Vetonivelen kumin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Vetonivelen kumin vaihto
Pitäisi murroksen kumi vaihtaa. Onnistuuko vain ottamalla yläpuolelta tukivarren liitoksesta auki vai pitääkö irroittaa alapallokin jotta mahtuu tulemaan pois? En aio otta koko akselia pois? Kuka on vaihtanut niin voisiko valaista kuinka toimitaan? Kiitos.
-
- -
- Viesti:
Ottaa toisella kädellä vetarista kiinni ja työntää vastaan, niin eipä nuo ole ainakaan ennen mihinkään menneet. Yksi terävä isku jollain 5kg vasaralla niin tadaa. Kyllä ne murrokset on suunniteltu vähän kovemmillekkin rasituksille kuin yksi isku. Kannattaa vaan varoa ettei vetari lähde sisäpäästään irti, muuten tulee öljytkin =)
No eikös tuon ulomman vetonivelen suojakumin voi vaihtaa hieman helpomminkin;
Joko ylä- tai alapäästä kynkkä irti,
Napapultti irti navasta ==> nivel pois sieltä navasta ja pyöräyttää siihen kynkän viereen,
Ottaa sen äsken takavasemmalle heitetyn napapultin käteen ja ampuu esim. pulttipyssyllä tms. työkalulla siitä sen pultin sijaintipaikalta pohjaan silloin kun nivel on suorassa vetariin nähden ==> nivel irtoaa. Ei tarvitse hakata eikä muljauttaa sitä sisäpäätä päreiksi esim. sillä pajavasaralla...
Tietenkin sisemmän kumin vaihtoon joutuu tasan varmasti irroittamaan sen vetarin...mutta eihän siihenkään nyt mahdotonta työpanosta vaadita.
Näin ainakin itse olen joskus saattanut tehdä...
Joko ylä- tai alapäästä kynkkä irti,
Napapultti irti navasta ==> nivel pois sieltä navasta ja pyöräyttää siihen kynkän viereen,
Ottaa sen äsken takavasemmalle heitetyn napapultin käteen ja ampuu esim. pulttipyssyllä tms. työkalulla siitä sen pultin sijaintipaikalta pohjaan silloin kun nivel on suorassa vetariin nähden ==> nivel irtoaa. Ei tarvitse hakata eikä muljauttaa sitä sisäpäätä päreiksi esim. sillä pajavasaralla...
Tietenkin sisemmän kumin vaihtoon joutuu tasan varmasti irroittamaan sen vetarin...mutta eihän siihenkään nyt mahdotonta työpanosta vaadita.
Näin ainakin itse olen joskus saattanut tehdä...
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”