Golf 2 1.6l Turbotus??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

Golf 2 1.6l Turbotus??

ViestiKirjoittaja A.I » 24.8.2010 18:06

Eli tavoitteena on saada MK2 golffi tehokkaaksi pienellä budjetilla.

moottori on 1.6l 8v bensa kaasarikone.

Ideana olisi hakea purkaamolta saabin pakosarja ja ahdin ja sovittaa pakosarjaan VW:n laippa ja tunkea tuo paketti tuohon em. koneeseen.

Kysymys kuuluu: saako konetta ikinä toimimaan kaasarilla hyvin, ja paljonko mahtaisi tuolla paketilla saada tehoja. ja pysyykö purkki ylipäätänsö kasassa? paljoa ei vissiin uskalla vakio sisuskaluilla ahtaa...

tavoitteena n. 130-150hv

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 25.8.2010 15:28

Ajan hukkaa sanoisin, vaihda autoa. Ei tule koskaan toimimaan saati pysymään kasassa.
Itelle tuli joskus jostain vaihtokaupasta, vastaavalla koneella oleva golf tosin siinä oli myös saabin ruisku, ja jotku 4age corollan männät yms hienoa. Ajoltaan oli karmiva alhaalla nyki ja paukku. Ylhäällä kulki suht kivasti 1.5bar paineilla. Kunnes räjähti valtatie kakkosella Se oli ihka aito "Pirkka turbo"....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.8.2010 16:28

1.8 kone pohjille. G60 männät, kanget, imusarja, TD pakosarja tai vesijohdosta tehty kynttiläjalkapakosarja, joku mitsun turbo missä on by-pass yms itse ahtimessa, mekapruutta ruiskuksi.
Ja sit tietysti pakolliset alustan parannukset G60 mallia vastaavaksi.
Toi vois olla se halvin ja ehkä toimiva kokoonpano.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 25.8.2010 16:47

Tai sitten voit yksinkertaisesti Ikosen mainitsemien tarvikkeiden hinnalla ostaa valmiin turbokoneen.

Sanoisin että jos et välttämättä halua tehdä niin ei tuo kyllä mitenkään järkevää ole. Vakio Pierburg-kaasutin ei toimi oikein toimi ylipainekäytössä, senkin joutuu korvaamaan.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 25.8.2010 17:18

Joo luulen että pääsen vähemmällä päänvaivalla ja samalla rahalla kun ostan suoraa g60 golfin... onhan siinä jo 150hv vakiona ja se pysyy koossakin vielä...


arvelinkin ettei toi kaasari tule ikinä toimimaan paineistettuna saati sitten mahdoton saada säätöihin...

tounigee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 20.10.2007 23:05

ViestiKirjoittaja tounigee » 25.8.2010 18:52

g60 golfin... onhan siinä jo 150hv vakiona


nus nus 160hv (159)

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

turbotus.

ViestiKirjoittaja jeba » 25.8.2010 20:57

miksi näin pitäisi olla?missä on by-pass yms itse ahtimessa,

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.8.2010 21:25

Jos tavoite on halvalla = yksinkertainen. Esim Volvo T5, T5R ja jossain Saabin mitsun ahtimissa on kaikki samassa.

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

hmm

ViestiKirjoittaja jeba » 25.8.2010 21:54

joo.mutta ei tuo bypass/dumppi taida paljoo tilannetta kallistaa/halventaa....
btw.mitsun turboilla pääsee kuitenkin aika hyviin tehoihin..eli isompiin reilusti mitä haettiin topicissa....

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.8.2010 22:08

Omasta otin tolla kokoonpanolla minkä luettelin ylhäällä, paitsi oli k-jetti jolla ei saanut seoksia kohdalleen, kävi laihalla ahdoilla. 176hp 0.5 ahdoilla. Myöskään välijäähdytintä ei ollu. Ahtimena on Mitsun Tdo4 hl15g7.

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

kk

ViestiKirjoittaja jeba » 25.8.2010 22:12

taisi k-jetti olla ahdistava tekijä...?megaruutta ja sopat kohdilleen+ahtoja ylemmäs ni varmasti alkaa kakkosella tehot.onhan noilla mitsun tdo4 ahtimilla esim.saabeissa otettu reilun 300hv.n tehoja.joo,joo,jos halvalla haluaa ni sit on tietty eri juttu nää budjettitur"p"ot!

välijäähy on melko "mustbe"ahdistetuissa!

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 26.8.2010 0:05

Eiköhän nuo alkuaikojen Audi S1 -B-ryhmäläiset menny about K-Jetronicilla (voin olla väärässäkin)?
Ainahan voi seoksia korjata lisäsuuttimella jota ohjataan paineella.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 26.8.2010 0:13

^jostain ohjelmasta kattoin kans että ois k-jet ollu Audi S1 (en 100%, muttä näytti ainakin), joku ohjelma B-ryhmäläisistä audeista

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.8.2010 0:50

Mun budjetti oli k-jettiin 100e, veikkaan et Audi on käyttäny hieman enemmän :)
Suosittelen silti aloittelijoille jotain muutakuin k-jettiä turbovehkeisiin. Varsinkin jos tekniikka on mallia, mitä nyt nurkista löyty ja halvalla sain.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.8.2010 23:07

S1:ssä oli Boschin erityinen kilpakäyttöön suunniteltu Stand-alone moottorinohjaus.
Ei siis K-Jet, ei LH-Jet eikä edes Motronic. Tuskin sillä on mitään virallista nimeäkään ollut, on vaan tutulla rallicross-autossa tuommoinen tehtaan orkkis-ruisku, joka ei ole lähelläkään mitään katulaitteita. Jo varhaisemmissa, 10-venttiilisissä B-ryhmän Quattroissa oli sähköruisku. Tässä vähän kuvia:

http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm

VW 8V koneen turbotus ei ole kyllä mikään mahdoton homma. Täyden koneremontin yhteydessä vaan vaihtaa GTI- tai G60 kannen, johon sähkösuuttimet ja vastaava imusarja;; lohkoon kestävät männät ja kanget vaikka Audista tai G60 Corrosta tms. Sitten sähköinen painepumppu, Megasquirt, vaikka eBay-pakosarja, jokin semi-moderni turbo ja kiinacooleri. Siihen sitten kauhea kasa letkua, putkea ja sähköjohtoa, niin se on about siinä. Jos malttaa kantta vähän parannella, niin mitä tahansa 200-300 hv välillä turbon mitoituksesta riippuen on ihan mahdollista. Aikaa menee tietysti viikkotolkulla, ja rahaa palaa, mutta ei paha homma. Sitten enää alusta, jarrut, ja voimansiirto. Ja sitten koria vahvistamaan jne... :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.8.2010 23:24

Toisaalta tollanen 84-87/7 kakkis on helppo ahtaa, kun ei tarvii päästömittauksia. Latoo vaan osia kiinni :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa