Suuret pumppusuuttimet / kärjet vihdoin saatavilla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

Suuret pumppusuuttimet / kärjet vihdoin saatavilla

ViestiKirjoittaja LTR » 20.3.2006 9:39

No nyt noita näyttäisi olevan tarjolla:) Jokos on jollain kiinni?
Ja lisää löytyy ainakin tuolta:http://www.kermatdi.com/servlet/the-45/Pumpe-Duse-%22Race%22-injectors/Detail
Ja tuolta sais pelkkää kärkeä:http://dieselpower.cz/doc/prices/nozzle_pricelist_retail.pdf

POWERPLUS1043 TDI PD ~230hp
Ja
RACE783 TDI PD ~250+hp

EDIT: Hinta RACE783 kärjelle suomessa n.160e/kpl +100e/kpl simmilevyt tiivisteet ym. asennusosat.
Ja on saatavana ainakin parista kysäistystä dieselkorjaamosta(tuskin hyllyssä, mutta saatavana).
Viimeksi muokannut LTR, 21.3.2006 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 20.3.2006 20:55

No tätä uutista on kyl odotettu talven yli! Jos porukka suunnittelee tilaavansa, niin oisin erittäin kiinnostunut olemaan mukana kimpassa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.3.2006 11:33

Noitten kärkien vaihto ei ole ihan joka kotisepän hommaa eli varmuuden välttämiseksi kannattaa teettää jossain dieselpuljussa joka saa simmiteltyä avautumispaineet yms. kohdilleen..
Hinnat pyörivät 140-180e välissä kpl kärjillä ja ainakin yhdet on asennettuna suuttimiin tilattu;) löytyivät maahantuojalta hyllystä.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 24.3.2006 9:10

mistähän liikkeestä suomessa noita race783 kärkiä kannattais kysellä? Ja pitäis jossain vielä vaihattaa mutta ei maha oulunseudulla olla sellaista puljua jossa onnistuisi kärkien vaihto

Tdi4Motion
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.12.2003 9:00

ViestiKirjoittaja Tdi4Motion » 12.4.2006 16:22

Joutuux tekemään jotain muita muutoksia jos vaihtaa kärjet?

Onko tietoa kuka noita tekis pääkaupunkiseudulla?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 12.4.2006 17:52

Riippuu varmaan tavoitteesta, mutta luulisin ettei noita tarvitse heti ensiksi lähteä asentamaan.. tiestysti jos tavoitteet ovat "tapissa" ja kaikki muu jo tehty niin ilman muuta. Suuttimet sopivat sellaisenaan ainakin kaikkiin 2v-syl. pumppareihin.

On kai PK-seudullakin firmoja jotka tekevät mutta ammattitaidosta en tiedä..

Tdi4Motion
-
Viestit: 6
Liittynyt: 31.12.2003 9:00

ViestiKirjoittaja Tdi4Motion » 12.4.2006 18:15

taivoitteena ois "luistelu", joko kytkimen tai renkaitten =)

haaveilin jo kauan sitten noista pumpparin suuttimista, mutta taitaa ruveta vasta nyt saamaan.

Peli 85kW lastulla ja isommalla välijäähdyttimellä, ei oo tarkkaa tietoa tän hetkisistä tehoista. Persedynö kertoo et ois liian vähän tehoo =)

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 13.4.2006 16:40

nouseekohan kulutus kuinka pahasti noilla race kärjillä?normi ajossa..

Onko Ltr:llä kokemusta miten paljo vääntöä kestää 4-motionin vakiokytkin?mulla nyt 450nm eikä viel luista eikä hirveen pahasti täristä kaksoismassa.
Kuinkahan pitkälle tuollasen 150hv arl:n vakio ahdin 1749VB riittää?

kun jos laittais nuo isot kärjet ni joutus varmaan turbon vaihtaan johonkin isompaan ja pakosarjan väsämään sille. mihin asti kannenvirtaukset vakiona riittää?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.4.2006 17:06

Ei ole omat racekärjet vasta kun matkalla pajalle eli niistä ja toiminnasta lisää kun niitä joskus saadaan autoon, mutta siihen tuli nyt luontainen viivästymä..

Jos noita jakajapumpullisia tdi:tä katsoo niin eipä ne normiajon kulutusta nosta juurikaan(esim. alkup. 90hp vie edelleen alle 5l), tai tämän käsityksen olen saanut. Rasituksessa sitten varmasti vie koska voimaahan ei tule ilmaiseksi.

Kytkimen kokemukset ovat sen suuntaiset että vakio LUK 240mm 4Motionin kytkinpaketti kestää ainakin 150tkm ~430nm vääntöjä, mutta tuossa tapauksessa vääntö "vapautetaan" vasta 2300rpm jälkeen.

Kansi varmaankin riittää 200hv ja vähän ylikin riippuen varmaankin siitä mitä muita parantavia toimenpiteitä on tehty. Tarkalleen en pysty sanomaan, mutta jos joku muu on kokeillut niin valaiskaa ihmeessä. Varmastikkaan ei ole kyllä haittaa hyvästä hatusta ja sarjoista, lämpöjen ja kestävyyden valossa ainakaan..

VB-ahtimen riittämisestä voivat varmaan TDIfreak tai muut osaavat kertoa lisää.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.4.2006 17:16

2:lla alkaviin lukemiin riittää ARL ahdin, kun kaikki muu on kunnossa. Jos vähän viistoaa pakosiipeä ja vaihtaa VNT-20 kompurasiiven niin pitäisi riittää pidemmälle. Pakopesän nielun ahtaus saattaa kyllä nämäkin viritysajatukset aika tehokkaasti sotkea, en tiedä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.4.2006 18:03

Mulla vie jakajapumpullinen Race suuttimin vähemmän talvella matka-ajossa kuin vakio.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 23.5.2006 23:11

Mitä? eiks kukaan kerro laittaneensa? Ja maahantuojalta on lähteneet jo seittämännetkin jakeluun.. tuskin tällaiset hyllyn koristeeksikaan tulee..

Omat on kiinni ja pelaa kun enkeli.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 25.5.2006 22:06

mitä tuli hintaa asennettuna kärjille? kyselin tuossa niin ois tullu hintaa irtorunkoihin 250€/per suutin...mikä ahdin olis hyvä ahdin 150pd koneeseen isommaksi turboksi?
pystyyköhän nuo race kärjet laittamaan ajm:n pumppuihin ku ois sellaset irrallaan..taitaa pystyä kun eikö niissä ole kaikissa samat pumppusuuttimet mutta eri kärjet vaan..? taas kysymyksiä...;D

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 26.5.2006 8:52

En tiedä mitä kirjat väittävät, mutta jos vaihdat koko 150hp:n suuttimet esim. 115hp/100hp koneeseen niin ilman ohjelmointia voi joissain tapauksissa tulla ongelmia erisuuruisen "laukaisuimpedanssin" tai jonkun vastaavan suhteen.

Mahdollisesti avautumispaineissa eroa tms.?

Kyllähän ne tuon tyyppisessä hintahaarukassa pyörii, mutta voin sanoa että jos nyt pitäisi lähteä jostain liikkeelle vakion 88/100/105/115hp:n kanssa niin ostaisin nämä ennen mitään muuta.

Itse pumppumoduuleissa ei mekaaniisia eroja dieselikorjaajan kertoman perusteella ole esim. samankokoiset "elementit"(poisluettuna mahdolliset sähköiset).

Ahtimeksi sopisi hyvin esim. V6 tdi:n GT2052V, PD 174hv:n GT2056V, vanhan 150hp portterin gt22? tai sitten joku vastaava. Multakin löytyy pari tehdasuutta tallista jos on tarve.

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 26.5.2006 14:48

Varmaan jo vakioksi muodostunut kyssäri..

Kummat kannattaa lastu vai suuttimet? Tehoja?

Moottorina 2.0tdi 140hv

Entä molemmat ilman muita muutoksia? Tehot?

Kiitos taas etukäteen..

Hirvittää vaan asentaa mitään kun jo nyt renkaat tuppaa kulumaan nopeasti edestä...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.5.2006 16:55

2.0 16V tdi kaipaa ensimmäiseksi kunnon ahdinta. Vakiona gt1749va.
Puolalainen ystaväni kertoo että ovat ottaneet isolla turbolla ja coolerilla 240hp vakiosuuttimin. Hiukan sopii epäillä, mutta kyllä yli 200 varmasti lähtee. 2.0 suuttimet on 6-reikäiset, mutta reikäkokoahan ei kukaan tietysti ole mitannut.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 26.5.2006 17:04

oliko arl koneella tuo videotopicissa olevan puolalaisen auto? dynolappuja näytti olevan jollain sivuilla, 240 heppaa oli jarrutettu..

missisx
-
Viestit: 48
Liittynyt: 12.3.2005 19:32

ViestiKirjoittaja missisx » 11.1.2007 20:32

Suutinosastolla kaikki hyvin?
Onko LTR:n lisäksi muut vaihtaneet, kokemuksia?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 11.1.2007 23:39

Ei ois kellää vakio suuttimia myyä ku tosta passatista meinaa olla loppu

Auto 100hp PD

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 12.1.2007 21:45

Mulla olis T5 Transportterin 130hv koneen täydelliset pumppusuuttimet. Sopivuudesta en 100 varmaksi mene...

karvakoipi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 15.11.2006 20:45

ViestiKirjoittaja karvakoipi » 6.4.2007 22:28

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että onko porukka saanut millaisia tuloksia aikaiseksi noilla virikärjillä?

Itseä kiinnostaisi erityisesti tietää, millaisia tehoja on odotettavissa PD130:llä, jossa olisi GT1749VB -ahdin, PP1043 sekä Karalan tekemä ohjelma. Vai mihin asti nuo vakiosuuttimet oikein riittää? Olen lukenut vähän ristiriitaista tietoa vakioiden riittävyydestä, joka vaihtelee 170-200Hv:n välillä.

Paljonkos kärkien vaihto on tullut maksamaan (sis. kärjet ja asennus)?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 7.4.2007 10:10

Vakiosuuttimin mitattu Karalan penkissä 194hv ja 420Nm. Tosin ahdin oli huonossa kunnossa, joten 200hv ja 450Nm lienee mahdollista saada. Tuossa pitänee tosin olla jo isompi välijäähdytin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.4.2007 10:53

Kyllä niillä tulosta tulee. Julkaisen omasta autostani käyrät kun seuraavien muutosten jälkeen alkaa kaikki olla tältä erää tehty.. Yksi hyvä ominaisuus on se että voit ajaa 1800 ja 5000 välillä ja veto jatkuu ylös asti.

Jos teet kaikki asennukset itse niin 1000euron nurkilla on tuo suutintyö. Osien saatavuudesta tällä hetkellä ei tietoa. Vakionokalla ei sitten välttämättä mene päästöt ihan helpolla sinnepäin. Toisella sarjalla on ajettu nyt yli 50tkm ja pelaa kuin asentaessa.

Eikös karala ottanut omastaan sen 200hepoa ja 400nm?

Oletkos päässyt koittamaan mitä lämpöjä tuo 150hp:n vakiokeulacooleri antaa?

karvakoipi
-
Viestit: 45
Liittynyt: 15.11.2006 20:45

ViestiKirjoittaja karvakoipi » 7.4.2007 11:24

Eikös näissä PD130 ja PD150 vehkeissä ole vakiona samat suuttimet?

Jos halutaan pysyä alle 200Hv:n tehoissa, niin nuo vakiosuuttimet pitäsi sitten riittää? Ruiskutusaika voitaisiin varmaan saada pidettyä lyhempänä, jos käytettäisiin isompia suuttimia. Ja tällä olisi vaikutusta myös pakolämpöihin?

Oltzu: Eikös sulla tuo 194Hv saavutettu GT1749VB -ahtimella ja vakio välijäähdyttimellä, joka on isompi ja tehokkaampi kuin tämän 130Hv:n postimerkki? Millaisia pakopaineita tämä ahdin tuottaa noilla tehoilla; oletko mitannut?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.4.2007 15:13

Kyllä on juu.

Vakiot riittää suomalaisissa penkeissä 200hepan rikkomiseen, keskieuroopassa jostain syystä saavat 20-45heppaa enemmän niistä irti..

Nokka-akselin laitolla(kaikkiin nokkiin lievää muutosta) ja ahtimen vaihdolla irtoaa se 220hepan raja rikki vakioilla pd130/150 suuttimilla

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 7.4.2007 15:16

Valehteleeko nuo tehopenkit? jostain youtubesta kun jotain penkkivetoa TDI koneesta katsoo niin 200 heppaa on kevyttä nakkikeittoa:D

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 7.4.2007 15:49

kai niissä kaikissa eroa on... tosa oma kippo savuttamassa :D 172hp pyöriltä, kai toisessakin penkissä tarvii käydä kuha kaikki hilut saa kiinni ja tossa ekassa paikassa kummiskin eka että näkee tehoeron palikoitten jälkeen
http://s18.photobucket.com/albums/b140/ ... =savua.flv

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 7.4.2007 22:34

Karvakoivelle: Autossa oli kiinni GT2252V ahdin josta simahti laakerit ennen penkitystä. Ei saanut riitttävästi ahtoja aikaiseksi, joten hieman jäätiin tavoitteesta. Nyt on kiinni modifioitu GT2252V ja voimaa on hiukka enempi mitä Karalan penkissä ainakin mittaustulosten perusteella. VB-ahtimella pakopaineet jo vakionakin yli 2bar, mitä lie sitten lastutettuna, kenties 3bar? Nykyisin pakopaineet maksimissaan 1.8bar ahtojen ollessa 1.5bar. Autossa on ollut kaikenaikaa kiinni vakiovälijäähdytin, eli se syylärin levyinen malli.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 8.4.2007 13:17

.
Johtuu varmaan siitä, että en osaa mitään ulkomaan kieltä kirosanojen lisäksi oikein sanaakaa, sekä siitä, että aikaisemmissa työtehtävissäni ulkomaalaisista ja vääränvärisistä jäi aikas yksipuolinen kuva.
Kuitenkin, en ulkomaisiin "virityksiin" luota ollenkaan, en siiten yhtään.
Minun mielestäni aika realistinen ja oikea kuva tulee ihan näitä "kotimaisia" juttuja lueskellessa.

Monesti olen aikaisemminkin sanonut, mutta sanonpa vieläkin, niitä kaksatasia on kovin helppo interneetissä heitellä.
Sellaisella moottorilla, jonka kanssa ei tarvi kun Mikan luona pullakahveeta käydä juomassa, niin se jokaiselta onnistuu.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 27.5.2007 21:52

tuo nokan lievä muokkaus kiinnosta kiinnostas arl:lään, olis ajm nokka irrallaan kenties samalainen kun arl:n nokka, että onnistuskohan ajm nokasta tehä virinokka ja mitä sille pitäs teettää? Ltr mahtaa tietää asiasta jotain ;)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 27.5.2007 22:11

Voi siitä tehdä. Etkasta katsomalla voi todeta, että kaikki pumpparit jakavat saman nokan.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 27.5.2007 22:49

jep....enää tarvii vaan miettiä mitä sille tehdään...

janiI
-
Viestit: 38
Liittynyt: 14.3.2007 15:35

ViestiKirjoittaja janiI » 25.6.2007 11:03

Jostain luin, että ei tahdo mennä päästöistä läpi nuilla raceilla,ilman nokan muokkausta. Onko tietoa, miten powerplussilla käy?

peltron
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.11.2004 12:51

ViestiKirjoittaja peltron » 25.6.2007 19:32

nyt joudut kyl näyttämää ainaki mulle jotai fotoo tai linkkiä että ei menis läpi raceilla :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 25.6.2007 20:02

omakin savuttaa isommilla suuttimilla ku syötävä veto päällä ja kirkkaasti läpi katsastuksesta.. vaikkei pd ookkaan

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 25.6.2007 20:39

Ilman ohjelmanmuokkausta /MAP irti kikkailuja ei mene PD100/130/ ainakaan alle rajojen. Pöllyttelee n.3.5-6. Hyvä softantekijä kyllä ratkaisee tämän vakionokallakin. Ja jo oikeen ajattelee että kunnon nokan tekee niin silloin se saa vielä enemmän soppaa.. tuskin kukaan raceja työntää ja sitten säätelee vakioksi ;-)

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 2.11.2007 22:30

tietäskö joku mikä firma tuo maahan RACE783 TDI PD kärkiä?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 3.11.2007 13:48

Kysäise Joutsenon Dieselasennuksesta. Puh: 05 4328113. Myyvät ainakin Bosion valmistamia kärkiä ja heillä on myöskin pumppusuutinten testauspenkki jossa voi säätää avautumispaineet.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 17.9.2010 21:39

Mitäs mestoja kannattaa käyttää suutinkärkien asennuksessa? Etelä-Suomesta lähinnä, mutta kauempaakin jos luottoa on johonkin puljuun.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.9.2010 21:44

Suomesta löytyy kaksi Bosion Race kärkien kauppiasta,joilla on intoa ja kunnon laitteet asennukseen ja testaukseen. Toinen on Häkkinen Turussa.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 17.9.2010 21:49

Harkinnassa on pd150 suuttimet, riittäs varmaan tän hetkiseen tehotavoitteeseen.. Täytyy soitella sinne viikolla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.9.2010 12:37

PD150 suuttimet kannattaa ostaa ehdottamasti käytettynä runkoineen ja myydä nykyiset eteenpäin Race aihioiksi. Väliraha jää tuolloin aika pieneksi ja asennus kulut kanssa. On se kuitenkin sen verran kallista lystiä tuo kärkien osto ja runkoihin asennus.

Tuo säästynyt raha kannattaa sijoittaa vaikka R-koneistuksen nokkaan, sekin tulee periaatteessa maksamaan vaan sen hionnan eli 200€.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.9.2010 11:40

JukkaA kirjoitti:Suomesta löytyy kaksi Bosion Race kärkien kauppiasta,joilla on intoa ja kunnon laitteet asennukseen ja testaukseen. Toinen on Häkkinen Turussa.


Ja toinen on Reijon Diesel Karhulassa.

tonnikala
-
Viestit: 11
Liittynyt: 16.9.2009 11:10

ViestiKirjoittaja tonnikala » 19.9.2010 16:40

Reijon Dieseliä ei kiinnostanut asentaa (jakajapumpullisen) Bosion Race 260 kärkiä runkoihin. Ei kuulemma asenna kuin itse myymiään kärkiä...

En olisi tarvinnut takuuta, en mitään muuta kuin asennuksen. Näin noin kaksi vuotta sitten.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.9.2010 20:42

Samoin Reijon Dieseliä ei kiinnostanut asentaa itse ostettuja pumpparin kärkiä runkoihin. Tämä tieto tarkistettu tällä viikolla. Toki eipä toi tunnu kiinnostavan mitään muitakaan pajoja täällä Suomessa, joten en mie menisi ko. firmaa sen perusteella mollaamaan.

Eli jos haluatte asianmukaisesti asennetut ja testatut pumpparin Racet niin joudutte ostamaan ne (siis Bosiot) kahdesta edellä mainitusta pajasta.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.9.2010 23:47

Parikin muuta Bosio/pumpparipaikkaa löytyy pohjosempaa, toinen on Rengaspalvelu Karjalainen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa