16v kansi pg koneeseen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

16v kansi pg koneeseen

ViestiKirjoittaja jeba » 25.8.2010 20:39

eli miten sopii 16v kansi pg koneeseen 8v tilalle?mitä menee vaihtoon?muutokseen?g-ahtimen voi jättää laskuista pois koska paketti tulee turbolla.joo,search,ei ehdi......
te ketkä ootte tehny,kertokaa.....??

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 25.8.2010 20:49

Audin 2,2 20v männät ja kanget kun vaihtaa niin kaiketi sopii.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 25.8.2010 21:00

ei kovin vaikee... noin minä laitoin... Tai no, käytin kr lohkoa kun ne on yleensä parempikuntoisia... audin männät ja veivit. KR:ssä ja PG:ssä on sama kampura ja yhtä korkea lohko. PG:stä kannentiiviste

jeba
-
Viestit: 117
Liittynyt: 22.5.2009 18:36

kk

ViestiKirjoittaja jeba » 25.8.2010 21:04

kiitos mxu!
vaikuttaa asialliselta projektikertomukselta.tästä on hyvä jatkaa!

lisää vinkkejä!!

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 26.8.2010 20:03

Jos käyttää audin mäntiä niin pitää muistaa ottaa hieman männän helmasta pois ettei törmää öljysuuttimiin...

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 27.8.2010 9:50

Paljonko tommosista 16v g-moteista on yleensä otettu tehoa irti? Musitelisin, että vw motorsport myllyssä olis ollu 208hp?

Onko kukaan kokeillu noita valmiita settejä?
http://www.bahnbrenner.com/about/15/G60 ... percharged
http://www.rp-motorsport.de/en/g-lader/16vg60-kit.htm
http://www.slstuning.de/eng/g_lader/16vg60/index.php

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.8.2010 10:42

Olikos tuollaisessa projektissa imusarjavisiota? 2.0 löytyy sähkösuuttimilla ja pienellä modauksella vanha kr/pl-imusarja. tai audin 5-mukisesta modifioimalla...

vortexin "virallinen" teholista

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 27.8.2010 15:01

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1784212-16V-G60-How-to

Männät joudut vaihtamaan sellaisiin missä on venttiilin kolot, nokkahihnan rattaat ja vissiin jotain kannen öljykanaviakin pitää tukkia. Varmaan kaikkea muutakin, tulee se kokonaisen 16v koneen hankkiminen äkkiä helpommaksi...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 27.8.2010 15:50

vissiin jotain kannen öljykanaviakin pitää tukkia

Ai, miksi muka?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 27.8.2010 18:39

Pg: lohkoon jos tekee niin 16V kampuran hihnapyörä, audin männät ja veivit niin tulee rutuksi yhdeksän ja venttiilin kolot löytyy suoraan. Vesi ja öljykanavat sopii suoraan. (20v kannen kans ei...) PG:n lohkossa tulee ongelma kun ne on yleensä aina aika kuluneita ja sylinterin yläreunaan tulee rappunen mihin männänrengas pysähtyy. Audin männänrengas on millin tai kaks korkeammalla kun ollaan yläkuolokohdassa. Kaks pg:n lohkoa jotka oon hoonauttanut, ei lähtenyt rappu pois.

Toinen pieni haaste on moottorin huohotus jos on PG alakerta ja KR yläkerta. (KR huohottaa lohkosta ja PG kannesta...)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa