Golf III Bensa 1,8L (ABS kone) ei pysy käynnissä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

Golf III Bensa 1,8L (ABS kone) ei pysy käynnissä

ViestiKirjoittaja taky » 14.9.2010 10:28

Mikä vaivana kun ABS bensa 1.8l koneinen Golf III sammui ajossa, lähtee käyntii avaimesta ja heti samalla sammuu, siis ei pysy käynnissä?

Milintikka
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.9.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Milintikka » 16.9.2010 16:40

Itellä meni bensapumppu siis koko hoito pumppu ja mittarin anturi kerralla.
kuunteleppa kun lyöt tulille että sammuuko pumppu mikä sijaitsee takakontissa maton alla.

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 16.9.2010 18:53

Nämä ruiskuvehkeet vielä kovin tuntemattomia, manuaali pumput+kaasarit kyllä menneiltä vuosilta tuttuja.

Pitäisikö 1-piste ruiskusystemeissä bensaa tulla moottoritilan letkuista kun kytkee virrat jos avaa jotain liitosta ja pumppu on kunnossa?

Milintikka
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.9.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Milintikka » 16.9.2010 19:27

Pumppu vain pistää paineet putkeen että bensaa suuttimelle asti.
Eli sammuu melkein samantien kuin hurahtaa käyntiin (siis vain pumppu)

Itsellä teki 17 kertaa 10km matkalla että lähti käyntiin ajoit hetken ja sammui kuin saunalyhty.

Käynnistä auto jos käy noin 3-30 sekunttia ja sammuu kuin seinään niin vika pumpussa.

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 20.9.2010 17:07

"Käynnistä auto jos käy noin 3-30 sekunttia ja sammuu kuin seinään niin vika pumpussa."

Pyörittää mutta ei käynnisty, starttipolottia ruiskuttamalla pyörähtää/sytyttää, voisi siis päätellä vien olevan polttoaine puolella?

Virtojen kääntäminen ei aiheuta mitään ääntä pumpussa, siis pumppu lienee tankissa?
Pitäsikö ääntää virtoja kytkettäessä?

Entä jos polttoainepumpunrele - sellainen systeemissä foorumin muiden juttune perusteella on - on "pimeä", voiisko aiheuttaa ongelman pumpulle virtojen syöttöön?

Pumpun liittimessä neljä pinniä, mitähän niissä missäkin mahtaa mennä?
Joku maa, pumpunvirransyöttö, mittarinanturin piuhat, mutta mikä mikin on?
Siis voisiko virtaa suoraan pumpulle syöttämällä testata pumpun toimintaa?

Koodi: Valitse kaikki

28-1410 Ruiskupumppu VAG-1piste (ei a)    69.90 €
28-1437 Ruiskupumppu VAG-1piste       99.90 €
28-1439 Ruiskupumppu VAG-1piste (ei a)    59.90 €


Motonetin listalla pumppuja, ruiskupumpun tulkitsin olevan polttoainepumppu kun muutakaan ei listalla näkynyt.
Mitähän eroa noilla muuta kuin hinta tai "(ei a)" maninita tarkoittaneen ei anturia, siis mittarinanturiako tarkoittanee?

Voiko anturin siirtää vanhasta pumpusta, (polttoainemittari toimii kyllä ok)?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.9.2010 21:08

Mitähän eroa noilla muuta kuin hinta tai "(ei a)" maninita tarkoittaneen ei anturia, siis mittarinanturiako tarkoittanee?

Jos Motonetistä ostaa, 28-1437 ja 28-1410 ainoa ero on hinta. :)
Noita 69,90€ pumppuja on tullut ostettua pari kappaletta. Molemmilla kerroilla laatikossa on todettu olevan sama pumppu antureineen kuin kallimmassakin.
Voiko anturin siirtää vanhasta pumpusta, (polttoainemittari toimii kyllä ok)?

Kyllä. Omassa -94 ABS:n pumpussa anturi oli pumppukotelon kyljessä, kun tarvikkeessa se oli kannessa.
Kannessa oleva anturi oli hankala survoa tankkiin, joten asensin pumpun alkuperäisen kannen ja anturin kanssa.
Tarvikeanturi oli muutenkin hieman heppoisen oloinen alkuperäiseen verrattuna.

Pumpun irroitukseen kannattaa sitten varata tämä työkalu. Tuolla lisää aiheesta> Klik

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 21.9.2010 7:51

Kiitos hyvistä neuvoista.

Onko jollain havaintoa missä pumpun liittimessä, neljä napaa, mitkä on pumpun virrat?

Varmaan muuten pumpulla on jossain sulakekin, mutta mikä- manuaali on jo hukkunut vuosien saatossa?

Entä pumpun releen sijainti, lähellä sulakerasiaa vai jossain muualla?

Milintikka
-
Viestit: 3
Liittynyt: 16.9.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Milintikka » 21.9.2010 15:25

Pumpun rele on sulakkeiden vieressä numeroa en muista!

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 22.9.2010 8:33

Kuvia tutkailemassa päätelmä nelinapaisesta bensapumpunliittimestä peräkontissa niin vasemmanpuoleiset on itse pumpun ja oikeanpuoleiset mittarille.

Liittimessä kapea ja leveä latta 2* siis, niin maa liene eleveämpi ja +12v taas kapempi yleisen periaatteen mukaan maa on aina paksumpi....

Onko jollain vahvistusta asialle?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 22.9.2010 16:57

Muistaakseni punainen / keltainen 12v ja ruskea maa. Pumpun rele nro 12.

taky
-
Viestit: 130
Liittynyt: 7.12.2007 8:41

ViestiKirjoittaja taky » 25.9.2010 15:02

Bensapumppu oli mykkä, vaihto ja nyt käy ja kukkuu, paitsi että tuli ostettua anturiton malli ja nyt mittari pimeänä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa