T4 2.5 TDI Acv Vesipumpun laakeri
Valvoja: ffp jäsenet
T4 2.5 TDI Acv Vesipumpun laakeri
Onko kellään kokemuksia .
Alkukesällä alkoi moottorista kuulumaan kuin viallinen laakeri rohisee.
Tilanne on pahentunut huomattavasti ja olen koko kesän luullut ,että ei se ole kuin kiristinpyörä moniurahihnalla ja pistänyt usvaa putkeen pitkin Suomea.
No ostin välipyörät,kiristinpyörän ja hihnan ja vaihtamaan...entiset kuin uudet ,autolla ajettu vain 141 tkm, jakopää 2vuotta sitten , 110 tkm ,tietysti taksitolpalla pörissy paljonkin.
Alipainepumppu on sökö,nakuttanut kauan ja kerran jo tyhjennetty -otin sen irti rohisee.
Otin moniurahihnan irti ,-rohisee ja ei muuttunut yhtään.
Aika herkästi joustaa värinänvaimennin meisselillä kampeamalla,vulkanointi on ehyt ulospäin.
Jääkö muuta jäljelle kuin tuo alkuperäisosana vaihdettu vesipumppu?
Ääni kuullostaa tulevan värinänvaimentimen seutuvilta,vesipumppu on vieressä.
Jotenkin tuntuu oudolle ,avasin jakopään koppia ja remmi sopivan tiukalla
Vesipumpun rattaalla päittäisvälystä vähäsen.
Odotan alipainepumpun toimituksen Saksasta ja sitten tutkimaan vesipumppua.
Voiko muu rohista kuin viallinen laakeri ?
Moniremmi kun oli irti, niin laturi ja ilmastointi kompura poistui kuviosta.
Alkukesällä alkoi moottorista kuulumaan kuin viallinen laakeri rohisee.
Tilanne on pahentunut huomattavasti ja olen koko kesän luullut ,että ei se ole kuin kiristinpyörä moniurahihnalla ja pistänyt usvaa putkeen pitkin Suomea.
No ostin välipyörät,kiristinpyörän ja hihnan ja vaihtamaan...entiset kuin uudet ,autolla ajettu vain 141 tkm, jakopää 2vuotta sitten , 110 tkm ,tietysti taksitolpalla pörissy paljonkin.
Alipainepumppu on sökö,nakuttanut kauan ja kerran jo tyhjennetty -otin sen irti rohisee.
Otin moniurahihnan irti ,-rohisee ja ei muuttunut yhtään.
Aika herkästi joustaa värinänvaimennin meisselillä kampeamalla,vulkanointi on ehyt ulospäin.
Jääkö muuta jäljelle kuin tuo alkuperäisosana vaihdettu vesipumppu?
Ääni kuullostaa tulevan värinänvaimentimen seutuvilta,vesipumppu on vieressä.
Jotenkin tuntuu oudolle ,avasin jakopään koppia ja remmi sopivan tiukalla
Vesipumpun rattaalla päittäisvälystä vähäsen.
Odotan alipainepumpun toimituksen Saksasta ja sitten tutkimaan vesipumppua.
Voiko muu rohista kuin viallinen laakeri ?
Moniremmi kun oli irti, niin laturi ja ilmastointi kompura poistui kuviosta.
Ollaan lomareisulla täällä Etelä-Suomessa. Kuinka olla meni just samalla tavalla vesipumppu. 40tkm ja 1v 8kk.
Meinasi käydä huonosti, aivan kertakaikkiaaan kaamea välys akselissa, kun näin sen purettuna. Meni kerralla matkalla Rovaniemeltä. Alkoi nesteet tulla ulos.
Kylmä rinki kun ajoin VW huoltoon Laakkoselle(lähin korjaamo). Antoivat vanhan pumpun mukaan, pitää vierailla sen asentaneen liikkeen luona kun lomalta palataan.
Meinasi käydä huonosti, aivan kertakaikkiaaan kaamea välys akselissa, kun näin sen purettuna. Meni kerralla matkalla Rovaniemeltä. Alkoi nesteet tulla ulos.
Kylmä rinki kun ajoin VW huoltoon Laakkoselle(lähin korjaamo). Antoivat vanhan pumpun mukaan, pitää vierailla sen asentaneen liikkeen luona kun lomalta palataan.
Tiedän varaosaliikkeen korvanneen jakopään ,vaikka oli tarvikeosat kyseessä ja petti vesipumppu ja heidän korjaamossaan asennettu. Vauroiden suuruutta en omistajalta kysynyt.
VW Antaa 2 vuoden takuun osille ja työlle kun on heidän korjaamossaan asennettu.
Jos haet pelkät merkkiosat ,niin työtakuuta ei tietenkään ole ,mutta ainakin hajonneen osan antavat uuden.En ole koskaan tarkistanut, korvaavatko seurauksia?
Samoin on kysymätä ,onko kaikilla VW osilla 2v takuu.
VW Antaa 2 vuoden takuun osille ja työlle kun on heidän korjaamossaan asennettu.
Jos haet pelkät merkkiosat ,niin työtakuuta ei tietenkään ole ,mutta ainakin hajonneen osan antavat uuden.En ole koskaan tarkistanut, korvaavatko seurauksia?
Samoin on kysymätä ,onko kaikilla VW osilla 2v takuu.
Sanotaan nyt selvyydeksi vielä oma tapaus.
Varaosat ja työ tehtiin "ei-merkkiliikkeessä". He ostavat itse joltain toimittajalta varaosat.
Korvaus tuli tältä varaosan toimittajalta kokonaisuudessaan. Siis osat ja myös TYÖ korvattiin sieltä.
Siis vesipumppu meni ennen aikojaan ja aiheutti tuon jakopään uusiotyön lomareisulla, joka tehtiin aivan toisella paikkakunnalla, joka kylläkin oli VW-merkkihuolto ja tämän laskun maksoi kokonaisuudessaan tavarantoimittaja.
Huh huh, tuliko tuosta nyt selvää...
Varaosat ja työ tehtiin "ei-merkkiliikkeessä". He ostavat itse joltain toimittajalta varaosat.
Korvaus tuli tältä varaosan toimittajalta kokonaisuudessaan. Siis osat ja myös TYÖ korvattiin sieltä.
Siis vesipumppu meni ennen aikojaan ja aiheutti tuon jakopään uusiotyön lomareisulla, joka tehtiin aivan toisella paikkakunnalla, joka kylläkin oli VW-merkkihuolto ja tämän laskun maksoi kokonaisuudessaan tavarantoimittaja.
Huh huh, tuliko tuosta nyt selvää...
Yllättävää ,että maksaja löytyy jakopäähän.Tavaran maahantuoja vastaa tuotteidensa laadusta.
Petyin aikoinaan pahasti yhteen suureen maahantuojaan, kun laitoin Vitoon muka laadukkaan vesipumpun ja siinä oli 5mm lyhemmät siivet, kuin alkuperäisessa.
Keitti heti, kansipahvi,oikaisu jäi itelle maksettavaksi.
Petyin aikoinaan pahasti yhteen suureen maahantuojaan, kun laitoin Vitoon muka laadukkaan vesipumpun ja siinä oli 5mm lyhemmät siivet, kuin alkuperäisessa.
Keitti heti, kansipahvi,oikaisu jäi itelle maksettavaksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa