Passat 35i alustan vaihtoon vinkkejä/kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 35i alustan vaihtoon vinkkejä/kokemuksia?
Eli kaipaisin suosituksia tai vinkkejä ton Passatin alustan vaihtoon. Lähinnä haluisin tietää, et mitkä jouset/tolpat kannattaa ostaa? Jos jollain on hyviä tai hyvin huonoja kokemuksia jostain merkistä/mallista niin kertokaa toki! Tuossa alla muutama setti jota olen miettinyt ja kysellyt hintoja:
Vaihtoehto 1
GTS Coilover, madallus 40-80mm edessä ja 40-60mm takana
Vaihtoehto 2
Supersport SU81VW09 Coilover
Vaihtoehto 3
Supersport SU60N255, madallus 60mm edessä ja 40mm takana
Vaihtoehto 4
GTS Performance Kit, madallus 40mm edessä ja 30mm takana
Vaihtoehto 5
Weitec Ultra GT, madallus 60mm edessä ja 40mm takana
Vaihtoehto 6
FK AK Coilover, madallus 35-65mm
Vaihtoehto 7
V-Maxx coilover, madallus edessä 40-80mm ja 40/50/60mm takana
Tommosista oon ainaki tähän mennessä saanut tarjouksia, lisäilen jos ilmaantuu uusia. Nyt vaan vapaasti mielipiteitä/kokemuksia esille! :)
/Mikko
Vaihtoehto 1
GTS Coilover, madallus 40-80mm edessä ja 40-60mm takana
Vaihtoehto 2
Supersport SU81VW09 Coilover
Vaihtoehto 3
Supersport SU60N255, madallus 60mm edessä ja 40mm takana
Vaihtoehto 4
GTS Performance Kit, madallus 40mm edessä ja 30mm takana
Vaihtoehto 5
Weitec Ultra GT, madallus 60mm edessä ja 40mm takana
Vaihtoehto 6
FK AK Coilover, madallus 35-65mm
Vaihtoehto 7
V-Maxx coilover, madallus edessä 40-80mm ja 40/50/60mm takana
Tommosista oon ainaki tähän mennessä saanut tarjouksia, lisäilen jos ilmaantuu uusia. Nyt vaan vapaasti mielipiteitä/kokemuksia esille! :)
/Mikko
Viimeksi muokannut b44t, 28.4.2009 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Usein perä jää roikkumaan noilla samanverran keulaa&perää pudottavilla sarjoilla, että siinä mielessä 60/40 tai vastaava tai säädettävä.
Ite oon usein käyttäny korkeussäädettäviä, ni saa sitte ruuvailtua semmoseen asentoon ku haluaa. Ja varsin sopuhintaan noitakin on tarjolla. Mahollisesti ne on vähän enempi pintakovia kuin kiinteät sarjat ja se on sit plussa tai miinus sen mukaan mistä tykkää/mikä on käyttötarkoitus...
Mun mielestä FK:n AK coil-overeissa jäi perän säätövara aika rajoille farmaripassatissa, toisinsanoen olis pitäny saada ylemmäs. V-maxx korkeussäädettävässä taas riittää säädöt varsin mukavasti. Noita, kuten muitakin settejä myy http://www.autovaruste.net/
Ite oon usein käyttäny korkeussäädettäviä, ni saa sitte ruuvailtua semmoseen asentoon ku haluaa. Ja varsin sopuhintaan noitakin on tarjolla. Mahollisesti ne on vähän enempi pintakovia kuin kiinteät sarjat ja se on sit plussa tai miinus sen mukaan mistä tykkää/mikä on käyttötarkoitus...
Mun mielestä FK:n AK coil-overeissa jäi perän säätövara aika rajoille farmaripassatissa, toisinsanoen olis pitäny saada ylemmäs. V-maxx korkeussäädettävässä taas riittää säädöt varsin mukavasti. Noita, kuten muitakin settejä myy http://www.autovaruste.net/
Eibach/Sachs Advantage oli peltikeulassa hyvä yhdistelmä.
Omassa -92 passatissa oli sopivasti keula alempana tuolla yhdistelmällä. Tosin ilmastointi ja automaattivaihteisto lisäpainona keulalla ei varmasti haitannut.
Kaverin -90:ssä weitecin jouset ja kybin iskarit oli myös hyvä yhdistelmä. Tuo oli ihan perus 1.6 ja oli vaaterissa noilla jousilla.
Omassa -92 passatissa oli sopivasti keula alempana tuolla yhdistelmällä. Tosin ilmastointi ja automaattivaihteisto lisäpainona keulalla ei varmasti haitannut.
Kaverin -90:ssä weitecin jouset ja kybin iskarit oli myös hyvä yhdistelmä. Tuo oli ihan perus 1.6 ja oli vaaterissa noilla jousilla.
Viimeksi muokannut Maikki, 28.4.2009 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos näistä kommenteista! Olen nyt hieman kallistumassa korkeussäädettävän alustan puoleen. Eli joko Tuo FK tai VMax vois olla passeli. Onko nuo olleet miten kestäviä? Aattelin vaan ettei heti vuoden päästä tartte vaihtaa. Entä ajo-ominaisuudet? Paraneeko esim. kaarreominaisuudet merkittävästi volkkarin vakio alustaan nähden joka mielestäni on ärsyttävän löysä? Eihän tuo Passatti tietenkään mikään kilpuri ole... :D Se piti vielä kysymäni, että onko tuosta Autovarusteesta millaisia kokemuksia? Hintataso, palvelu yms...?
/Mikko
/Mikko
Autovarusteelta saat vmaxxia ja FK:ta. Itsellä useampi ostokokemus ja kaikki asiat reklaamioita myöten pelanneet varsin kiitettävästi. Vmaxx on varsin kilpailukykyinen hinnaltaan. On se vakiota paljon tukevampi ajaa, matalilla renkailla voipi luonnehtia varmaan kovaksikin, mut se on vähän sama kaikilla edullisilla kork.säädettävillä.
Päivittelin vähän tuota vaihtoehto listaa tämän hetken tilanteen mukaan... Hieman liikaa vaihtoehtoja edelleen... :D Enemmän kiinnostas tuo korkeussäädettäväalusta, mutta herää kysymys että onko nuo halvat korkeussäädettävät yhtä "laadukkaita" kuin normit kiinteästi tiputtavat samanhintaluokan alustasarjat? Sitten onko kenelläkään tuosta GTS:stä mitään kokemuksia? Sitä minulle on tarjottu nyt useammastakin paikasta. Ainakin siinä ois 2v takuu... :D Maksaa vaan tuo GTS Coilover sarja 150€ enemmän kuin tuo FK tai V-Max niin aattelin, että onko tuo sitten sen rahan arvoinen parannus laadussa/ajettavuudessa?
/Mikko
/Mikko
-
- -
- Viestit: 53
- Liittynyt: 12.4.2008 20:21
Ite painin saman "ongelman" kanssa atm. Alusta olisi saatava, mutta ei mitään tietoo mihin perustaisi ostoksensa. Koulussa onneksi kaveri osasi omien kokemustensa kautta kertoo eri alustamekeistä hieman jotakin, tosin autot olivat eri kuin itellä.
KW Variante 2 oli jo vuosi sitten kiikarissa, mutta eipä tule olemaan koskaan varaa sijoittaa siihen, eli nyt kiikarissa noi 400e sarjat (ja mieluusti juurikin säädettävä kynäsarja). FK AK coilover olisi oma valinta, mutta taitaapi olla homma niin, että saisin autooni vain eteen säädettävät ja taakse tulisi automaattisesti 40mm - jos siis olen asian oikein ymmärtänyt.
FK AK verrattuna esim JOMiin kuulemma hieman pehmemäpi ja se olisi FKn paras puoli. Mieluusti ottaisin kaikista pehmosimman halvan säädettävän sarjan. En sit tiedä mitä oot haluamassa sarjaltas Mikko, mutta helppo valita ei oo :]
Kerro ihmeessä jos oot tilaamassa esim ton FK AK sarjan, niin voitas harkita kimppatilausta halvimmasta paikasta ^_^
KW Variante 2 oli jo vuosi sitten kiikarissa, mutta eipä tule olemaan koskaan varaa sijoittaa siihen, eli nyt kiikarissa noi 400e sarjat (ja mieluusti juurikin säädettävä kynäsarja). FK AK coilover olisi oma valinta, mutta taitaapi olla homma niin, että saisin autooni vain eteen säädettävät ja taakse tulisi automaattisesti 40mm - jos siis olen asian oikein ymmärtänyt.
FK AK verrattuna esim JOMiin kuulemma hieman pehmemäpi ja se olisi FKn paras puoli. Mieluusti ottaisin kaikista pehmosimman halvan säädettävän sarjan. En sit tiedä mitä oot haluamassa sarjaltas Mikko, mutta helppo valita ei oo :]
Kerro ihmeessä jos oot tilaamassa esim ton FK AK sarjan, niin voitas harkita kimppatilausta halvimmasta paikasta ^_^
-
- -
- Viestit: 53
- Liittynyt: 12.4.2008 20:21
Joo, hassuinta oli se, että edelliseen malliin (B5) löytyi moinen, jossa säätyi myös taakse, mutta tähän ei :D
Mutta en tosiaan ole varma, että oliko kyseessä FK AK, mutta hinnan perusteella oli juurikin sama satsi. Pistin joo tossa aamupäivästä kyselyä autovarusteelle tosta FK AKsta.
Mikäs sut sais vaihtaan Vmaxxiin? Laadukkaampi? Halvempi? Kovempi?
Mutta en tosiaan ole varma, että oliko kyseessä FK AK, mutta hinnan perusteella oli juurikin sama satsi. Pistin joo tossa aamupäivästä kyselyä autovarusteelle tosta FK AKsta.
Mikäs sut sais vaihtaan Vmaxxiin? Laadukkaampi? Halvempi? Kovempi?
Iteki oon nyt kallistumassa FK AK tai V-Maxx, ei vaan oo semmosta selvää kriteeriä millä valitsis jomman kumman noista kun ei oikein mistään saa irti tietoa, että toinen ois jollain osa-alueella selkeästi "parempi". Ainut selkeä ero on säätövarassa ja siinä että FK AK:ssa on kierteet edessä ja takana, V-Maxx:ssa kierteet edessä ja sokka takana. Varmaan kuitenkin maanantaina lähtee tilaukseen autovarusteelta jompi kumpi. Pitää vähän kysellä toimitusaikojakin, että jos toisella valmistajalla on tuotteet aivan loppu ja joutuisi kauan oottamaan niin se kyllä kääntää omaa valintaani. Mutta jos joltain vielä löytyy ratkaisevaa vinkkiä/pointtia tähän valintakysymykseen, kertokoon ihmeessä!
/Mikko
/Mikko
-
- -
- Viestit: 53
- Liittynyt: 12.4.2008 20:21
Niin siis FK AK ei ole saatavilla ainakaa tuohon sinun Audiisi vai? Pitää itsekin tuossa maanantaina vähän soitella puheluita ja yrittää jompi kumpi alustasarja saada tilattua. Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta mielestäni tuo sokkasäätö vaikuttaa vaan sillein, että ei ole portaattomasti säädettävissä se perä vaan pykälittäin 40/50/60mm tuon sokan kanssa. Tuo GTS on myös omalla harkintalistalla, mutta hintaa vaan on hieman enemmän niin ei ole ykkösvaihtoehtona. Ootko LeN-e nyt mistä ite tilaamassa omaa alustaasi?
/Mikko
/Mikko
-
- -
- Viestit: 53
- Liittynyt: 12.4.2008 20:21
Joo Audiin ei saanu FKlta, eli tuskin saa keltään muultakaan, koska varastotilanne joka paikassa 0. V-maxxille laitoin mailia kans, mutta jos se tosiaan on portaallinen säätö ni melko sama olis kait ottaa sit tommone FK AKX kitti... GTS ottasin sen takia, kun kaveri tossa Tuning Studiossa töissä osittain, niin välttysin postikuluilta. Voisin käydä siis ihan hakeen tosta paikanpäältä :]
Ja jo sillon ku puhuin et olisin KW ostamassa, nii sano että GTS mieluummi. tiedä sit miks :P Mutta tehtaalta / kaverin kautta olisin ottamassa atm.
Ja jo sillon ku puhuin et olisin KW ostamassa, nii sano että GTS mieluummi. tiedä sit miks :P Mutta tehtaalta / kaverin kautta olisin ottamassa atm.
FK AKX on kiinteellä madalluksella.
Korkeussäädettävissä on usein (valmistajasta riippumatta) madallusta enempikin kuin mitä TÜVitettu määrä on ilmoitettu...
Joo sokkasäädöllä perän korkeussäätö 10mm välein. Muistaakseni 5 sokkarengas-uraa tossa passatin V-maxxissa oli takapään korkeuden haeskeluun. Pystyy säätää paikoillaan ollessakin kun vetää jousia nippuun puristimella.
Korkeussäädettävissä on usein (valmistajasta riippumatta) madallusta enempikin kuin mitä TÜVitettu määrä on ilmoitettu...
Joo sokkasäädöllä perän korkeussäätö 10mm välein. Muistaakseni 5 sokkarengas-uraa tossa passatin V-maxxissa oli takapään korkeuden haeskeluun. Pystyy säätää paikoillaan ollessakin kun vetää jousia nippuun puristimella.
-
- -
- Viestit: 53
- Liittynyt: 12.4.2008 20:21
JariN Niinpä se on joo, 35-40mm. Mutta pointti lähinnä oli se, että ainakin itelle olis kovin hyvä jos molempi olis pykälättömiä säätöjä, tai sit alkaa oleen melko sama, että pistäiskö kiinteeks koko paketin ;P Mutta kyllä se kai meikäläiselläkin tohon kynään silti taipuu.
Mikko / b44t tuolla JOM.de olis -15% ;) ja lähetyskulut vissiin 20e luokkaa. Ja ilmeisesti aikalailla samaa kamaa ku toi v-maxx. Itelle tulis tolla alennuksella JOM halvimmaks atm. Tosta JOMistakaan sit tiä mitään myöskään :/
Laitoin kyselyä et onko se ees galvanoitu niinku v-maxx ja GTS ainakin taitaa olla.
Mikko / b44t tuolla JOM.de olis -15% ;) ja lähetyskulut vissiin 20e luokkaa. Ja ilmeisesti aikalailla samaa kamaa ku toi v-maxx. Itelle tulis tolla alennuksella JOM halvimmaks atm. Tosta JOMistakaan sit tiä mitään myöskään :/
Laitoin kyselyä et onko se ees galvanoitu niinku v-maxx ja GTS ainakin taitaa olla.
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Onko kukaan tavannut missään -91 passat g60 syncroon sopivaa alustaa? KW:lle laitoin mailia ja us-parts vastasi viestiin, ettei heiltä löydy alustaa kyseiseen peliin. Modificarsin sivustolta katselin, että ainakin heidän kw luettelossa mainitaan passat 4wd 09/88-05/97 sopiva alusta? Mainitkaa jos tulee mieleen muitakin valmistajia jotka tekevät kyseiseen kikottimeen säädettäviä sarjoja.
autovaruste.net:lta löytyy muistaaksnei jonkun valmistajan, ja KW:lla on ollut var 1:stä aikanaan. Ja tuo on tismalleen sama alusta kuin golf mk2 syncro/rallyen alusta lukuunottamatta että passatin alustassa oli hieman paksummat pohjaanlyöntikumit iskareissa. Jostain voisin löytää viel molemmista kw:n tekniset tiedot, niistä erot katsoin. Itsellä on tuo mk2: var 1 ja toimii hienosti vaik on vanha ku mikä, kylläkin uusituilla iskareilla
.
Mk2 ja b3 passatin painot eivät kovinkaan paljon eroa joten hommaa golf syncroon tarkoitettu, menee ok. Tietenkin jos haluat sen leimata niin sitten...
.
Mk2 ja b3 passatin painot eivät kovinkaan paljon eroa joten hommaa golf syncroon tarkoitettu, menee ok. Tietenkin jos haluat sen leimata niin sitten...
-
- -
- Viestit: 100
- Liittynyt: 3.5.2009 8:21
Joo eli tilaukseen lähti fk silverline x satsi ja tuo fk ak sarja lähee takaisin toimittajalle. Ihme paska sarja kyllä n.3000km ja mehut pihalle. Tilasin suoraan saksan tehtaalta koska suomessa hinnat 200-300€ kalliimmat... Pitää kirjottaa käyttökokemuksia kuhan saa alle. Mitenköhän pitkät lie nuo toimitusajat?
Elikkäs tarviis vähän vinkkejä asennukseen.
Autona passat variant b4.
Sarja mitä laitetaan alle on v-maxx:n coilover http://img52.imageshack.us/i/coiloverpk.jpg/
Tuleeko yläpäähän muita osia kuin mitä seuraavissa kuvissa näkyy: http://img815.imageshack.us/i/coilovermuut2.jpg/ ja http://img861.imageshack.us/i/coilovermuut.jpg/
Räjäytyskuvan mukaan olemaan autossa seuraavalla tavalla http://img812.imageshack.us/i/coilovermuut3.jpg/ Yläpäänosat olivat vakioiskareilla ja jousilla edellisen omistajan jäljiltä kuten edellisessä kuvassa.
Ongelmana on että kiinnitys nousee aika rajusti ilmaan seuraavalla tavalla http://img706.imageshack.us/i/ylapaaappari.jpg/ ja toisella puolella hieman vähemmän http://img859.imageshack.us/i/ylapaakuski.jpg/
Mitäs pitäs tehdä et tuosta yläpäänkiinnityksestä sai tukevamman? Etenkin toi apukuskin puoli mietityttää aika paljon. Haulla löyty et pien rako vois olla, mut tuskin sentään noin suurta.
Autona passat variant b4.
Sarja mitä laitetaan alle on v-maxx:n coilover http://img52.imageshack.us/i/coiloverpk.jpg/
Tuleeko yläpäähän muita osia kuin mitä seuraavissa kuvissa näkyy: http://img815.imageshack.us/i/coilovermuut2.jpg/ ja http://img861.imageshack.us/i/coilovermuut.jpg/
Räjäytyskuvan mukaan olemaan autossa seuraavalla tavalla http://img812.imageshack.us/i/coilovermuut3.jpg/ Yläpäänosat olivat vakioiskareilla ja jousilla edellisen omistajan jäljiltä kuten edellisessä kuvassa.
Ongelmana on että kiinnitys nousee aika rajusti ilmaan seuraavalla tavalla http://img706.imageshack.us/i/ylapaaappari.jpg/ ja toisella puolella hieman vähemmän http://img859.imageshack.us/i/ylapaakuski.jpg/
Mitäs pitäs tehdä et tuosta yläpäänkiinnityksestä sai tukevamman? Etenkin toi apukuskin puoli mietityttää aika paljon. Haulla löyty et pien rako vois olla, mut tuskin sentään noin suurta.
Lähetetty: 16.4.2011 21:18 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Elikkäs tarviis vähän vinkkejä asennukseen.
Autona passat variant b4.
Sarja mitä laitetaan alle on v-maxx:n coilover http://img52.imageshack.us/i/coiloverpk.jpg/
Tuleeko yläpäähän muita osia kuin mitä seuraavissa kuvissa näkyy: http://img815.imageshack.us/i/coilovermuut2.jpg/ ja http://img861.imageshack.us/i/coilovermuut.jpg/
Räjäytyskuvan mukaan olemaan autossa seuraavalla tavalla http://img812.imageshack.us/i/coilovermuut3.jpg/ Yläpäänosat olivat vakioiskareilla ja jousilla edellisen omistajan jäljiltä kuten edellisessä kuvassa.
Ongelmana on että kiinnitys nousee aika rajusti ilmaan seuraavalla tavalla http://img706.imageshack.us/i/ylapaaappari.jpg/ ja toisella puolella hieman vähemmän http://img859.imageshack.us/i/ylapaakuski.jpg/
Mitäs pitäs tehdä et tuosta yläpäänkiinnityksestä sai tukevamman? Etenkin toi apukuskin puoli mietityttää aika paljon. Haulla löyty et pien rako vois olla, mut tuskin sentään noin suurta.
Ei näy kuvissa yläpään laakeria ollenkaan??
Taitaa laakeri puuttua sieltä välistä. Jos tästä kuvasta oikein katson niin tuossa vasemman puoleisessa potikassa pitäisi keskellä olla laakeri. Ja jos ihan oikein kuvittelin tuon tärähdyksen kuvasta niin se laakeri olisi vielä paikallaan tuossa vanhassa iskarissa mikä näkyy alareunassa?
Itellä on kans suunnitelmissa madaltaa 35i Pasuunaa. Vm -95 ja kone on 2.0 16V. Tossa olis madallusjouset tarjolla edullisesti, täällä FFP-foorumilla. Siniset kuulemma ovat, ja madallusta jotain 40-60 mm. Millaiset iskarit tuollaisten jousien kanssa kannattais olla? Ei taida ihan perus kaasut käydä, vai käykö?
Toinen vaihtoehtohan tietysti olis noi säädettävät mistä tässä ketjussa on puhetta ollu, mutta jotenki olisin kallellaan enempi nyt tohon kiinteästi madaltavaan sarjaan.
Comments?
Toinen vaihtoehtohan tietysti olis noi säädettävät mistä tässä ketjussa on puhetta ollu, mutta jotenki olisin kallellaan enempi nyt tohon kiinteästi madaltavaan sarjaan.
Comments?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa