität pitkän pultin, jolloin kiristin löysää hihnan.
Katso mitä kautta vanha hihna menee ja ota se pois, uusi hihna tilalle. Kun uusi hihna on hyvin kohdillaan, niin ota pultti pois kiristimestä, jolloin uusi hihna kiristyy. Samalla kannattaa tarkastaa, että uusi hihna todellakin asettuu oikein hihnapyörille, kun kiristin alkaa kiristää hihnaa.
Oma Golf on V6 moottorilla, mutta lienee samanlainen toimenpide. Tein sen isomman projektin aikana, jolloin mm. puskuri oli poissa, niin oli hiukan helpompaa laittaa se hihna sinne kampilakselin hihnapyörälle, mutta kyllä se onnistuu muutenkin.
Siinä hihnan kiristimessä näkyy reikä, jossa on kierteet. Siihen pyörität pitkän pultin, jolloin kiristin löysää hihnan.
Katso mitä kautta vanha hihna menee ja ota se pois, uusi hihna tilalle. Kun uusi hihna on hyvin kohdillaan, niin ota pultti pois kiristimestä, jolloin uusi hihna kiristyy. Samalla kannattaa tarkastaa, että uusi hihna todellakin asettuu oikein hihnapyörille, kun kiristin alkaa kiristää hihnaa.
Oma Golf on V6 moottorilla, mutta lienee samanlainen toimenpide. Tein sen isomman projektin aikana, jolloin mm. puskuri oli poissa, niin oli hiukan helpompaa laittaa se hihna sinne kampilakselin hihnapyörälle, mutta kyllä se onnistuu muutenkin.
Kun remmi on irti, kannattaa pyöritellä sitä kiristemen rullaa käsin. Jos kuuluu pientä rohinaa yms. Ottaa sen rullan irti.
HUOM Siinä on vasemmankätiset kierteet. Siis pultissa joka pitää laakeria/rullaa paikoillaan. Ja ottaa tiivisteen irti pikkuruuvarilla ja laittaa vähän rasvaa sinne.
Ainakin III Vr6 koneissa, niissä on todella vähän rasvaa ollut alunperin.
HUOM Siinä on vasemmankätiset kierteet. Siis pultissa joka pitää laakeria/rullaa paikoillaan. Ja ottaa tiivisteen irti pikkuruuvarilla ja laittaa vähän rasvaa sinne.
Ainakin III Vr6 koneissa, niissä on todella vähän rasvaa ollut alunperin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa