Golf syncro TAAS! sytytyksen säädön kanssa ongelmia.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

Golf syncro TAAS! sytytyksen säädön kanssa ongelmia.

ViestiKirjoittaja weikka » 21.9.2010 9:40

Moro taas.

Taitaa olla ongelma pesäke minulla pihassa.

Tapaus: Korjaamolla teetetty työ: jakopää, apuhihnat, pyörijät, vesipumppu, tulpat, viranjakajan kansi+pyörijä, öljy+suodatin, ilmansuodatin, bensasuodatin, vaihdelaatikko öljyt+peräöljyt!
Nyt golffi nykii pinta kaasulla (1100-2000rpm) oli vaihde mikä tahansa. Tyhjäkäynti on nyt 950-1050rpm (liian korkea?) mutta ei pätki!
Ko.korjaamo on yrittäny kaksi kertaa säätää sytytystä. Ensimmäisellä kerralla ei nykiny niin pahasti kuin nyt toisen säätämisen jälkeen.
Nyt näyttää pahasti siltä että säätötyö jää minun harteille ja rahakukkarolle.
Neuvoja otetaan vastaan.

Auto on Vw Golf 1.8i Syncro CL 1P-moottori 72kw, ilmastointi, ohjaustehostin, ABS, keskuslukko =)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.9.2010 9:51

Kokeiles vaihtaa tulpanjohdot? Toisaalta jos ei pätki yhtään tyhjäkäynnilläkään, niin ei välttämättä ole siitä kiinni.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.9.2010 10:12

Imuvuodon puolesta lykkäisin rahani likoon.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 21.9.2010 10:25

Asiaan pieni korjaus!
Autossa ei ollut mitään ko.ongelmaa kun se vietiin korjaamolle huoltoon!
Nämä oireet alkoivat kun sain auton huollosta!
ko.korjaamo on veloituksetta säätänyt sytystä kahdesti ja yrittänyt saada sitä kohdalleen. nyt epäillään että jako tai jokin muu ajoitus merkki on pielessä, ei pahasti mutta pielessä.

Mikaj: imuvuoto tuskin mutta ei sitäkään sovi jättä pois laskuista ;)
Heikkij: Tulpanjohdot on ehjät ja tarkastettu :)

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 21.9.2010 13:22

Mitäs tuossa päätänsä vaivaamaa, itse veisin vaunun takasin korjaamolle ja kertoisin että auto saatava huoltoa edeltävään kuntoon ja soitto ku voi tulla hakemaan..:)

Jos siellä nyt homma siis ryssitty, ajoitus pielessä tms.
Mutta kannattanee nuo imuvuodot kuitenkin tarkistaa:)

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 21.9.2010 14:14

Näin sanoo kuluttaja viranomainen:

"Takuu ei kata säätöjä eikä työn kohteen normaalia kulumista. Takuu ei kata myöskään asiakkaan hankkimia varaosia niiden asennusta lukuun ottamatta eikä väliaikaista korjausta, joka tehdään asiakkaan vaatimuksesta hyvää korjaustapaa noudattamatta."

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yr ... jausehdot/

Että kattoo ny mitä korjaamon pojat sanoo...

Korjaamon kanssa sovittiin että auto viedään sinne takaisin ja perjantaina ilmoitellaan että meneekö maanantaille.
Kerron asialle jatkoa perjantaina. silti saa kommentoida ja kertoa omat vinkit, mielipiteet ja neuvot varsinkin tervetulleita :)

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 21.9.2010 22:13

itse samanmoista vikaa taistelin ja imuputki vuoti hieman massamittarin ja kaasuläpän väliltä, laitoin vähän jesseä siihen niin avot :D

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 27.9.2010 15:19

Toimii!!
ko.korjaamo katsoi uudelleen jakopään, apuhihnat ja pylpyrät. imuvuotoja ei ollut. sytytys oli vain hätäsesti katsottu väärään merkkiin. nyt kohdallaan. pojat ajoivat tunnin koe ajon ja jopa tankkasi =)
kaikki tämä 0€
kiitos ja kumarrus ja ehkä käytän ko .korjaamoa toistekkin.
kiitoss vinkeistä kaikille. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa