ASZ - turbon disablointi
Valvoja: ffp jäsenet
ASZ - turbon disablointi
Olisi tarkoitus ajaa auto "loppuun" ilman että turbo laukeaa mekaanisesti (rahisee pahaenteisesti jo nyt), eli mites ton puhaltimen saisi helpoiten lopettamaan ahtamisen? Tarpeeksi kiihdyttäessä ahtaa liikaa, jolloin ilmeisesti N75 lopettaa lipaineen tarjoilun, eli saisko saman efektin aikaan yksinkertaisesti katkaisemalla N75:lta turbolle menevä alipaineletku? Vai muuttaako toi yliahtaminen jotenkin ECU:n asetuksia, jotka jäisivät tällä modauksella tekemättä?
miten se loppuun ajettu turbo ajetaan loppuun?
N75 venttiilin disaploinnilla et saa aikaiseksi kyllä ainakaan tehojen laskua kokoalueelle. jossakin kohtaahan se on täysin auki asennossa kuitenkin. toki turbo voi pyöriä pikkukierroksilla hitaammin mutta ilmenee ehkä jopa vikatilana ja toimimattomuutena sitten.
ja vikatilassa noilla ei kyllä ajeta.
mut jos autosta eroon pitää päästä niin tuo vaikka mulle voin ottaa siitä hyödylliset osat ja kadottaa loput ;D
jos taas on turbon uusinta mielessä niin uus tilaukseen ja paikalleen tai kovaa ajoa kunnes posahtaa ja sit uus tilaukseen.
pihimpi toki huoltais sen turbon nyt ja toivois parasta sen onnistumisen kanssa.
N75 venttiilin disaploinnilla et saa aikaiseksi kyllä ainakaan tehojen laskua kokoalueelle. jossakin kohtaahan se on täysin auki asennossa kuitenkin. toki turbo voi pyöriä pikkukierroksilla hitaammin mutta ilmenee ehkä jopa vikatilana ja toimimattomuutena sitten.
ja vikatilassa noilla ei kyllä ajeta.
mut jos autosta eroon pitää päästä niin tuo vaikka mulle voin ottaa siitä hyödylliset osat ja kadottaa loput ;D
jos taas on turbon uusinta mielessä niin uus tilaukseen ja paikalleen tai kovaa ajoa kunnes posahtaa ja sit uus tilaukseen.
pihimpi toki huoltais sen turbon nyt ja toivois parasta sen onnistumisen kanssa.
Oliskin vain turbo hiipumassa.. Vaihdelaatikon ja kytkin ovat molemmat mys vaihtokunnossa, eli tarkoitus olisi saada turbolle jotakoaikaa, kun uuteen (eikä oikein käytettyäkään) ei kannata enään investoida.
Tosta hävittämisestä puheen ollen, mikäs on muuten rahakkain tapa päästä tollasesta -02 vuotisesta romuautosta eroon? Tuollahan olisi kuitenkin esim. soivaa tandempumppua, pumppusuuttimia, abs-sylinteriä, ECUa, etc.
Tosta hävittämisestä puheen ollen, mikäs on muuten rahakkain tapa päästä tollasesta -02 vuotisesta romuautosta eroon? Tuollahan olisi kuitenkin esim. soivaa tandempumppua, pumppusuuttimia, abs-sylinteriä, ECUa, etc.
330tkm on mittarissa. Hankintahintaan suhteutettuna tarvittavien huoltojen hinta ei ole enään kannattava. Kyselin tohon myös vaihtokonetta (saksasta ~2500Eur 100tkm ajettu kone), mutta menee töiden kanssa kuitenkin yli auton käypän arvon.
Autoliikkeen pihaan ajettuna tosta saa 2k leikkirahaa, vaihdossa yli 6k pirssiin, eli ihan satasilla en tosta ole ajatellut luopua, vaikka menisikin varaosiksi :-\
Autoliikkeen pihaan ajettuna tosta saa 2k leikkirahaa, vaihdossa yli 6k pirssiin, eli ihan satasilla en tosta ole ajatellut luopua, vaikka menisikin varaosiksi :-\
Tuli sitten testattua autoa ilman turbolle menevä alipaineletku tulpattuna, ja yllättävän hyvin pelitti. Luonnollisesti pieneillä kierroksilla kiertää kun vapari, mutta reilummin kaasuttaessa kone alkaa ahtamaan vetäen huiput tonne 2 barin paikkeille (ei ahda liikaa) seuraten aika mukavasti pyyntiä - joskin pienellä viipeellä. Ottaen huomioon että kone ahtaa kuitenkin tonne pariin baariin, niin turbo ei enään sirise kiihdytyksessä, ja kiihdytyksen jälkeinen kaasun vapauttaminen ei enään aiheuta hankaavaa ääntä.
no tuskin se turbo on rikki tahi menosas just kohta jos kestää kuiten vedättää ja kilon ahtaakin eikä narise isompia. N75 ja EGR:n venttiilit voi vaihtaa päikseen jos epäilyttää kunto. ja sit kansii toki tutkia muut normi viat pois kuten tukkoinen imusatsi yms. ja sitten reilusti leipää että siivet alkaa pelaan niin ei tukkoile turbokaan.
Vähän samanmoiset oireet oli ahtimella minullakin, toissa talvena muistaakseni oli voimakkaimmillaan. Päästi vaikka minkämoista rahinaakolinaakilinää juuri siinä 1800-2500 alueella kiihdyttäessä. Veikkailen kovasti olleen reiluun yliahtamiseen liittyvä asia, motarilla annoin sitten kenkää muutaman kerran koneen lämmettyä kunnolla eikä tuo sen jälkeen paljoa oireillut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa