Eli tekis tässä mieli takas bensavehkeitten pariin ja mielessä pyöriny tuollaset vaihtoehdot nelivetosina ja manuaali farkkuina ja mielellään hihline varustelul.
Pärjääkös tuolla 2.3 vai ihan suoriltaan 2.8 aika kova oli tuo vääntö ero 205 vs 280 ja teho 150 vs 190
Mites kulutus puolella maantiel ja kaupungis normi ajoilla?
Onkos huolloissa eroja?
Ja kokemuksia voi kertoa,mut ei essonbaarin turinoit!
passat 3b 2.3 vs 2.8 man
Valvoja: ffp jäsenet
Mites kulutus puolella maantiel ja kaupungis normi ajoilla?
1998 mallinen V6 kuluttaa n. 9 litraa maantiellä ja 13-14 kaupungissa. En säästele kaasujalkaa ja ohituksia tulee kohtalaisesti tehtyä, puhumattakaan ripeistä lähdöistä.
Tuo 5-sylinterinen on Golfistakin tutusta VR6 koneesta "katkaistu" malli, joten teknisesti nuo eroavat kohtalaisesti. VR5:stahan on 150 ja 170 hv mallit, jotka erottaa venttiilien määrästä (10v / 20v). 3BG Passattiin sai jo tuota uudempaa 170hv AZX moottoria.
V6:n nokkahihna on arvokkain huolto (n.600-700 eur ei-merkkiliikkeessä), muuten kaikki kama on vastaavaa kuin vakio-Passateissa, kuten viatkin.
VR5:stahan ei koskaan suomessa ole virallisesti myyty, joten jotkut hieman vierastavat mallia. Tämä voi näkyä hinnassa - eli homma on plus ja miinus. V6:nen tuntuu olevan melko kestävä kokoonpano ja tehoa on vakionakin ihan mukavasti - suosittelen.
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
Kokemusta vain Passatista: Passat Variantin V5 170HV AZX:ällä kulutus vaihtelevassa ajossa 8-9 L/100km, yleensä 8,5L kun tankkauksessa aina tarkastan. V5:ssä on magiaa, moottorin saundi on mahtava ja luonne piiloräyhä eli voi cruisailla rauhallisesti (kohtuullisella kulutuksella) tai sitten ladata täysillä ja itse en ainakaan kaipaa enempää tehoa. Paras aikahan on talvella 4Motionin kanssa syheröitä sorateitä ajaessa, välillä innostuu liikaakin mutta vaimo ojentaa nopeasti :-)
Ruotsissa Passatin V5 on kohtalaisen yleinen ja kilpailee Volvon V70 kanssa jolloin käsittääkseni V5 vetää pidemmän korren kulutuksessa ja ripeydessä Volvon vastaavaan mottiin. Suomessa V5 jäi pois varmaan autoveron takia? Ruotsissa taas toivat mitä ihmiset halusivat ostaa/ajaa ;-) Suomessa V6:set myytiin ehkä firmaajoon ja 1.8T/2.0 privaattikäyttöön eli V5 ei sopinut siihen kuvioon ja siksi ehkä Suomessa hieman tuntematon vaikka Euroopassa löytyy Golffien ja Seattienkin keuloilta. V5 on VIISISYLINTERINEN (eli yksi pytty pois V6 motista) ketjukone eli ketju pitäisi kestää "ikuisesti" mutta poikkeuksiakin on, tässäkin 15000km öljynvaihto on mannaa muutenkin moottorille, 30000 on jo pidemmän puoleinen.
Ruotsissa Passatin V5 on kohtalaisen yleinen ja kilpailee Volvon V70 kanssa jolloin käsittääkseni V5 vetää pidemmän korren kulutuksessa ja ripeydessä Volvon vastaavaan mottiin. Suomessa V5 jäi pois varmaan autoveron takia? Ruotsissa taas toivat mitä ihmiset halusivat ostaa/ajaa ;-) Suomessa V6:set myytiin ehkä firmaajoon ja 1.8T/2.0 privaattikäyttöön eli V5 ei sopinut siihen kuvioon ja siksi ehkä Suomessa hieman tuntematon vaikka Euroopassa löytyy Golffien ja Seattienkin keuloilta. V5 on VIISISYLINTERINEN (eli yksi pytty pois V6 motista) ketjukone eli ketju pitäisi kestää "ikuisesti" mutta poikkeuksiakin on, tässäkin 15000km öljynvaihto on mannaa muutenkin moottorille, 30000 on jo pidemmän puoleinen.
Onkos nuo kulutukset manuaali vehkeest?
Joo, manuaalista ovat.
Automaattiversio ei V6:sta koskaan kiinnostanut kun TipTronic vie lähes kaiken suorituskyvyn "viivalta".
P.S. Tuo "V5" on siis tosiaankin yksikantinen "VR5". Markkinointimiesten puheet eivät muuta sitä 15 asteen sylinterikulmaa aidoksi V:ksi tai lisää sinne sylinterinkantta / nokka-akseleita... :D
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 7.12.2008 9:50
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa