VR6 lämmöt pysyy 75 asteessa ajaessa
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 lämmöt pysyy 75 asteessa ajaessa
VR6:sessa ongelmia.
Lämmöt ei nouse 90 asteeseen kuin tyhjäkäynnillä. Ajaessa laskee 75 asteeseen. Ja vikaa on etsitty kissojen ja koirienkin avulla, mutta ei.
Seuraavat osat vaihdettu/tarkistettu:
- Lämppärinkennon kunto - OK
- Paisarin korkki vaihdettu
- Lämpötilananturi
- Kokeiltu neljää termaria, siis VW originaali osaa. Ei mitään pirkkatermareita.
Mikään ei ole auttanut.
On vähän neuvoton olo. Tilanne kun ei muutu.
Luin tuon keskustelun:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=42723
Mutta siellä ei periaatteessa tullu vastaavaa ongelmaa esille.
Lämmöt ei nouse 90 asteeseen kuin tyhjäkäynnillä. Ajaessa laskee 75 asteeseen. Ja vikaa on etsitty kissojen ja koirienkin avulla, mutta ei.
Seuraavat osat vaihdettu/tarkistettu:
- Lämppärinkennon kunto - OK
- Paisarin korkki vaihdettu
- Lämpötilananturi
- Kokeiltu neljää termaria, siis VW originaali osaa. Ei mitään pirkkatermareita.
Mikään ei ole auttanut.
On vähän neuvoton olo. Tilanne kun ei muutu.
Luin tuon keskustelun:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=42723
Mutta siellä ei periaatteessa tullu vastaavaa ongelmaa esille.
Laserilla mitattu tuo lämpötila, se pitää paikkaansa. Eli mittari ei näytä virheellistä lukemaa. Flektit lähtee pyörimään 90 asteessa niinku pitää ja pyörii oikein.
Myöskään viima ei vaikuta tuohon, koska ne samat ongelmat oli jo kesällä ja 10km/h ajaessa, eli ei silloinkaan lämmennyt 90 asteeseen.
Mikäköhän siinä on... *huoh*
Myöskään viima ei vaikuta tuohon, koska ne samat ongelmat oli jo kesällä ja 10km/h ajaessa, eli ei silloinkaan lämmennyt 90 asteeseen.
Mikäköhän siinä on... *huoh*
Villi veikkaus joka saattaapi mennä hyvinkin pieleen, mutta toimiiko kiertovesipumppu ollenkaan? Jos ei, niin ei liene ihme ettei sisälle meinaa saada kunnolla lämpöä. Itellä moinen mokkula oli tullu tiensä päähän, oli siis totaalisesti jumissa. Ja sen kun vaihtoi ni johan rupes lämpöö löytymään. Moottorin lämpöihin saattas tossa tilanteessa vaikuttaa sillä tavalla että kun nesteet ei kierrä lämppärin kennon kautta kunnolla, vaan sen sijasta ohjautuu takasin lohkoon, niin lämpöö ei sisällä oo ja flekti pitänee sitten konepuolella lopusta huolen. Mut tää oli siis ihan mutua...
Kiertovesipumppu lähtee pyörimään kyllä samaan aikaa ku flektikin!? Eli kyllä se se toimii. Voiko se jotenkin sitten toimia väärin?
Termari on 87c - 104c, eli ei se 84 asteen, sekin tuli kokeiltua.
tpv:
"Moottorin lämpöihin saattas tossa tilanteessa vaikuttaa sillä tavalla että kun nesteet ei kierrä lämppärin kennon kautta kunnolla, vaan sen sijasta ohjautuu takasin lohkoon, niin lämpöö ei sisällä oo ja flekti pitänee sitten konepuolella lopusta huolen"
Tuossa vois olla pointtia, ja tutkimisen aihetta.
Termari on 87c - 104c, eli ei se 84 asteen, sekin tuli kokeiltua.
tpv:
"Moottorin lämpöihin saattas tossa tilanteessa vaikuttaa sillä tavalla että kun nesteet ei kierrä lämppärin kennon kautta kunnolla, vaan sen sijasta ohjautuu takasin lohkoon, niin lämpöö ei sisällä oo ja flekti pitänee sitten konepuolella lopusta huolen"
Tuossa vois olla pointtia, ja tutkimisen aihetta.
Kennon voi testata siten että kokeilee onko lämpötilaeroa lämppärille menevässä ja sieltä tulevassa letkussa. Jos toinen on viileämpi niin kenno on osittain tukossa.
Toinen mikä voi vaikuttaa on jäähdytysnesteen määrä. Jos on ihan alarajoilla tai alle minimin niin ei välttämättä anna lämpöä niin paljon sisälle.
Ja kolmas on eristykset, eli jos kojelautaa on purettu ja unohdettu laittaa eristeet kunnolla takaisin niin pääsee valskaamaan lämpöä sieltä.
Mites, syökö se jäähdytysnestettä?
Onko noissa VR6 koneissa käytetty vesipumpussa muovisia siipiä, voisko niissä olla vikaa ettei kierrätä kunnolla?
Toinen mikä voi vaikuttaa on jäähdytysnesteen määrä. Jos on ihan alarajoilla tai alle minimin niin ei välttämättä anna lämpöä niin paljon sisälle.
Ja kolmas on eristykset, eli jos kojelautaa on purettu ja unohdettu laittaa eristeet kunnolla takaisin niin pääsee valskaamaan lämpöä sieltä.
Mites, syökö se jäähdytysnestettä?
Onko noissa VR6 koneissa käytetty vesipumpussa muovisia siipiä, voisko niissä olla vikaa ettei kierrätä kunnolla?
Auttoi asiaan. Kiitokset ehdotuksista. Eli nyt on auto lämmin ja kaikki pelaa... Tai no...
Eli vielä ihmetyttää toi mittarin toiminta.Kun se jotenkin laahaa persässä. Kun autossa on mittarin mukaan 70 astetta, todellisuudessa siellä on jo 90 astetta ja siten sehän on 90 asteessa jo yli sadan. 90 lähtee sitten Flekti pyörii. Mittarin anturit on tarkistettu... En tiedä... Tuntuisi toimivan kuitenkin nyt muuten hyvin.
Eli vielä ihmetyttää toi mittarin toiminta.Kun se jotenkin laahaa persässä. Kun autossa on mittarin mukaan 70 astetta, todellisuudessa siellä on jo 90 astetta ja siten sehän on 90 asteessa jo yli sadan. 90 lähtee sitten Flekti pyörii. Mittarin anturit on tarkistettu... En tiedä... Tuntuisi toimivan kuitenkin nyt muuten hyvin.
Mulla vastaavanlainen ongelma omassa kulkineessa. :o Eli mittari näyttää, että lämmöt n.75-80 astetta maksimissaan, tyhjäkäynnillä / liikennevaloissa yms. saattaa kohota sitten sinne 90 ja hieman ylikin. Mutta laskee heti kun lähtee ajamaan. Mistäs tämmönen vois johtua? Kenties lämpöantureista? :o termari vaihdettu, eikä sillä ollut vaikutusta. Mielestäni 1,5v sitten ennen kansiremppaa näytti 90 astetta(?! en ole 100% varma kun aikaakin jo on tuosta). Niin ja auto on vm. 92.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa