passat vm.2000 ei käynnisty laakista (osittain korjattu)
Valvoja: ffp jäsenet
passat vm.2000 ei käynnisty laakista (osittain korjattu)
Moro! Hermot alkaa oleen riekaleina ton vehkeen kanssa joten kysytään täältä neuvoa ennenkuin viedään auto paaliin.
Eli auto on 2000vm farkku passat 1.8 20v vapari koneella.Ongelmana on, että auto ei starttaa ensimmäisellä yrityksellä millään vaikka puoli tuntia sahais mut heti kun vääntää virrat pois ja käynnistää uudelleen niin lähtee sekunnin sisään käymään.Ja homma on sama oli kone kylmä tai kuuma.Eli esim.yön seissyt auto,aamulla yrittää käymään niin ei tartte kuin esim.puol kierrosta pyöräyttää starttia ja ottaa virrat pois ja uudestaan niin lähtee käymään.Ilmeisesti joku sähkövika esim.ecussa?
Auto on käynyt omassa tietokoneessa mistä ei löytyny vikakoodeja. Käytin myöskin auton merkkihuollossa jossa totesivat että eivät löydä mitään vikaa (löivät silti käteen 460e laskun).
Ongelma alko sen jälkeen kun ensin auto ei startannut ollenkaan.Löin auton tietokoneeseen kiinni ja vikakoodiksi tuli että lämpötila-anturi paskana.Vaihdoin anturin jonka jälkeen auto alkoi tekemään tota että ei lähde käymään ekalla yrittämällä.
Kysymys kuuluukin: missä vika? Voiko olla mahdollista että anturissa ei ole samoja vastusarvoja esim.kuin alkuperäsessä?Koska hakemani anturi on tarvikeosa mutta alustanumerolla löytyi täysin vastaava anturi mutta tarvikkeena.Pitääkö siis mennä marmoritiskiltä hakemaan aito ja alkuperänen anturi vai missä olis vika?Onko anturi esim voinut vahingoittaa ecua jotenkin?
Tässäpä asia "lyhykäisyydessään".Ja kaikki neuvot on tervetulleita.Virtalukonpohjan ja bensapumpun releen oon jo vaihtanu.
Eli auto on 2000vm farkku passat 1.8 20v vapari koneella.Ongelmana on, että auto ei starttaa ensimmäisellä yrityksellä millään vaikka puoli tuntia sahais mut heti kun vääntää virrat pois ja käynnistää uudelleen niin lähtee sekunnin sisään käymään.Ja homma on sama oli kone kylmä tai kuuma.Eli esim.yön seissyt auto,aamulla yrittää käymään niin ei tartte kuin esim.puol kierrosta pyöräyttää starttia ja ottaa virrat pois ja uudestaan niin lähtee käymään.Ilmeisesti joku sähkövika esim.ecussa?
Auto on käynyt omassa tietokoneessa mistä ei löytyny vikakoodeja. Käytin myöskin auton merkkihuollossa jossa totesivat että eivät löydä mitään vikaa (löivät silti käteen 460e laskun).
Ongelma alko sen jälkeen kun ensin auto ei startannut ollenkaan.Löin auton tietokoneeseen kiinni ja vikakoodiksi tuli että lämpötila-anturi paskana.Vaihdoin anturin jonka jälkeen auto alkoi tekemään tota että ei lähde käymään ekalla yrittämällä.
Kysymys kuuluukin: missä vika? Voiko olla mahdollista että anturissa ei ole samoja vastusarvoja esim.kuin alkuperäsessä?Koska hakemani anturi on tarvikeosa mutta alustanumerolla löytyi täysin vastaava anturi mutta tarvikkeena.Pitääkö siis mennä marmoritiskiltä hakemaan aito ja alkuperänen anturi vai missä olis vika?Onko anturi esim voinut vahingoittaa ecua jotenkin?
Tässäpä asia "lyhykäisyydessään".Ja kaikki neuvot on tervetulleita.Virtalukonpohjan ja bensapumpun releen oon jo vaihtanu.
Viimeksi muokannut nico86, 29.12.2010 21:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
yllättävää kyllä et nyppäsin piuhan irti ja nyt ainaki 2 kertaa lähteny hyvin käymään..noh,aamulla se viimestään selviää soittaako emäntä ja haukkuu auton taas paskaks vai ei :) mutta ilmeisesti vois olla tossa anturissa sitten vika että ei hyväksy esim.tätä nykystä tarvikeanturia vaan kaipaa välttämättä sitä marmoritiskin kiiltävää alkuperästä osaa..mut kiitos vinkistä ja toivotaan et olis tossa sit se vika! :)
Mulla hyvinkin paljon samalta kuulostava vika. Onko selvinnyt vian syytä? Voisi auttaa minuakin. Auto tällä hetkellä korjaamolla ja saa nähdä löytävätkö tuollakaan mitään vikaa. Toisessa paikassa eivät löytäneet, vaan löivät luonnollisesti laskun kouraan. Kivaa.
Vaihdettu moottorin lämpötila-anturi, tulpat, tulpanjohdot, puolajakaja, lambda
Vaihdettu moottorin lämpötila-anturi, tulpat, tulpanjohdot, puolajakaja, lambda
Eikö toi vesiletkussa oleva anturi oo moottorin lämpötila-anturi. Kaksi napaa moottorinohjaukselle ja kaksi mittarille. Omasta myös sen olen vaihtanut, ei muuttanut tilannetta. Ei oo mulla ongelma vieläkään selvinnyt, tosin nyt ei oo ehtiny oikeen mitään tekemään asialle. Ajattelin seuraavaks tutkia polttoainepumpun relettä ja sitä että herääkö pumppu heti käyntiin kun pistää virrat päälle. En vaan vielä tiedä missä tämä rele sijaitsee. Osaako joku kertoa?
Jos otat sen anturin irti ni sit ei pitäis lämpömittari liikkua.
Jos otat sen anturin irti ni sit ei pitäis lämpömittari liikkua.
joo sama anturi mulla koneen takana se vihree mut ku tuolla syylärin vieressä on alavesiletku missä on sininen anturi,mitä se tekee? bensapumpun rele on kuskinpuolella kun otat muoveja rätin ympäriltä pois niin näkyy reletaulu ja muistaakseni oikea alhaalla on bensapumpun rele..jos yhtään säästää aikaa ja vaivaa ni omaani oon sen jo vaihtanu eikä vaikutusta ainakaan mulla :/
En tiedä auttaako, mutta nokka-akselin asentotunnistin löytyy suoraan jakohihnan suojamuovin alta venttiilikannesta 1.8T AEB:ssä, kampuran asentotunnistin taas suoraan öljyfiltterin alapuolelta. Edellä mainitun vaihto on aika yksinkertainen homma, jälkimmäisessä pääsee helpoiten nostamalla auton ja poistamalla pohjamuovin, kuskin puolen rengas irti ja sieltä käsin sohimaan.
ja lisää vikoja ilmenee perkele! nyt kylmänä välillä lähtee ekalla käymään välillä mut kun kone lämpiää niin pudottaa kierrokset n.500rpm/min ja siitä edelleen nolliin niin että kone sammuu..ilkee ajella tossa kylällä kun joutuu kaasua pumppaileen koko ajan ja jarruttaan käsijarrulla.noh,aloimpa aikani kuluks sitä tossa purkaan ja huomasin et kaasuläpän imutorvi täynnä veten sekasta öljyä ja muuta paskaa.noh,kaasuläppä irti ja putsaus,samalla aloin tarkasteleen kaasuläpän alipaineletkuja jotka myös aivan täynnä tota em.paskaa..voiko em.viat johtua noista et putket oli tukossa joten ei vedä alipainetta tarpeeks pensanpaineen säätimelle joten ei aukase säädintä ekalla starttauksella vaan vaatiin aina sen toisen starttauksen?neuvot loppuu ja saa muuten tarjota jos on ylimääräsenä 20 tappinen turbokone jääny nurkkiin pyöriin?jospa sitä alkais iltojen ratoks vaikka tekniikanvaihtohommiin...tämmöstä tällä kertaa,pikaisia vastauksia odotellessa :D
"toiminta" tuli tarkastettua silmämääräsesti johdoista ettei mikään ole rispaantunut tai poikki tai ei säkeitä näkyvissä..kait noihin jotain mittausarvojakin on olemassa mut en tähän hätään semmosia mistään löytäny..tänään menee putket vaihtoon ja tsiigataan se huohotin?missäspäin toi huohotin sijaitsee?
1.8T AEB:ssä ainakin imusarjan alla, suurinpiirtein keskellä pituussuunnassa katsottuna. Noissa 1.8T-koneissa huohotinasetelmassa kiinni oleva muoviputki on ollut herkkä hajoamaan, samaten ns. y-pumppu, joka löytyy seuraamalla huohotinputkistoa. Jos sun koneesta löytyy kanssa noita takaiskuventtiileitä, niin niidenkin toiminta on hyvä tsekata samaslla kun kaikki muut osat putsaa.
En tiedä pitäisikö ton -00 vuotisen jo antaa vikakoodia noista antureista... ilmeisesti koodeja ei vieläkään ollut?
En tiedä pitäisikö ton -00 vuotisen jo antaa vikakoodia noista antureista... ilmeisesti koodeja ei vieläkään ollut?
Tieedä sitten...
onko tällä mitään virkaa, mutta postaanpa silti.
Ittellä samanvuotinen karvalakkikolopallo, tapas keväällä rikkoa (tai ainakin huoltofirman väitteen mukaan "rikkoa") puolia, ei käynnistynyt lämpimänä, kylmänä sen sijaan nätisti. Ajeli kaffeelle ja ei startannu sitten millään. Eräs puolituttu katteli hetken aikaa, totes, että on menny sekä lambaada, että lämpötila-anturi, ja että oli pitäny oikein metsästää vikakoodia, joka tuli. Oli ilmeisemmin moottorin softa ollu vanha ja puutteellinen, ei kyllä oltu sanottu siitä huollossa. Vaihdon jälkeen (tämän suhteen) toiminut kivasti (niin paitsi että ei lähde tällä kellon lyömällä käyntiin sitten millään, ei edes jaksa kiertää, -20C ja mahd. akku osin/kokonaan jäässä...)
Ittellä samanvuotinen karvalakkikolopallo, tapas keväällä rikkoa (tai ainakin huoltofirman väitteen mukaan "rikkoa") puolia, ei käynnistynyt lämpimänä, kylmänä sen sijaan nätisti. Ajeli kaffeelle ja ei startannu sitten millään. Eräs puolituttu katteli hetken aikaa, totes, että on menny sekä lambaada, että lämpötila-anturi, ja että oli pitäny oikein metsästää vikakoodia, joka tuli. Oli ilmeisemmin moottorin softa ollu vanha ja puutteellinen, ei kyllä oltu sanottu siitä huollossa. Vaihdon jälkeen (tämän suhteen) toiminut kivasti (niin paitsi että ei lähde tällä kellon lyömällä käyntiin sitten millään, ei edes jaksa kiertää, -20C ja mahd. akku osin/kokonaan jäässä...)
vaihdettu syksyllä ----> ei muutosta...ja samalla vaihdoin sen b-pumpun releen ja jotenki tuntu et sen jälkeen toimi hetken mut seuraavana päivänä ei enää..nyt luultavasti tyhjäkäyntimoottori mennyt,semmosta saa tarjota jos löytyy ylimäärästä?tai sitten on vaan vettä tankissa..masinolit kyllä heitetty tankkiin ja tankattu 98 et odotellaan ny jos se tosta tokenis mut epäilemättä ei..
eipä ollu vaikutusta tolla bensalla....MUTTA tänään käytiin viel läppärin kans vikokoodeja läpi ja nykimiseen ja sammuilemiseen löyty syypääks ilmamäärämittari...auto käynnissä piuha paikallaan---> yski ja toko koko ajan ja piuha irti niin kierrokset horjahti heti 800-1000rpm ja pysy siinä eikä enää ongelmaa...eli jos jollain ilmenee samaa ongelmaa niin kattelee tätä topiccia....
p.s toivotaan että vika korjaantus ton käynnistyksen osalta myös tolla anturin vaihdolla...äsken ainaki rallatteli ilosesti käymään ensimmäisellä mut parin viikon päästä tulee uus anturi jenkeistä niin vaihdetaan se ja tarkastellaan tilanne uudelleen! :D
nyt saunaan ----->
p.s toivotaan että vika korjaantus ton käynnistyksen osalta myös tolla anturin vaihdolla...äsken ainaki rallatteli ilosesti käymään ensimmäisellä mut parin viikon päästä tulee uus anturi jenkeistä niin vaihdetaan se ja tarkastellaan tilanne uudelleen! :D
nyt saunaan ----->
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa