Passat 3B 1999 V6 2.5 TDI Aut.ei ota kierroksia normaalisti.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PulsaR
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31.8.2010 19:23

Passat 3B 1999 V6 2.5 TDI Aut.ei ota kierroksia normaalisti.

ViestiKirjoittaja PulsaR » 31.8.2010 19:52

Morjens.

Vannoutunut datsunisti hommasi käyttöpeliksi otsikonmukaisen laitteen ja täällä sitä sitten ollaan...

Auto siis tullut minulle tuollaisenaan, mitään taustatietoja ei ole ratkaisua helpottamassa.
Autolla ajettu ~170tkm.
Olen tässä iltapäivän/alkuillan selaillut foorumia ja mihinkään täysin vastaavaan ongelmakuvaukseen tai selkeään ongelmaratkaisuvaihtoehtoon en ole törmännyt.

Pasaati siis toimii mielestäni täysin kelvokkaasti pienillä kierroksilla (olen nyt ajanut noin 400km sillä) kaikki toimii kuten pitääkin. MUTTA jos erehtyy sotkemaan kaasua yhtään reippaammin tuntuu kone puutuvan täysin ja menohalut tyssäävän. Tämä siis automaattilaatikolla, jolloin seuraavaa pykälä ei edes suostu menemään pesään (Jos paikaltaan lyö lapun lattiaan, niin peli saavuttaa 70km/h rajapyykin pitkän ja äänekkään vedon jälkeen. Hitaasti kaasua painamalla tai "härnäämällä" saa laitteen ihan normaaleihin maantienopeuksiin)
Moottorihäiriövalo ei pala, eikä vikakoodeja ole vielä ehditty lukea.
Paikallaan kaasuttaessa kierrokset pysähtyy vaihtelevasti 3500-4000rpm, jossa kone jurnuttaa vähintään muutaman sekunnin, kunnes kierrokset alkaa hieman takkuisesti nousta kohti punarajaa. (tässä kohtaa ahtimen siipien ohjauskello muuttaa asentoa ja kierrokset alkaa taas nousta)
Jos ahtimen ohjausalipaineletkun irroittaa kokonaan nousee kierrokset mielestäni järkevästi ilman mitään puutumisia (en viitsinyt kokeilla vedossa)
Pohdein että siipien liikettä säätelevän modulin (ilmeisesti N75, josta täällä puhutaan) toiminnassa lienee jotain vikaa. Paikallinen VAG -pulju antoi minulle uuden osan testiin. Ongelma oli että laitteen ollessa muuten vastaava, oli liitin muodoltaan erilainen. Auton alkuperäisessä on suorakaiteen muotoinen, metalliretainerilla ja uuden ollessa puoliovaali, muoviklipsillä. Testasin osaa varaosapuolen miesten kehoituksesta pelkillä johtojen päillä, ilman liitintä eikä toiminnassa ollut mitään muutosta.

Mikähän tässä nyt on?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 31.8.2010 22:44

MAF voi olla yks syyllinen.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 1.9.2010 2:05

Paikallinen VAG -pulju


Et sitten pyytänyt, että lukisivat vikakoodit kenties?

PulsaR
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 31.8.2010 19:23

ViestiKirjoittaja PulsaR » 1.9.2010 16:15

Pointsit Luotijunalle.
Sen enempiä mittailematta rykäisin MAFin pöydälle ja paskainenhan se loppujen lopuksi oli.
Varttipurkki bräkleeniä/paineilmaa ja nyt pelaa ihan ookoo.
On vähän sellanen haju että tossa on äskettäin käynyt joku pieni laderschaden, uusi fööni on täräytetty paikkaansa, mutta mm. imuputket on jäänyt siivoamatta.
Tollanen putsi saattoi olla vähän väliaikainen ratkaisu, mutta tietääpähän sitten mitä vaihtaa jos vika uudistuu.

GTI 2.0:lle: Pyysin kyllä, mutta ei kuulemma onnistu etänä, eivätkä tee kotikäyntejä ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa