sata heppaa poloseen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

sata heppaa poloseen

ViestiKirjoittaja harri81 » 29.7.2010 17:16

eli autona on vw polo -01
koneena 1.4 75heppanen
millä tavalla koneesta saa sen sata heppaa,mikä on riskeimmässä versiossa.
onnistuuko konetta avaamatta?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 29.7.2010 17:18

Paril tonnil ku ostaa osia niin tollaisesta pikkuvaparista saa varmaan sen verran. :)
Koneen varmaan joutuu avaan.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 29.7.2010 17:32

Koneet on täysin eri tekoa. Siis 1.4 16v 74kw ja 1.4 16v 55kw.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/

Lue tuolta SSP 187 (74kw malli) ja SSP 196 (55kw malli). Eroina on siis sylinterilohkoa, venttiilinnostajia jne myöten jokseenkin koko kone. Tuo selviää tuosta SSP 196:sta muutaman ensi sivun aikana.

Helpoiten siis saat sata heppaa autosi konepellin alle autoa vaihtamalla. Silloin ei konetta tarvi avata. :)

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

ViestiKirjoittaja harri81 » 30.7.2010 14:04

eli taitaa olla parempi ajella mopolla vaan =)

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 30.7.2010 14:39

Vaihtamalla vaikka Supersprintin pakosarjan ja koko putkiston saa jonkun verran hevosia lisättyä, mut tuskin 100hevosta kasaan, rahaa taitaa upota reilut 1000euroa?!?

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 2.8.2010 6:29

ostaa 1.6 8v moottorin.. tyyppiä en muista.. skoodissa mm. käytetty repii skoodaa aika kiitettävästi jo.. pienellä panostuksella varmasti yli sataheppaa.. ja kukaan ei huomaa vakioon eroa..

kaek
-
Viestit: 84
Liittynyt: 18.6.2007 10:53

Polosen moottorit

ViestiKirjoittaja kaek » 5.9.2010 23:20

Terve,

Aiheeseen on tullut jonkun verran perehdyttyä. Tallissa kun tällä hetkellä kaksi -01 Poloa jossa 100 heppaset moottorit (AUB) ja yksi kappale vanhempaa ja "parempaa" mallia AFH (tuossa ylempänä linkissä tuo SSP 187 käsittelee siis tätä AFH moottoria eikä 00-02 vuosimallin AUB/AQQ/AFK moottoria).

Tuossa 6n polossa ei tuota AFH moottoria saa mitenkään järkevästi pultattua näihin 8 tappisiin autoihin järkevästi, mutta 6n2 polosessa tuon AUB:n voisi varmaan jo tuon 55kW tilalle kohtuu työllä vaihtaa. Näitä koneita ei vaan kovin helposti löydy (Ei löytynyt Ruotsista edes mutta Saksasta esim. ebayn kautta löytyy).

Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen on tosiaan se, ettei maksa vaivaa vaan mielummin hommaa sellaisen auton josta 100 heppanen moottori löytyy valmiiksi. No, jos itse olisi aina tehnyt tuon periaatteen mukaan niin tylsäähän sitä olisi saattanut tulla.

Juha

ps. Skodista löytyy Suomestakin melko hyvin noita 1.4 16v 100heppasia AUB moottoreita liikenteestä, vaan kun eivät Poloseen suoraan käy (kytkinkopan pääty erilainen). No, sellainenki yksi löytyy jos kiinnostaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa