Golf 2 1.6l Turbotus??
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 1.6l Turbotus??
Eli tavoitteena on saada MK2 golffi tehokkaaksi pienellä budjetilla.
moottori on 1.6l 8v bensa kaasarikone.
Ideana olisi hakea purkaamolta saabin pakosarja ja ahdin ja sovittaa pakosarjaan VW:n laippa ja tunkea tuo paketti tuohon em. koneeseen.
Kysymys kuuluu: saako konetta ikinä toimimaan kaasarilla hyvin, ja paljonko mahtaisi tuolla paketilla saada tehoja. ja pysyykö purkki ylipäätänsö kasassa? paljoa ei vissiin uskalla vakio sisuskaluilla ahtaa...
tavoitteena n. 130-150hv
moottori on 1.6l 8v bensa kaasarikone.
Ideana olisi hakea purkaamolta saabin pakosarja ja ahdin ja sovittaa pakosarjaan VW:n laippa ja tunkea tuo paketti tuohon em. koneeseen.
Kysymys kuuluu: saako konetta ikinä toimimaan kaasarilla hyvin, ja paljonko mahtaisi tuolla paketilla saada tehoja. ja pysyykö purkki ylipäätänsö kasassa? paljoa ei vissiin uskalla vakio sisuskaluilla ahtaa...
tavoitteena n. 130-150hv
Ajan hukkaa sanoisin, vaihda autoa. Ei tule koskaan toimimaan saati pysymään kasassa.
Itelle tuli joskus jostain vaihtokaupasta, vastaavalla koneella oleva golf tosin siinä oli myös saabin ruisku, ja jotku 4age corollan männät yms hienoa. Ajoltaan oli karmiva alhaalla nyki ja paukku. Ylhäällä kulki suht kivasti 1.5bar paineilla. Kunnes räjähti valtatie kakkosella Se oli ihka aito "Pirkka turbo"....
Itelle tuli joskus jostain vaihtokaupasta, vastaavalla koneella oleva golf tosin siinä oli myös saabin ruisku, ja jotku 4age corollan männät yms hienoa. Ajoltaan oli karmiva alhaalla nyki ja paukku. Ylhäällä kulki suht kivasti 1.5bar paineilla. Kunnes räjähti valtatie kakkosella Se oli ihka aito "Pirkka turbo"....
1.8 kone pohjille. G60 männät, kanget, imusarja, TD pakosarja tai vesijohdosta tehty kynttiläjalkapakosarja, joku mitsun turbo missä on by-pass yms itse ahtimessa, mekapruutta ruiskuksi.
Ja sit tietysti pakolliset alustan parannukset G60 mallia vastaavaksi.
Toi vois olla se halvin ja ehkä toimiva kokoonpano.
Ja sit tietysti pakolliset alustan parannukset G60 mallia vastaavaksi.
Toi vois olla se halvin ja ehkä toimiva kokoonpano.
kk
taisi k-jetti olla ahdistava tekijä...?megaruutta ja sopat kohdilleen+ahtoja ylemmäs ni varmasti alkaa kakkosella tehot.onhan noilla mitsun tdo4 ahtimilla esim.saabeissa otettu reilun 300hv.n tehoja.joo,joo,jos halvalla haluaa ni sit on tietty eri juttu nää budjettitur"p"ot!
välijäähy on melko "mustbe"ahdistetuissa!
välijäähy on melko "mustbe"ahdistetuissa!
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
S1:ssä oli Boschin erityinen kilpakäyttöön suunniteltu Stand-alone moottorinohjaus.
Ei siis K-Jet, ei LH-Jet eikä edes Motronic. Tuskin sillä on mitään virallista nimeäkään ollut, on vaan tutulla rallicross-autossa tuommoinen tehtaan orkkis-ruisku, joka ei ole lähelläkään mitään katulaitteita. Jo varhaisemmissa, 10-venttiilisissä B-ryhmän Quattroissa oli sähköruisku. Tässä vähän kuvia:
http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm
VW 8V koneen turbotus ei ole kyllä mikään mahdoton homma. Täyden koneremontin yhteydessä vaan vaihtaa GTI- tai G60 kannen, johon sähkösuuttimet ja vastaava imusarja;; lohkoon kestävät männät ja kanget vaikka Audista tai G60 Corrosta tms. Sitten sähköinen painepumppu, Megasquirt, vaikka eBay-pakosarja, jokin semi-moderni turbo ja kiinacooleri. Siihen sitten kauhea kasa letkua, putkea ja sähköjohtoa, niin se on about siinä. Jos malttaa kantta vähän parannella, niin mitä tahansa 200-300 hv välillä turbon mitoituksesta riippuen on ihan mahdollista. Aikaa menee tietysti viikkotolkulla, ja rahaa palaa, mutta ei paha homma. Sitten enää alusta, jarrut, ja voimansiirto. Ja sitten koria vahvistamaan jne... :)
Ei siis K-Jet, ei LH-Jet eikä edes Motronic. Tuskin sillä on mitään virallista nimeäkään ollut, on vaan tutulla rallicross-autossa tuommoinen tehtaan orkkis-ruisku, joka ei ole lähelläkään mitään katulaitteita. Jo varhaisemmissa, 10-venttiilisissä B-ryhmän Quattroissa oli sähköruisku. Tässä vähän kuvia:
http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm
VW 8V koneen turbotus ei ole kyllä mikään mahdoton homma. Täyden koneremontin yhteydessä vaan vaihtaa GTI- tai G60 kannen, johon sähkösuuttimet ja vastaava imusarja;; lohkoon kestävät männät ja kanget vaikka Audista tai G60 Corrosta tms. Sitten sähköinen painepumppu, Megasquirt, vaikka eBay-pakosarja, jokin semi-moderni turbo ja kiinacooleri. Siihen sitten kauhea kasa letkua, putkea ja sähköjohtoa, niin se on about siinä. Jos malttaa kantta vähän parannella, niin mitä tahansa 200-300 hv välillä turbon mitoituksesta riippuen on ihan mahdollista. Aikaa menee tietysti viikkotolkulla, ja rahaa palaa, mutta ei paha homma. Sitten enää alusta, jarrut, ja voimansiirto. Ja sitten koria vahvistamaan jne... :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa