Öljyn imuputket suoristettuamme nakutus lakkas, mutta samana päivänä alko pitämään uudestaan meteliä. No ääntä seuraamalla vaihdoin venttiilinnostimet/painimet. Moottoria käyttämällä huomas että pienellä lisäkaasulla loppus yhdenlainen nakutus(nostimet?), mutta toisenlainen jatku vielä.
Tavaraa irti konehuoneesta ja huomasin että kampiakseli oli yhden hampaan jäljessä. Tänään sain käyttööni kiristimeen sopivat lukkorengas pihdit ja iskin merkit kohdilleen ja tarkastin moneen kertaan että nyt on merkit oikein ja kamat kasaan.
Se aiempi nakutus on nyt hävinnyt, mutta enempää en moottoria käyttänyt kun vilkuttelee öljynpaineen merkkivaloa. Eilen kun auton nykyiseen paikkaan peruutin niin merkkivalo sammu ihan normaalisti, mutta nyt ei sammu. Lähtisin veikkaamaan että olen vahingossa jotain anturia tökänny joten mistäpä nää öljynpaineanturit konehuoneesta tarkalleen ottaen löytyy? Tietty hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Pikkuveli kuulemma ajoi liikennemerkin kumoon -93 1.8 Ventolla ja öljypohja kasaan. Alko myös kuulemma pitämään ihme kalkatusta ja pihassa sytty öljynpaineen merkkivalo.
Tänään uus öljypohja paikalleen ja käynnistettäessä toimii ihan normaalisti ja öljypaineen merkkivalo sammuu normaalisti heti moottorin käynnistyttyä, mutta pitää edelleen ihmeellistä kalkatusta.
Nopeella testauksella käsi öljypohjalle ja mielestäni tuntuu että jokin osuis öljypohjaan. Onkos mitään ideoita osuuko joku todellakin öljypohjaan, pitääkö öljypumppu tota ääntä vai onko kenties se kytkinkopan suojapelti vääntynyt tms ja ottaa johonkin kiinni(näytti mielestäni ihan normaalilta ja meni paikoilleen ongelmitta)?
Käynnistyy ihan normaalisti eikä pistä vastaan tai tahmaa kun painaa kaasua.
Vento 1.8 -93 vilkuttaa öljynpaineita
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1.8 -93 vilkuttaa öljynpaineita
Viimeksi muokannut Amd-man, 21.9.2010 16:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Napattiin öljypohja pois ja paljastu että se muovinen loiskelevy imuputken päällä ottaa kiertokankeen kiinni. Huomenna oikomaan imuputkea.
Oli muovissa jäljet että ottanu kiinni, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että olis ne kiinnikkeet rikkonu. Nyt kun sai sen imuputken parempaan tarkasteluun niin huomas että on hiukan vääntyny.
E: Tänään käytiin oikomassa imuputkea ja käynnistettäessä kalkatus oli hävinnyt. Kiitokset kaikille vastaajille.
Oli muovissa jäljet että ottanu kiinni, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että olis ne kiinnikkeet rikkonu. Nyt kun sai sen imuputken parempaan tarkasteluun niin huomas että on hiukan vääntyny.
E: Tänään käytiin oikomassa imuputkea ja käynnistettäessä kalkatus oli hävinnyt. Kiitokset kaikille vastaajille.
Öljyn imuputket suoristettuamme nakutus lakkas, mutta samana päivänä alko pitämään uudestaan meteliä. No ääntä seuraamalla vaihdoin venttiilinnostimet/painimet. Moottoria käyttämällä huomas että pienellä lisäkaasulla loppus yhdenlainen nakutus(nostimet?), mutta toisenlainen jatku vielä.
Tavaraa irti konehuoneesta ja huomasin että kampiakseli oli yhden hampaan jäljessä. Tänään sain käyttööni kiristimeen sopivat lukkorengas pihdit ja iskin merkit kohdilleen ja tarkastin moneen kertaan että nyt on merkit oikein ja kamat kasaan.
Se aiempi nakutus on nyt hävinnyt, mutta enempää en moottoria käyttänyt kun vilkuttelee öljynpaineen merkkivaloa. Eilen kun auton nykyiseen paikkaan peruutin niin merkkivalo sammu ihan normaalisti, mutta nyt ei sammu. Lähtisin veikkaamaan että olen vahingossa jotain anturia tökänny joten mistäpä nää öljynpaineanturit konehuoneesta tarkalleen ottaen löytyy? Tietty hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Tavaraa irti konehuoneesta ja huomasin että kampiakseli oli yhden hampaan jäljessä. Tänään sain käyttööni kiristimeen sopivat lukkorengas pihdit ja iskin merkit kohdilleen ja tarkastin moneen kertaan että nyt on merkit oikein ja kamat kasaan.
Se aiempi nakutus on nyt hävinnyt, mutta enempää en moottoria käyttänyt kun vilkuttelee öljynpaineen merkkivaloa. Eilen kun auton nykyiseen paikkaan peruutin niin merkkivalo sammu ihan normaalisti, mutta nyt ei sammu. Lähtisin veikkaamaan että olen vahingossa jotain anturia tökänny joten mistäpä nää öljynpaineanturit konehuoneesta tarkalleen ottaen löytyy? Tietty hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa