VR6 jakopää remontin hinta
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 jakopää remontin hinta
Moi
Voisitteko kaikki VR6 kuskit laittaa tietoa minkä verran remontti maksoi?
A) Osat
B) Työhön käytetty aika + tunti hinta = money?
C) Kokonais hinta?
Missä kaupungissa työ tehtiin?
Eniten kiinnostaisi minkä verran Syncroon maksaa kyseinen remontti?
Voiko alakierrosten tehottomuus kylmänä johtua jakopäästä? Rallatus ei ole kovin kova. Ajatuksena oli, että ajoitus jättäisi korjaamo kaverin mielestä.
Jos niin mistä voi johtua, että auto on vähän puhditon kylmänä sekä alakierroksilla?
Ps.
Olis kiva saada enemmän vastauksia. Tämä hyödyttää varmaan kaikkia VR6 omistajia sillä jokaisella se on edessä käsittääkseni.
Voisitteko kaikki VR6 kuskit laittaa tietoa minkä verran remontti maksoi?
A) Osat
B) Työhön käytetty aika + tunti hinta = money?
C) Kokonais hinta?
Missä kaupungissa työ tehtiin?
Eniten kiinnostaisi minkä verran Syncroon maksaa kyseinen remontti?
Voiko alakierrosten tehottomuus kylmänä johtua jakopäästä? Rallatus ei ole kovin kova. Ajatuksena oli, että ajoitus jättäisi korjaamo kaverin mielestä.
Jos niin mistä voi johtua, että auto on vähän puhditon kylmänä sekä alakierroksilla?
Ps.
Olis kiva saada enemmän vastauksia. Tämä hyödyttää varmaan kaikkia VR6 omistajia sillä jokaisella se on edessä käsittääkseni.
Viimeksi muokannut Junnu VR6, 8.7.2010 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Remontti tehtiin itelle Oulussa toissa syksynä ja samalla rempattiin kansi. Motonetistä tuli hommattua jakopään osat, jotka tais olla samoja kuin orkkisosat (ilman VW leimoja vaan).
A) Jakopään osat taisivat maksaa n. 200-300€
B) Työn hinnaksi itelle tuli 700€, mutta vaikea sanoa paljonko olisi pelkän jakopään laitto tullut maksamaan, kun tosiaan samalla tuli vaihdettua kansipahvit jne.
A) Jakopään osat taisivat maksaa n. 200-300€
B) Työn hinnaksi itelle tuli 700€, mutta vaikea sanoa paljonko olisi pelkän jakopään laitto tullut maksamaan, kun tosiaan samalla tuli vaihdettua kansipahvit jne.
A:osat motonetistä n.300€
B:aikaa meni n.päivä,pari askia tupakkaa ja kaljaa lopuksi laatikko itse tehtynä.
samalla vaihdoin kannentiivisteen ja kytkin paketin..
C:yhteensä sekosi rahaa kaikkiin (jakopää,kannentiiviste+muita yläpään tiivisteitä,kytkin paketti) n.600€
työ tehtiin punkalaitumella omassa verstaassa kaverin kanssa.
B:aikaa meni n.päivä,pari askia tupakkaa ja kaljaa lopuksi laatikko itse tehtynä.
samalla vaihdoin kannentiivisteen ja kytkin paketin..
C:yhteensä sekosi rahaa kaikkiin (jakopää,kannentiiviste+muita yläpään tiivisteitä,kytkin paketti) n.600€
työ tehtiin punkalaitumella omassa verstaassa kaverin kanssa.
4 motion kuskit
Löytyykö muita nelivetoon jakopäitä vaihtaneita?
Itselläni rupesi kilkatus voimmistumaan.
Jos jollain löytyy intressejä ja osaamista niin auto olisi Turku/Seinäjoki alueella.
Olen saanut hyvän tarjouksen HKI suunnalta, mutta olisi niin paljon helpompaa saada auto kuntoon lähempänä.
Jos saa vähän tehdä off topicia. No menee nyt kuitenkin.
Onko normaalia, että 145 tkm ajettu auto kilkattaa jo?
Itselläni rupesi kilkatus voimmistumaan.
Jos jollain löytyy intressejä ja osaamista niin auto olisi Turku/Seinäjoki alueella.
Olen saanut hyvän tarjouksen HKI suunnalta, mutta olisi niin paljon helpompaa saada auto kuntoon lähempänä.
Jos saa vähän tehdä off topicia. No menee nyt kuitenkin.
Onko normaalia, että 145 tkm ajettu auto kilkattaa jo?
Uusista osista.
Onko niin, että Motonetissa tai yleisesti myytävät osat ovat yhtä huonoja kun alkuperäiset?
Onko ongelmaan olemassa mitään kunnollista ratkaisua pitemmäksi ajaksi?
Siis onko tosiaan tuo kuluminen insinööri työn tulosta?
Ymmärtääksin R32 jakopää kestää pitempään? Vai ikuisesti?
Onko ongelmaan olemassa mitään kunnollista ratkaisua pitemmäksi ajaksi?
Siis onko tosiaan tuo kuluminen insinööri työn tulosta?
Ymmärtääksin R32 jakopää kestää pitempään? Vai ikuisesti?
Mikään ei kestä ikuisesti. Ei varsinkaan vw. Mielestäni 140tkm jakopäälle on varsin pitkä väli jos tuon kestää temppuilematta. Itsellä kestäisi 14v harrasteajoneuvossa. Ajattelin omastani uusia vain liu-ut ja jättää ketjut vanhoihin. Vuoden päästä kuitenkin vaihdettava sisuskalut.
Viimeksi muokannut Sami-, 21.9.2010 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielestäni 140tkm jakopäälle on varsin pitkä väli jos tuon kestää temppuilematta.
Älkää nyt, kyllä ne kestää. 283tkm mittarissa eikä tietoakaan sen vaihdosta. Lisäksi toimiva automaattilaatikko.... Eikun lottoamaan :) Eiköhän tuo liene jo kerran vaihdettu, mutta vaikka historiat on aika hyvät, niin merkintöjä siitä ei ole. EIkä rahina kovin paha ole...
Ja toinen mikä pitää kivaa rahinaa on moniurahihnakiristin. Sen laakeri kuivahtaa ja rupeaa rallattamaan.
Noi motonetin yms liu´ut on kestävempää materiaalia kuin alkuperäset, et ennemmin golf III joutuu hitsaa kokonaan uudestaan ruosteiden takia. Kuin seuraava jakopää remppa tulee kohdalle :)
Ja eikös täälläkin ollu joku topic kun 3.2 koneista oli ketjuja menny vaihtoon ja venyny...
Noi motonetin yms liu´ut on kestävempää materiaalia kuin alkuperäset, et ennemmin golf III joutuu hitsaa kokonaan uudestaan ruosteiden takia. Kuin seuraava jakopää remppa tulee kohdalle :)
Ja eikös täälläkin ollu joku topic kun 3.2 koneista oli ketjuja menny vaihtoon ja venyny...
Mulla meni joku reilut 800 euroa osiin, kun vaihdoin kytkimen, painelaakerin ja kaiken mikä tossa vastaan tuli.(niin no taisin laittaa venttiilin nostajat yms. siinä samalla) Aikaa meni useempi ilta, kun rauhassa teki.
Kyllä ketjujakopään kuuluis kai pidempään kestää, ainakin tossa jenkissä oli vielä ketjun venymä alle rajojen ja 300 tkm taulussa.
Golffissa taas tuli se kiristäjän liukupinta irrallisena heti vastaan, kun sitä remontoin. Hyvin kyllä toimi, eikä äännellyt ennen remonttiakaan ja ~210 tkm oli ajettu silloin.
Mielestäni 140tkm jakopäälle on varsin pitkä väli jos tuon kestää temppuilematta.
Älkää nyt, kyllä ne kestää. 283tkm mittarissa eikä tietoakaan sen vaihdosta. Lisäksi toimiva automaattilaatikko.... Eikun lottoamaan :) Eiköhän tuo liene jo kerran vaihdettu, mutta vaikka historiat on aika hyvät, niin merkintöjä siitä ei ole. EIkä rahina kovin paha ole...
Kyllä ketjujakopään kuuluis kai pidempään kestää, ainakin tossa jenkissä oli vielä ketjun venymä alle rajojen ja 300 tkm taulussa.
Golffissa taas tuli se kiristäjän liukupinta irrallisena heti vastaan, kun sitä remontoin. Hyvin kyllä toimi, eikä äännellyt ennen remonttiakaan ja ~210 tkm oli ajettu silloin.
Sovitaan, että tämä koskee kaikkia VR moottoreita.
Eli R32 ja uudemmat "V6" koneiset moottorit missä on kuitenkin yksi kansi.
Kuinka moni on näihin moottoreihin joutunut jakopäille tekemään jotain?
Minulla kuuluu kilkates enemmän moottorin vasemmalta puolelta. Voisikohan se olla tuo moniurahihnan kiristin. Hihna on kuulemma vaihdettu tiedä sitten onko kiristintä vaihdettu?
Eli R32 ja uudemmat "V6" koneiset moottorit missä on kuitenkin yksi kansi.
Kuinka moni on näihin moottoreihin joutunut jakopäille tekemään jotain?
Ja toinen mikä pitää kivaa rahinaa on moniurahihnakiristin. Sen laakeri kuivahtaa ja rupeaa rallattamaan.
Noi motonetin yms liu´ut on kestävempää materiaalia kuin alkuperäset, et ennemmin golf III joutuu hitsaa kokonaan uudestaan ruosteiden takia. Kuin seuraava jakopää remppa tulee kohdalle :)
Ja eikös täälläkin ollu joku topic kun 3.2 koneista oli ketjuja menny vaihtoon ja venyny...
Minulla kuuluu kilkates enemmän moottorin vasemmalta puolelta. Voisikohan se olla tuo moniurahihnan kiristin. Hihna on kuulemma vaihdettu tiedä sitten onko kiristintä vaihdettu?
Itselläni oli 400tkm ajetut jakopään osat, joista ylä- ja alalaahain oli jo poikki. Ylälaahaimesta puuttui palanen tähän tyyliin. Alalaahain oli vain katkennut, mutta pysyi muodossaan. Tästä syystä ei pitänyt ääniä entisellä omistajalla ajossa. Muutenhan tuo jakopää olisi ikuinen jos nuista laahaimista ja kiristimistä olisi tehty paremmat. Nyt kestää "vain hetken".
Oireina on kuulema rallatus jakopään kopasta, ja jos jakoketjut pääsee löysälle niin vähintään on kansiremontti edessä.
Oireina on kuulema rallatus jakopään kopasta, ja jos jakoketjut pääsee löysälle niin vähintään on kansiremontti edessä.
Viimeksi muokannut Sami-, 2.11.2010 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakopää on tehty ketjulla, perinteisen remmin sijasta. Ketjun kiristys on hoidettu öljynpaineella? säätyvällä "laahaimella", jonka pinta kuluu ja ketju löystyy. Lisäksi myös ketju venyy jonkinverran.
Viimeksi muokannut Mikhauta, 2.11.2010 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^^En usko että samoilla hiluilla olis 400tkm ajettu, neljään vr6 koneeseen olen jakopään tehny joissa kilometrit on ollu 180-220tkm välissä ja kaikissa on ylemmän kiristimen liukupinta ollut täysin loppu ja palasia irronnut niittien kohdalta. Tämä ylempi laahain taisi tuossa 180tkm ajetussa olla melko ehjä, muissa se oli murtunut jostain kohdin osittain tai täysin poikki samaan tyyliin mitä tuossa kuvassa.
No niin omaani tehty kyseinen remppa.
A) Jakopään osat muualta kuin merkkiliikkeestä noin 200 e + kytkin 90e + öljyt, glykoolit + vaihdelaatikon kumi + termostaatin kotelo + kaikkea pientä noin 400 e
B) Työtä noin 20 h mukana toinen asentaja osan aikaa.
C) Koko totaali 1020 e
Autolla on ajettu 146 tkm. Ylemmästä kiristimestä puuttui pieni pala niittien kohdalta. Alempi kiristin oli kunnoltaan hyvä pienet ketjun kuluma jäljet.
Tästä voi oppia sen, että ylempi kiristin kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa ehkä 100tkm. Helpompi vaihtaa. Alempi sitten myöhemmin.
A) Jakopään osat muualta kuin merkkiliikkeestä noin 200 e + kytkin 90e + öljyt, glykoolit + vaihdelaatikon kumi + termostaatin kotelo + kaikkea pientä noin 400 e
B) Työtä noin 20 h mukana toinen asentaja osan aikaa.
C) Koko totaali 1020 e
Autolla on ajettu 146 tkm. Ylemmästä kiristimestä puuttui pieni pala niittien kohdalta. Alempi kiristin oli kunnoltaan hyvä pienet ketjun kuluma jäljet.
Tästä voi oppia sen, että ylempi kiristin kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa ehkä 100tkm. Helpompi vaihtaa. Alempi sitten myöhemmin.
Onko etelä-suomessa korjaamoita mitkä yleensä huoltaa VR6 moottoreita? Kytkin ja jakopää.
Kysellyt Riihimäen ympäristön, ei halukkuutta. Laakkonen Hyvinkää ottais "nihkeesti"
tyyliin tuo tänne jos et muualle saa. Tuntuu et on myrkkyä toi konemalli. Ite vois vääntää, mut kerrostalon parkkipaikka tähän aikaan vuodesta ei oo mikään kivapaikka tehdä remonttia.
Joku on mainostanut Mäntsälässä ja Keravalla (Autofit) olevia korjaamoita, enpä ole saannut kustannusarvioo enkä mahdollista aikaa milloin sais huoltoon.
Kysellyt Riihimäen ympäristön, ei halukkuutta. Laakkonen Hyvinkää ottais "nihkeesti"
tyyliin tuo tänne jos et muualle saa. Tuntuu et on myrkkyä toi konemalli. Ite vois vääntää, mut kerrostalon parkkipaikka tähän aikaan vuodesta ei oo mikään kivapaikka tehdä remonttia.
Joku on mainostanut Mäntsälässä ja Keravalla (Autofit) olevia korjaamoita, enpä ole saannut kustannusarvioo enkä mahdollista aikaa milloin sais huoltoon.
VR6 remontti
Hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin kohdillaan
http://www.hakala-yhtiot.com/
Ja löytyy VR6 erikoisosaamista ;)
http://www.hakala-yhtiot.com/
Ja löytyy VR6 erikoisosaamista ;)
hakala yhtiöt
Kysyin tuolta Hakalalta mitä he ottaisivat Syncron jakopään vaihdosta.
Osineen töineen nopeasti laskettuna 1500e.
15 h töitä.
Osineen töineen nopeasti laskettuna 1500e.
15 h töitä.
Hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin kohdillaan
http://www.hakala-yhtiot.com/
Ja löytyy VR6 erikoisosaamista ;)
Nyt on remontti tehty (jakopää ja kytkin) kyseisessä yrityksessä.
Kyllä on tosiaan, hinta ja palvelun- ja työnlaatu kohdillaan ;-)
Tosta on vaikea korjaamon parantaa.
Quote:
Hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin kohdillaan
http://www.hakala-yhtiot.com/
Ja löytyy VR6 erikoisosaamista ;)
Nyt on remontti tehty (jakopää ja kytkin) kyseisessä yrityksessä.
Kyllä on tosiaan, hinta ja palvelun- ja työnlaatu kohdillaan ;-)
Tosta on vaikea korjaamon parantaa.
Jaa meidän kanssa tietosi. Mitä homma tuli maksamaan?
ketjun vaihto
tein ketjunvaihdon itse muutamavuos sitten samalla vaihdoin kansipahvin
osat riihimäen varaosateemulta muistaakseni jotain 500€ pintaan sisältäen myös kansipahvin, tulpat sun muut tarvikkeet mitä meni samalla. kansi oikastiin konepaja mankisella se kustansi jotain70€
siin kustannukset + 2 päivää vierähti tallissa.
osat riihimäen varaosateemulta muistaakseni jotain 500€ pintaan sisältäen myös kansipahvin, tulpat sun muut tarvikkeet mitä meni samalla. kansi oikastiin konepaja mankisella se kustansi jotain70€
siin kustannukset + 2 päivää vierähti tallissa.
Pahoitteluni, että nostan vanhaa ketjua ylös... Mutta ajattelin, että asiani sopii parhaiten tänne, enkä uutta viitsinyt tehdä.
Itselläni Vw Golf mk4 2.8 V6 -01 (AUE moottorilla) ja nyt alkoi rallatus ja tasoristeyksen kilkatus voimistua matalilla kierroksilla. Mittarissa noin 210 000km joten olisi varmaan hyvä alkaa pohtia tuota ketjun vaihtoa.
Olen lukenut eri keskusteluja täältä foorumilta ja kovin heittelee hinnat. Mitkä mahtaa olla viimeisimpiä hintoja joilla porukka vaihdattanut jakoketjuja? Ajattelin vielä antaa autolleni armon aikaa ja korjauttaa sen, mikä olisi paras paikka TKU-HKI akselilla?
Myös mahdollisuutta Virossa vierailuun olen pohtinut. Onko teillä kokemusta lahden toisella puolella huoltamisesta? Hintaero? Laatu?
Ja työtä en aio tehdä itse vaan teettämällä menee joten viimeisimpiä hintoja kehiin.
Itselläni Vw Golf mk4 2.8 V6 -01 (AUE moottorilla) ja nyt alkoi rallatus ja tasoristeyksen kilkatus voimistua matalilla kierroksilla. Mittarissa noin 210 000km joten olisi varmaan hyvä alkaa pohtia tuota ketjun vaihtoa.
Olen lukenut eri keskusteluja täältä foorumilta ja kovin heittelee hinnat. Mitkä mahtaa olla viimeisimpiä hintoja joilla porukka vaihdattanut jakoketjuja? Ajattelin vielä antaa autolleni armon aikaa ja korjauttaa sen, mikä olisi paras paikka TKU-HKI akselilla?
Myös mahdollisuutta Virossa vierailuun olen pohtinut. Onko teillä kokemusta lahden toisella puolella huoltamisesta? Hintaero? Laatu?
Ja työtä en aio tehdä itse vaan teettämällä menee joten viimeisimpiä hintoja kehiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa