Audi -95 käynnistysongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mr.elmaco
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2010 19:59

Audi -95 käynnistysongelma

ViestiKirjoittaja Mr.elmaco » 29.8.2010 21:45

Audi A4, 1.8 20V vm. 1995.

Tuli hommattua tuollainen kakkosautoksi. Kutakuinkin kaikki tuntuu pelittävän kolmea vaivaa lukuunottamatta.

Eli, moottorin lämpötilasta riippumatta auto tekee joskus sen, että lähtee käyntiin, mutta sammuu välittömästi. Muutaman kerran tän tehnyt. Toisella yrittämällä jää yleensä käyntiin, vain kerran vaati kolme starttausta. Mistäs ettis vikaa.

Toinen vaiva voi liittyä edelliseen, eli kone lämpöisenä käy tyhjäkäyntiä hieman pätkien, ajoittain pätkäisee.

Kolmas vika vaikeuttaa kahden ensimmäisen etsimistä, jostain syystä wag-com ei saa yhteyttä autoon. Tää vielä selvityksen alla.

Ajokkiin on vastikään vaihdettu ilmamassamittari.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.8.2010 21:53

Eli, moottorin lämpötilasta riippumatta auto tekee joskus sen, että lähtee käyntiin, mutta sammuu välittömästi. Muutaman kerran tän tehnyt. Toisella yrittämällä jää yleensä käyntiin, vain kerran vaati kolme starttausta. Mistäs ettis vikaa.
Ajonesto? Käy sekunnin ihan normaalisti ja sammuu niinkuin avaimesta kääntäisi?

Mr.elmaco
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2010 19:59

ViestiKirjoittaja Mr.elmaco » 29.8.2010 21:57

Pitääpä seurailla mitä se valo siitä sanoo.. Juuri noin se tekee, mutta ajoneston valo ei vilku, mitä sen kai pitäis tehdä jos se ei tunnista avainta.

Mr.elmaco
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2010 19:59

ViestiKirjoittaja Mr.elmaco » 5.9.2010 12:51

Nonnih, wag-com suostui toimimaan ja mitäkö löytyi, liuta koodeja tietty.

-Mass air flow, signal too high. Ilmamassamittari vaihdettu vähän ennen kuin ostin auton, saa nähdä, palautuuko koodi nollauksen jäljiltä.

-Knock Control, syl. 1 regulation limit exceeded, ja sama kakkospytyllä.

-Engine coolant temp. sensor, implaussible signal. Mistä tuo anturi mahtaa löytyä?

-Engine start blocked by immobilizer, H. Jormalainen tiesi mitä kirjoitti. Koodin ilmaantumista uudelleen seurataan.

-Fuel level sensor open or short to plus, mittari näyttää kiihdyttäessä nollaa ja bensavalo palaa, vaikka tankki on täynnä. Kaikki toimii normaalisti alle puolen tankin. Asia korjaantunee itsekseen kunhan tankkianturi hinkkaa itsensä kuntoon. Eli edellinen omistaja ei koskaan tankannut täyteen, vaan lirut pohjalle, saattaapi olla hapettumaa.

-Immobilizer, Key, signal too low.

Tämäpä kiinnostaa, mistä lähtisin vikaa etsimään? Jostain luin, että ajoneston lukijoissa on ollu vaivoja, liittyisikö siihen ja onko iso homma vaihtaa. (VW pakussa mokkula on aika simppeli irtalukon ympärillä)

No, siinä oli koodit tällä kertaa. Mutta yksi asia ihmetyttää, sisätilan valot ei toimi kun ovet avataan, enkä löydä etuovista nappeja, mistä auto tietäisi, milloin ovi on auki.

Oppaasta luin, että valoille on oma ohjaimensa, joka on yhteydessä keskuslukituksen ohjaimeen, mistäpäin noita osaisi etsiä. Värkkiin on asennettu cobran hälytin keskuslukon ohjauksella, liekö sillä asennuksella osuutta asiaan.

katkaisijoista kaikki sisävalot toimii kyllä.

Tattis etukäteen.

Mr.elmaco
-
Viestit: 9
Liittynyt: 27.4.2010 19:59

ViestiKirjoittaja Mr.elmaco » 14.9.2010 21:56

Käynnistysongelma poistui, kun malttaa odottaa ajoneston valon sammumista ennen starttia :)

Tyhjäkäynti pätkii edelleen ja kevyellä kaasulla nykii himpun.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 21.9.2010 16:00

Käynnistysongelman voi myös korjata; todennäköisesti lukupuolalle menevä johto on poikki juuri liittimen juuresta joka tulee lukupuolaan. Riittää kun juottaa johdot kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa