G2 1.8 16v kylmäkäynnistymis vika(semi kiire)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

G2 1.8 16v kylmäkäynnistymis vika(semi kiire)

ViestiKirjoittaja Evm » 2.9.2010 22:23

pitkään vaivannut vika, ja nyt alkaa ottaa hermoon jo sen verran et pakko saada jotain aikaan...

eli ongelma menee näin, kylmänä ei käynnisty.

eka starttaus, käyttää kierrokset jossain 1500 rpm ja sit sammuu, sit saa sahaa niin kauvan et kone lämpenee johonkin +40 - 50 asteeseen, ja sittenkin niin kierrokset vaeltaa siellä 500 - 1500 välillä, ja vaan käväsee ylhäällä ja samantien takasin alas ja melkeen sammuu ja sit vähän aikaa siinä kituuttelee, ehkä sammuu ehkä ei... ja kun siinä kituuttelee, niin käy kahdella tai kolmella, ja jos kaasuun koskee niin tukehtuu. tai paukkuu ilmanputsariin.

osaa on vaihdettu, kaikki sytkän osat

tulpat, johdot pyörijä, virranjakajankansi, ja huomenna hall-anturi

miten paljon merkitystä on lambda anturilla, nytten kiinni yksijohtoinen, testerillä katottu että arvot ihan ok. mutta orggis 3 lankanen tulee vkl kiinni, mutta sillä tuskin on merkitystä, koska lambdan ne esilämmitys piuhat on ollut ennenkin poikki ja silti toiminut.

siirtopumppu ja bensapumppu on uusia. samoin ilmanputsari, johtoja on tutkittu, kylmäkäynnistys suutin toimii...

jakohihna on tarkistettu, ajoitus kohdallaan, sytkää on säädetty.

kokeiltu ilman sitä lisäilma pumppua, vai mikä nyt oikee nimi onkaan.

ja siis kyseessä on KE-jetronick ja 1.8 16v gti -87 katilla...

kaikkia vihjeita ja epäilyjä otetaan vastaan ja tutkitaan, alkaa loppua vaan intressi...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.9.2010 22:44

Voisko kylmäkäynnistyssuutin vuotaa?

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 2.9.2010 22:47

eise ainakaan ulospäin vuoda... niin ja sit unohtu viel se. jos pumppuu painetta kääntelemällä virtoja pois ja takas, joku 5 kertaa et pumppaa niin pitkään kunnes lopettaa, niin sit se saattaa jos on vähänkään lämpöä koneessa, niin käydä noin 1-3 sekunttia...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.9.2010 22:51

Ei ku meinasin että se takertelis ja jäis auki.

Ehkä kannattais mitata suuttimien tuotto.

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 2.9.2010 22:53

joo se vois olla, koska tuntuu etse sais helvetisti liikaa bensaa. koska siinäkun sitä sahaa ni bensa alkaa haiskahtaa aika pahasti. paljonhan sieltä pitäs tulla missä ajassa ja millä koneen lämmöllä?

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 7.9.2010 22:11

joo eli hall vaihdettu, eipä se hirveest ratkassut, mut alko selvii että se kylmäkäynnistys suutin toimii juu, jos kone ei heilu, eli sieltä on piuha poikki/liitin irti. en jaksanut enää eilen illal sitä alkaa tutkimaan sen tarkemmin, mutta. muistaako ketään minne ne piuhat menee siitä suuttimelta? siellä on ilmeisestikkin kumpikin piuha poikki, koska mustasta ei maadota mitään, ja vihreästä ei tule virtaa... tai jos olis jotain kytkentä kaaviota niin se ois vielä parempi...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.9.2010 22:56

Muistaakseni toinen menee startin solenoidille ja toinen lämpö-/aikakytkimelle.

Suutin saa solenoidilta startissa sähkön ja lämpö-/aikakytkin maadottaa sen kylmänä ja maksimissaan joitain sekunteja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa