ostamassa g3 gti 8v 2.0l vm-94

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ostamassa g3 gti 8v 2.0l vm-94

ViestiKirjoittaja simo » 13.9.2010 16:10

Tuommonen auto ois tuttavilla myynnissä. Ilmeisen hyvällä pidolla ollut saksantuonti. Tässä viikolla menossa kauppoja hieromaan. Mitä kyseisestä kamppeesta kannattaa erityisesti tarkastaa? 160tkm mittarissa. Pintapelleissä muutama ruostetäplä, onko kallis korjauttaa automaalaamolla?
Auton virittäminen kiinnostaa. Sopiiko heittämällä 16venttiilinen kansi tuohon?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.9.2010 16:17

Käsijarru on yleinen vikakohde. Jumittaa eikä palauta kunnolla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.9.2010 17:54

vaihda kokokone

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 13.9.2010 21:03

Tuolta löytyy jotakin golffin perusominaisuuksia :D http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Volkswagen

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 13.9.2010 21:12

kellään mitään asiallista sanottavaa?

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 13.9.2010 23:00

Eikös tässä ihan hyviä vastauksia tullut jo?

Eräs vika on kolmosissa lämppärin puhaltimen kääntökytkimen "sulaminen".
Helmakoteloiden etu- ja takapäät ovat arkoja ruosteelle.
16V-kansi ei sovi heittämällä ja jos virittää haluat, niin kannattaa vaihtaa koko moottori tehokkaampaan. 2.0 8v-moottori on ihan varma peruspuurtaja.

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 14.9.2010 14:12

Olen sitä mieltä että kolmos-GTI on aika ongelmaton ostos. Siistejä ja muuttamattomia alkaa olla vaan aika harvassa. Täältäpä löytyy muuten yksi täysin alkuperäinen. Tuon harkitsemasi yksilön 160tkm:n ajomäärään voi suhtautua varauksella. Auton yleisilme enemmän ratkaisee kai näiden ikäisissä kuin ajomäärä kuitenkin. Eipä tule kyllä mitään vikaa mieleen itselle talvisen käsijarrujumituksen lisäksi, että se tosiaan kannattaa varmaan herkistellä kerran vuodessa. Mitä tulee mieleen mitä näissä voisi olla, on pienet neste- ja öljyvuodot, helmat pehmenee varsinkin rutattuina, pohjasta pehmenee vedenpoistoreikien ympäriltä, ABS-valo saattaa vilkutella ja pakoputkisto hapertuu kohtuu nopeasti. Itsellä on GTI 16V:n ruostumaton ensiasennusvaimennin takana, siihen ei edes lika oikein tartu joten kestää kyllä pitkään.

Kyllä mä sanoisin että siitä vaan kaupoille. Saat paljon autoa aika pienillä rahoilla. Hyvä ajettava kun on kunnossa, päihittää monta uudempaa. Minun on ainakin myös hämmästyttävän hiljainen ja kulutus matka-ajossa jopa vain 6,2l/100km. Kunnossa oleva 8V:kin on aika pirteän tuntuinen teholukemaan nähden, tottapa 16V-kone itseäkin kyllä kiinnostaisi. En tiedä sitten onko 16V:ssä tehotuntumaa kuinka paljon enempi 8V:een verraten. Joku kenellä ollu molemmat voisi valaista?

simo
-
Viestit: 42
Liittynyt: 27.11.2008 1:48

ViestiKirjoittaja simo » 14.9.2010 23:07

Kiitoksia vastauksista. Aika pieneltä kuulostaa tuo kulutus. Alkuperäis kuntonen tuo on. Myyjä puhuu Gti-edition mallista, onko sillä jotain eroa Gtihin? nopella haulla en löytäny. Huomena katsomaan/hakemaan. Saa nähä mihin pskaan taas rahat laittaa:D

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 15.9.2010 0:43

Mikäli olen ymmärtänyt oikein GTI Edition on ilmeisesti sama kuin 20th Anniversary Edition. Voi olla myös toisin. 20v-mallissa on ainakin punaruudulliset jakkarat GTI-logoilla + punaiset turvavyöt ja golfpallonuppi jne. Sitten on Editionia missä on mustat jakkarat punaisilla tai vihreillä raidoilla ja GTI Edition-tekstillä. Vähän hämää mikä näitten Editionien mahdollinen ero on. Mutta Wikistä löyty tämmöistä tarinaa:

"20th Anniversary GTI

Volkswagen produced a limited quantity of 1000 special-edition 3,5-door GTI Anniversary model, celebrating 20 years of the GTI model. This had the usual GTI specification but came equipped with special chequered Recaro front sport seats and matching rear seats bearing the GTI logo, red seat belts front and rear, half-chromed and leather golf ball gear knob, red stitched leather steering wheel and handbrake gaiter. The release knob on the hand brake was also red and silver instrument dials. Floor mats also had red piping along their edges. The red theme continued externally with a red striping on the bumpers and red brake calipers. The wheels were 16" x 7.5" split rim BBS RS 722 alloys, visually similar to the 15" that were found on VR6 model. Brush stainless steel rear twin tailpipes on the exhaust and smoked front fog and indicator lamps to match the rear lamps. 3 optional extras were made available; electric sunroof, air conditioning and metallic black paintwork. Insurance was based on the standard GTI which made this version a very desirable model. The edition was sold in only 6 colour schemes and the 1000 number figures that were produced was as follows; 600 8 valve models, 150 16 valve models and 250 TDI models. The diesel model was only produced for the European market and was not sold in the UK. Unfortunately many of the models fell into the UK company car and lease market prior to the second-hand market and its believed only a few hundred still survive. However, another factor in the rarity of Mark 3 Golfs, unlike the excellent build quality of the Mark 2, at least in the UK, is the very low quality steel sourced by VW, and used across the range - from entry model to VR6. According to independent mechanics and parts specialists, and MOT testers, the floorpan, both door cills, and rear hatch suffer severe rot and disintegration. Any admirer, or collector, planning to buy one should check for rot, and holes and patches to the floorpan."

Jos on noinkin vähän valmistettu niin yllättävän halvalla noitakin on ollu Suomessa myynnissä. 16V tai TDI-Editionia en muista kylläkään nähneeni.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 15.9.2010 6:37

Gti edition ja 20th edition on eri malleja.
Eiköhän tässä topikin aloittajan tapauksessa ole kuitenkin kyse normi gti editionista.. Eli paras tuntomerkki kunnon recarot .

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 17.9.2010 15:37

Onko pelkkä Edition sitten joku varusteltu versio GTI:stä vai mistä se tulee? Eikös tämä GTI ole sitten nimenomaan se 20th Edition-mallinen?

http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3482465

Paanu
-
Viestit: 215
Liittynyt: 13.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Paanu » 17.9.2010 17:04

Aika hyvin se on ainakin panssaroitu, painosta päätellen:)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.9.2010 17:37

^^on 20-vuotismalli toi.

Editioneissa on nää oikeat Recarot
http://img521.imageshack.us/i/s5004119jo5.jpg/


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa