Kertoilkaapas, että mitä kaikkee tulee ottaa huomioon käsijarruvaijjerin asentamisessa?
Minkäs kokonen se on se pyörännavan mutteri?
Pakoputkee ei vissiin tartte irrottaa, että mahtuu/saa laitettua paikoilleen?
Kiire olisi kun pitäs saada katsastukseen vietyä pian
Golf II käsijarruvaijerin asennus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ainakin levyjarrullisessa ohje kuuluu että vanha pois ja uus tilalle. Sen verran simppeli operaatio että näkee työvaiheet melkein otsallaankin kun alkaa tekemään.
Ainut jäynä on ne ohjuriputket jotka lähtee kahvan liepeiltä ja jatkuu jotain 30 cm auton alle. Vaijerinkuoren pää saattaa olla jumittunu siihen. Tosin tää putkikin tulee pois kun kahvasta irrotettua vaijeria vetää auton alla taaksepäin. Sitten saa pöydällä väännellä mukavasti. En nyt muista onko alkuperäisissä jumittuvaa alumiinia vai irtoavaa muovia se mahdollinen kiusankappale.
Suosittelen sitten vahvasti alkuperäisiä vaijereita. Ite tein sen virheen että laitoin motonetin italialaiset vaijerit jotka kesti vajaat kaksi vuotta. Hintaero alkuperäisiin jotain 25 € kappaleelta, jotka taas kerran vahingosta viisastuneena sitten laitoin. Nyt viides vuosi menossa ja sormivoimin liikkuu vieläkin, kuten odottaa sopii.
Jos takanavan mutteria tarkoitat niin siihen ei tarvitse avainta kun se kuuluu olla sen verran löysällä että saa vaikka kärkipihdeillä auki. Kiristettäessäkin sellainen kahden sormenpään ote on sellainen jolla se menee jokseenkin sopivaan kireyteen. Muuten ne laakerit on kovasti pahoillaan.
Ainut jäynä on ne ohjuriputket jotka lähtee kahvan liepeiltä ja jatkuu jotain 30 cm auton alle. Vaijerinkuoren pää saattaa olla jumittunu siihen. Tosin tää putkikin tulee pois kun kahvasta irrotettua vaijeria vetää auton alla taaksepäin. Sitten saa pöydällä väännellä mukavasti. En nyt muista onko alkuperäisissä jumittuvaa alumiinia vai irtoavaa muovia se mahdollinen kiusankappale.
Suosittelen sitten vahvasti alkuperäisiä vaijereita. Ite tein sen virheen että laitoin motonetin italialaiset vaijerit jotka kesti vajaat kaksi vuotta. Hintaero alkuperäisiin jotain 25 € kappaleelta, jotka taas kerran vahingosta viisastuneena sitten laitoin. Nyt viides vuosi menossa ja sormivoimin liikkuu vieläkin, kuten odottaa sopii.
Jos takanavan mutteria tarkoitat niin siihen ei tarvitse avainta kun se kuuluu olla sen verran löysällä että saa vaikka kärkipihdeillä auki. Kiristettäessäkin sellainen kahden sormenpään ote on sellainen jolla se menee jokseenkin sopivaan kireyteen. Muuten ne laakerit on kovasti pahoillaan.
Kyllä se on just noin yksinkertaista myös rumpujarruillakin. Jos rumpu ei meinaa irrota, tiiraa pyörän pultin reijästä sisälle ja kehi kengät yhteen nostamalla "kolmion" mallista kiilaa jossa on jousi alapäässä ylös.
Avuksi on myös jos rummun irrotuksen jälkeen otat pari kuvaa jousi-kenkäasetelmasta, ennen kuin se siinä puuhatessa räjähtää käsiin. Laakerin kanssa passaa olla tarkkana. pistät vaikka renkaan paikalleen ja heiluttelet, niin selviää, ettei turhaa klappia jää. Jos vielä mietityttää, niin käy hakemassa Haynesin opas.
Avuksi on myös jos rummun irrotuksen jälkeen otat pari kuvaa jousi-kenkäasetelmasta, ennen kuin se siinä puuhatessa räjähtää käsiin. Laakerin kanssa passaa olla tarkkana. pistät vaikka renkaan paikalleen ja heiluttelet, niin selviää, ettei turhaa klappia jää. Jos vielä mietityttää, niin käy hakemassa Haynesin opas.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa