abs-koneen kestävyys/toimintavarmuus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

abs-koneen kestävyys/toimintavarmuus

ViestiKirjoittaja Demon » 29.8.2010 20:53

Kiinostaisi hommata tuollainen mk3 varkku 1.8koneella. Nillä meinaa tuppaa olemaan ajettu aikalailla. Miten hyvin tuollainen abs/adz? kone oikein kestää? Olisi yksi varkku tiedossa jolla ajettu melkein 400tuhatta. Mitä suurimpia ongelmia noissa on?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 30.8.2010 6:44

Mulla on nytten noin 310tkm mittarissa ja ainut mikä on, niin venttiilivarrenkumit ja nostajat pitäisi uusia. Tuprauttaa kylmällä koneella starttauksen yhteydessä, sekä yksi nostaja naputtaa.
Mutta mulla on tehdasuusi kansi kaikkineen hiluineen jo tuohon hommattuna, joten eiköhän sillä aja taas sitten sen parisatkua melko huolettomasti :).
Hyvällä tuurilla tuohon katsomaasi yksilöön on jo vaihdettu laturi, startti, putkisto, tehostin, iskarit ym.. kalleimmanpään osat. Omaani vaihdoin juuri uuden laturin kun laakeri rupesi ujeltamaan. Seuraava vaihtooperaatio on etupyörän laakeri.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 30.8.2010 10:11

370 tkm nyt ABS moottorilla varustetussa G3:ssa lasissa, ja ne lukemat ei tosiaan näy myyta kuin mittaistossa...Itse olen ajanut noista kilometreistä sen reilu 40tkm...Ei syö öljyä vaihtovälillä (10tkm), eikä vie nestettäkään...Käy nätisti ja vetoja on vielä todella makiasti...Laturin säädinpaketin, pari muovista jäähdytysjärjestelmän letkulähtöä ja termostaatin olen joutunut moottoripuolelle uusimaan...Öljyt kun vaihtaa ajallaan, niin kyllä minulla ainakin on luottoa tuon koneen suhteen...

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 30.8.2010 11:18

Mihin kannataa kiinnittää huomiota kun käy katsomassa/mahdollisella koeajolla?

Itellä nyt tuollainen -97 Toledo AFT-koneella ja sen voisin vaihtaa tuollaiseen mk3 varkkuun.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 30.8.2010 13:04

Kyllä itse katsoisin mahdollisimman vähäruosteisia ja kopaltaan priimoja. Ihan sama mitä siellä mittaristossa on lukemat. Yleisilme ratkaisee.
Toki konepeltikin kannattaa aukoa ja katsoa vähän ettei mitään ihmepatentteja näy pellin allakaan.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 30.8.2010 14:08

No se tuossa suurimmaksi osaksi olisi, että yleisilme on suht siisti. Tässä se kyseinen auto. Täytyy käydä ihan paikan päällä mulkasemassa.

Takavalot on melekin ensimmäinen mitä tuohon joutuu investoimaan. Kuskin puoleinen näkyy olevan rikki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa