eli autona on vw polo -01
koneena 1.4 75heppanen
millä tavalla koneesta saa sen sata heppaa,mikä on riskeimmässä versiossa.
onnistuuko konetta avaamatta?
sata heppaa poloseen
Valvoja: ffp jäsenet
Koneet on täysin eri tekoa. Siis 1.4 16v 74kw ja 1.4 16v 55kw.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/
Lue tuolta SSP 187 (74kw malli) ja SSP 196 (55kw malli). Eroina on siis sylinterilohkoa, venttiilinnostajia jne myöten jokseenkin koko kone. Tuo selviää tuosta SSP 196:sta muutaman ensi sivun aikana.
Helpoiten siis saat sata heppaa autosi konepellin alle autoa vaihtamalla. Silloin ei konetta tarvi avata. :)
http://www.volkspage.net/technik/ssp/index_eng.php/
Lue tuolta SSP 187 (74kw malli) ja SSP 196 (55kw malli). Eroina on siis sylinterilohkoa, venttiilinnostajia jne myöten jokseenkin koko kone. Tuo selviää tuosta SSP 196:sta muutaman ensi sivun aikana.
Helpoiten siis saat sata heppaa autosi konepellin alle autoa vaihtamalla. Silloin ei konetta tarvi avata. :)
Polosen moottorit
Terve,
Aiheeseen on tullut jonkun verran perehdyttyä. Tallissa kun tällä hetkellä kaksi -01 Poloa jossa 100 heppaset moottorit (AUB) ja yksi kappale vanhempaa ja "parempaa" mallia AFH (tuossa ylempänä linkissä tuo SSP 187 käsittelee siis tätä AFH moottoria eikä 00-02 vuosimallin AUB/AQQ/AFK moottoria).
Tuossa 6n polossa ei tuota AFH moottoria saa mitenkään järkevästi pultattua näihin 8 tappisiin autoihin järkevästi, mutta 6n2 polosessa tuon AUB:n voisi varmaan jo tuon 55kW tilalle kohtuu työllä vaihtaa. Näitä koneita ei vaan kovin helposti löydy (Ei löytynyt Ruotsista edes mutta Saksasta esim. ebayn kautta löytyy).
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen on tosiaan se, ettei maksa vaivaa vaan mielummin hommaa sellaisen auton josta 100 heppanen moottori löytyy valmiiksi. No, jos itse olisi aina tehnyt tuon periaatteen mukaan niin tylsäähän sitä olisi saattanut tulla.
Juha
ps. Skodista löytyy Suomestakin melko hyvin noita 1.4 16v 100heppasia AUB moottoreita liikenteestä, vaan kun eivät Poloseen suoraan käy (kytkinkopan pääty erilainen). No, sellainenki yksi löytyy jos kiinnostaa.
Aiheeseen on tullut jonkun verran perehdyttyä. Tallissa kun tällä hetkellä kaksi -01 Poloa jossa 100 heppaset moottorit (AUB) ja yksi kappale vanhempaa ja "parempaa" mallia AFH (tuossa ylempänä linkissä tuo SSP 187 käsittelee siis tätä AFH moottoria eikä 00-02 vuosimallin AUB/AQQ/AFK moottoria).
Tuossa 6n polossa ei tuota AFH moottoria saa mitenkään järkevästi pultattua näihin 8 tappisiin autoihin järkevästi, mutta 6n2 polosessa tuon AUB:n voisi varmaan jo tuon 55kW tilalle kohtuu työllä vaihtaa. Näitä koneita ei vaan kovin helposti löydy (Ei löytynyt Ruotsista edes mutta Saksasta esim. ebayn kautta löytyy).
Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen on tosiaan se, ettei maksa vaivaa vaan mielummin hommaa sellaisen auton josta 100 heppanen moottori löytyy valmiiksi. No, jos itse olisi aina tehnyt tuon periaatteen mukaan niin tylsäähän sitä olisi saattanut tulla.
Juha
ps. Skodista löytyy Suomestakin melko hyvin noita 1.4 16v 100heppasia AUB moottoreita liikenteestä, vaan kun eivät Poloseen suoraan käy (kytkinkopan pääty erilainen). No, sellainenki yksi löytyy jos kiinnostaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa