pakopaineohj. vnt:n ahtopaineen säätö

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

pakopaineohj. vnt:n ahtopaineen säätö

ViestiKirjoittaja santikko » 28.8.2010 10:33

tuli nyt tuo ahdin asennettua, ja koeajolla käytyä. ei tuntunut painetta löytyvän kun maks. 0,5bar. mitenkäs tämmösessä painetta säädetään? miten bleedaus vaikuttaa?

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 28.8.2010 12:22

Tarkoitatko, että sulla vnt ohjaus painekellolla, johon tuodaan pakopaine? Jos näin, niin ohjausletkuun vaan reikää ja kokeilemaan. Laita pakopainemittari, jos ei jo ole.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 28.8.2010 13:21

eikös VNT:t oo yleensä alipaineohjattuja?

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.8.2010 14:10

yleensä, mut jälkiasenteinen lienee helpoin laittaa ylipaine-ohjatuksi.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.8.2010 14:52

mut jälkiasenteinen lienee helpoin laittaa ylipaine-ohjatuksi.

Jos kyseessä semmonen peli missä ei ole mahdollisuutta ohjata sähköllä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.8.2010 16:02

Eikai tässä nyt yritetä ohjata vnt-ahdinta Ahun vakiolla n75:lla ja ohjelmalla?

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 29.8.2010 16:00

ohos, jäi vähän vaillinaiseks tua ensimmäinen viesti. eli pakopaine ohjauksella toteutettu vnt. kokeillaan tuota bleedauksen vaikutusta...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 29.8.2010 20:25

Veikkaampa että putket karstottuu tai sulaa aika nopeesti....

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.8.2010 21:10

Joo paree laittaa jäykempi kello.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 29.8.2010 21:35

en tiedä luulenko vaan, mutta bleedaamalla herää aikasemmin. ahdot ei muuttunu. joten kelloa kiristelemään.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 29.8.2010 23:02

Kyllähän se bleedattuna herää aikasemmin, jos vakiona kello alkaa esim. 0.6b pakopaineella aukomaan siipiä, niin eihän se vielä herätä ahdinta kovin. Toki tähän vaikuttaa ahtimen koko ja siipien lepoasento.

Ei se pakopaineohjaus välttämättä huono ohjaus ole. Eikä ne putket karstoitu, kun eihän se ilma siellä kulje kuin muutaman sentin. Laittaa vielä lähtöön teflon letkua tarpeeksi pitkän pätkän, että pakokaasu jäähtyy. Onhan se kyllä kompurakotelosta otettu ilmakin melko kuumaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa