AFN menohaluttomuus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

AFN menohaluttomuus

ViestiKirjoittaja petedad » 14.9.2010 23:05

Mistä kannattaa alkaa etsimään menohalua AFN koneesta. Kesällä välillä kulki ja välillä ei. Yleensä ei. Nyt ei mene enää ollenkaan. Tuntuu kuin ahtopaineet ei nousis ollenkaan. Kone on menohaluton tyystin. Isolla kierroksilla vedättämällä sain sen vielä kulkeemaan viikkotakaperin, vaan ei enää kulje? Kone siis vakio. Turbo jumissa? EGR umpi paskassa vai mitä? Ideoita vastaanotetaan

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.9.2010 23:53

Vikakoodit? Jossei ahda -> N75 jnejnejne...

Haku? On nimittäin ehkä kysytyin oire tdi-jutusteluissa..

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

ViestiKirjoittaja petedad » 15.9.2010 9:14

Ei vikakoodeja, onko noita N75:Sia kaksi vai mikä se toinen rintapellissä on? Siinäkun on kaksi vierekkäin, johon menee noita alipaineletkuja?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 15.9.2010 16:51

Toinen on ahtimen ohjausventtiili, eli N75 ja toinen EGR:n ohjausventtiili. Seuraat ahtimen kellolta lähtevää letkua niin päädyt N75:lle.

Kannattaa myös katsoa onko imusarja täynnä EGR:n ja huohottimen yhteistoiminnasta muodostunutta pas*aa.

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 16.9.2010 20:58

Kuinkahan tukossa imusarjan pitäisi olla, että se vaikuttais olennaisesti auton menohaluihin? Oma ahu passatti on tosiaan melko tunhu verrattuna muihin samanlaisiin. Ahtaa normaalisti ja maf ym. on kunnossa. Olisiko joko imusarja tai vaimennin tukossa, kuitenkin 330tkm mittarissa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.9.2010 21:59

No tuossa yksi esimerkki googlesta kaiveltuna että minkälaiseksi se saattaa mennä. Onhan tuossa jo ilmalla monta kertaa pienempi ala mennä kuin mitä kuuluisi.

Todella helppo tarkistaa tuo tilanne omasta autosta, kun ottaa moottorin suojamuovin pois, ja imusarjalle tulevan ahtoputken irti.

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 16.9.2010 22:38

Sieltä olenkin jo kurkkinut mutta ei näyttäny niin karstaiselta kuin olisi olettanut, vaikka ei siitä nähnyt kuin vähän matkaa. Pitäis käyttää imusarja kokonaan irti että näkisi kunnolla ja saisi puhdistettua. Mutta voisiko suuttimissa olla vikaa? Kulutuskin on turhan korkea, 6-6,5l/100km.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.9.2010 0:23

Onkos perusasiat kuten ilmansuodatin yms kunnossa? Pöläyttääkö mustaa kiihdytettäessä?

EGR:ltähän kannattaa nyppiä letkut pois niin vähän hidastaa imusarjan karstottumista. Sähköliitin venttiilille kuitenkin kannattaa jättää paikalleen. Muuten antaa vikakoodit ja meno takkuaa.

Itselläni muuten meno takkusi katkenneiden N75 liittimen johtojen takia. Olivat enää parilla karvalla kumpainenkin kiinni liittimessä. Välillä veti ja välillä ei. Tarkistakaapas ne myös.

Jkj
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.5.2008 15:40

ViestiKirjoittaja Jkj » 17.9.2010 9:12

Perusjutut on kunnossa ja vaihdettu. Ei pöläytä ollenkaan, ellei aivan tapppiin asti polje kiihdyttäessä. Kaikki alipaineletkut on vaihdettu ja johdot tarkistettu, pitää kuitenkin seuraavasssa öljynvaihdossa tutkailla taas uudestaan. Imusarjan puhdistuskin heti kun kerkiää. Melko kumma juttu kuitenkin, kuluttaa paljon muttei liiku.

JSTre84
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.9.2006 2:28
Viesti:

ViestiKirjoittaja JSTre84 » 17.9.2010 9:45

Itselläni oli AFN-koneessa menohaluttomuus juuri, ja syylliseksi paljastui lopulta yksi toisesta päästä irronnut pieni alipaineletku koneen takaosasta rintapellin läheisyydestä. Letku kiinni ja taas oli "normaali".
Letku irti ei siis auto jaksanut kiihtyä edes kakkosella... Hädin tuskin sai motarilla kerättyä vauhtia yli sataseen.

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

ViestiKirjoittaja petedad » 17.9.2010 13:14

Tuleeko EGR venttiilin letkut/liittimet jotenkin tulpata laittaa yhteem yms?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 17.9.2010 15:34

Liittiimen jätät venttiilin paikoilleen, letkut voit nykiä vaikka kokonaan pois. Venttiilin lähdöt toki voi tukkia ettei kosteus ja lika pääse sisään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa