Golffin käynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

Golffin käynti

ViestiKirjoittaja gulffi » 25.12.2009 18:17

mikähän mahtaa olla vikana tyhjäkäynillä kierrokset jää huutamaan turhan korkealle. Kylmänä ongelmaa ei esiinny mutta kun on ajanut jonkin aikaa niin tyhjäkäynti jää 1200-1800 hujakoille. Letkuja ja johtoja olen tutkinut eikä niissä erityisempiä näy. Autohan on Vw golf 1.6 kaasari vm.90 ja sitten samaan vielä onko lämpömittarin anturi rikki kun viisari ei nouse ajossa kun ensimmäiseen valkoseen viivaan mutta paikoillaan kun käyttää lämmöt on puolessa ja flektikin lähtee päälle. termari on kunnossa.
Viimeksi muokannut gulffi, 27.12.2009 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

arppa87
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2007 0:02

ViestiKirjoittaja arppa87 » 25.12.2009 20:46

mulla oli jetassa sama homma lämpöjen kans ja vaihdoin lämpötila anturin eikä ollut mitään vaikutusta.. termarin vaihdolla alkoi toimia. ja tuo tyhjäkäynti mulla oli kans samanlainen, mutta sitä oli vaan harvoin. vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin ja alko pelaan niinku unelma :) mulla siis 1,8ruisku koneella.

käyttäjä
-
Viestit: 141
Liittynyt: 13.4.2008 20:07
Viesti:

ViestiKirjoittaja käyttäjä » 25.12.2009 20:57


gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 27.12.2009 13:47

Niin eipä tuoho paljo käyntimoottoria vaihella että sinäänsä ollu apuja tuosta. ja tuonnii pierburggi kertomuksen oon lukena monta kertaa ja aina yhtä sekavalta näyttää ei kyllä löydy sopivaa vian kuvaa. onkos se nyt 2e3 tuo kaasutin tuossa koneessa ja missä mahtaa olla tyhjäkäynti ruuvi

jartsa70
-
Viestit: 108
Liittynyt: 6.6.2009 0:41

ViestiKirjoittaja jartsa70 » 27.12.2009 22:01

Oletkos tarkistanut kaasuttimen välilaipan että on kunnossa? Jos se kuminen välilaippa on murtunut (itselläni oli murtunut sisältäpäin) niin se aiheuttaa kyllä hiukan ylimääräistä ilmanottoa koneeseen.

Pahvia jäähdyttimen eteen jos ei muuten lämpiä.
Omani odottaa kesää että sitten vasta ajellaan sillä jos ajellaan. 1.8 vm -86

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 29.12.2009 11:39

Vika voi olla pulldown- rasiassa. Ota ilmanputsarikotelo irti ja tarkasta rikastinläpän toiminta. (osa nr. 29) http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html

Kylmänä käynnistettäessä läpän tulee olla melkein kiinni. Kun kone alkaa lämmetä, niin pulldown rasia alkaa vetää läppää auki. Kun kone on täysin lämmin, niin läpän tulee olla kokonaan auki. Jos läppä ei aukea, niin kierrokset saattavat jäädä korkealle.


Kannattaa kuitenkin tarkastaa se kaasarin kumilaipan tiiveys. Kaasari on 1,6 ja 1,8 koneissa mallia 2E2

Tyhjäkäyntiä säädetään kaasarin oikealla puolella olevan metallinvärisen alipainekellon (osa 40) takana olevasta 13 mm pultista. Samalla pitää säätää kaasarin päällä olevaa seosruuvia, jotta tyhjäkäynnin ja seoksen suhde pysyy kohdallaan.

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 29.12.2009 22:54

kumilaippa on vaihdettu. pitää kattoo se ryyppy

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 30.12.2009 14:55

juu kyllä se vika näyttäs kallistuvan ryypyn puolelle. se läppä jää hiukan kiini että kun sen pistää ihan loppuun asti kierrokset laskee ihan oikeisiin. että mites sitä saa säädettyä vai onko vika nyt jossain nuissa alipainerasioissa

VW-Tarmo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 14.1.2008 15:14

ViestiKirjoittaja VW-Tarmo » 31.12.2009 10:17

Ensin kannattaa putsata ja rasvata kaikki ryypyn liikkuvat osat. Sen jälkeen jos ei toimi niin tee seuraavat toimenpiteet:

1. kokeile tuntuuko pulldown rasiaan menevissä letkuissa alipainetta. Alempi letku menee kaasarin alaosaan ja ylempi letku tulee alipainesäiliöstä (=vihreä pallo joka on kiinni tulipellissä). Jos alipaineletkut näyttävät kuluneilta, niin ne kannattaa vaihtaa uusiin.

2. Irrota pulldown rasia, laita letkut kiinni, auto käyntiin, ja katso liikkuuko pulldown rasian varsi sisäänpäin. Kylmällä koneella alipaine on suurempi, jolloin varsi on lyhimmillään. Koneen lämmetessä alipaine pienenee, jolloin varsi pitenee.

3. Pulldown rasian varren päässä oleva pieni säätöruuvi voi olla liian tiukalla estäen rikastinläpän avautumisen. Avaa ruuvia tarvittaessa. Ruuvin pitäisi olla sellaisella kireydellä, että rikastiläpän ja kurkun etuosan väliin jää n. 4 mm rako koneen ollessa kylmä. Koneen lämmettyä rikastinläpän tulee avautua kokonaan. Jos rako on liian pieni tai liian suuri, ilmenee kylmällä tai puolilämpimällä koneella ajettaessa nykimistä.

4. Myös rikastinkotelon http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html (osa 28) sisällä oleva jousi kannattaa tarkistaa siltä varalta, että jousi on jumissa ja estää rikastinläppää aukeamasta. Tee kohdistusmerkki rikastinkotelon kanteen jotta saat sen takaisin juuri samaan asentoon.


Perusteellisempia ohjeita kaasarin tarkastamiseen ja säätöön löytyy esim. http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm

Jettisti
-
Viestit: 49
Liittynyt: 4.6.2007 0:06

ViestiKirjoittaja Jettisti » 2.1.2010 23:18

Mistä tuon tyhjäkäynti moottorin saa? Motonetista? VW:ltä? Mulla 1.8i Jetsonissa vastaavaa ongelmaa, että tyhjäkäynti seilaa ties missä. Onkos tuo mottori kuinka kallis ja vaikea vaihtaa?

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 3.1.2010 1:02

Joo golffi rupeski pelaa ainakin vähä paremmi .Käynnit on kyllä vielä siinä1000 kieppeillä mutta ei huuda enää vaihdoin vaa kaikki letkut ja mihin tulee kaasuvaijeri niin sitä ruuvia auki liekkö sillä sitten mitään haittaa jos sitä pyörittää??

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 18.8.2010 21:42

Otetaanpas vanha juttu käyttöön. Alko nimittäin 2EE teppuilee näin 6 kk jälkeen. Pari päivää sitten tyhjäkäynti alko huutaa taas sitä 1300 ja välillä käynti humpaa ja ryyppykin ruvennu ramppaa että nostaa laskee kiekkoja. Käyttelimpä taas koko värkin irti mutta eipä tuohon mitään keksi että mikähän siinä vois taas olla ropleemana??

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 21.8.2010 18:09

Eikö tosiaa kukaan osaa sanoa mitään?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.8.2010 21:07

Sama vastaus pätee tähänkin...
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140235

gulffi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 25.12.2009 18:09

ViestiKirjoittaja gulffi » 28.8.2010 12:32

No eipä siinä vika korjaantu. Se käynnin alipainesäätäjä muju oli paskana nyt jekkasoo..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa