Audi s4 2,2 t pikkusta ongelmaa
Valvoja: ffp jäsenet
Audi s4 2,2 t pikkusta ongelmaa
Nyt ois diudiin iskeny jonku sortin vika. Kiihdyttäessä alkaa nykimään ja rykihmään, ahtopaineet nousee normaalisti. Se ei vain kiihy. Jos on ahtopaine vuotoa jossaki niin tekkee vissiin tuomosta vai tekkeekö? Sen mitä oon niitä ahtoputkia vahannu niin sieltä coolerin tyköä se on vähän märän näkönen.
Tästä aiheesta on varmaan jo yks ja miljoona keskustelua.
Tästä aiheesta on varmaan jo yks ja miljoona keskustelua.
Jos ahdoilla ei pöllytä niin tuskin on turbovika. Jos käynnistyksessä pöllyttää, tai tyhjäkäynnillä, on sillon yleensä joko venavarren kumit loppu, tai pois paikaltaan.
Vakio turboa ja pakosarjaa ei kannata takasin pistää jos ne kerran sieltä irroittaa... On meinaan niin surkea pakosarja, ja turbokin kyllä.
Vakio turboa ja pakosarjaa ei kannata takasin pistää jos ne kerran sieltä irroittaa... On meinaan niin surkea pakosarja, ja turbokin kyllä.
Noh mikäs on niin surkeaa esim pakosarjassa jos pysytään niissä teholuokissa mitä vakion kokoisella ahtimella saa? Siinä kyllä tulee ykkösen ja vitosen putket yläkautta, mutta mitään ongelmaa siinä ei ole tuollaisilla tehoilla. Eikä se vakio ahdinkaan nyt niin huono ole, helposti menee huonommaksi vain jos sinne muuta laittaa, vaikka yritys olisi saada laajemmalla alueella toimiva setti.
Jos kelit on tämän lämpöiset, löisin kolikkoni likoon sytkävahvistimien puolesta. Meidän talouden AAN:ssä sen huomasi aika selvästi, että kylmällä ilmalla ja viileäällä noneella toimi, mutta lämpimällä alkoi rötääminen.
Siellä on yksi kanava vahvarissa vapaana, koska vahvistin on sama kuin 6-syl. Kannattaa paikallista viallinen kanava ja vaihtaa toimivaan.
Siellä on yksi kanava vahvarissa vapaana, koska vahvistin on sama kuin 6-syl. Kannattaa paikallista viallinen kanava ja vaihtaa toimivaan.
Lähinnä ajattelin RS2 ahdin + pakosarja pakettia, ei sinne tartte mitään HX50 pistää. Sitä paitsi täytyy kyllä huono pakosarja ja turbo valinta, että saa huonommaksi kun vakiona.
Vakio sarja on kyllä aika surkea, 1 ja 5 menee suoraan hukkikselle ja ne halkeaa kaiken lisäksi.
Lukekaa vaikkapa tuolta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66477
Vakio sarja on kyllä aika surkea, 1 ja 5 menee suoraan hukkikselle ja ne halkeaa kaiken lisäksi.
Lukekaa vaikkapa tuolta:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66477
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89756
Tosta ehjä pakosarja
Toimivaa alkuperäistä kipinää
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89755
Tai "korvaava" korjaus
http://www.speed-autoteile.fi/index.php ... eturnid=75
Mulla on hyllyssä pari ehjää s2 vakio ahdinta ylimääräisenä, jos tuntuu että ahdin sauhuttelis..
Tosta ehjä pakosarja
Toimivaa alkuperäistä kipinää
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89755
Tai "korvaava" korjaus
http://www.speed-autoteile.fi/index.php ... eturnid=75
Mulla on hyllyssä pari ehjää s2 vakio ahdinta ylimääräisenä, jos tuntuu että ahdin sauhuttelis..
Monen mielestä varmasti RS2 pakosarja+ahdin on valovuosia huonompi kuin vakio, koska ahtimen herääminen kestää tolkuttomasti kauemmin.
Tismalleen samaa mieltä. Vakiahdin on sopivalla softalla uskomattoman kiva peli sen heräämisen johdosta..:)
Mutta risan ahtimella ja sarjalla se hauskuus siirtyy ylärekisteriin ja ihan loppuun asti:) Että mikä sitten kenestäkin on kivaa, mielipide kysymyksiä.
Kiitän neuvoista, pittää alkaa kokkeileen mikä nuista sais auton taas pellaan kunnola.
Nii ja semmonen asia että ei ole väliä onko lämmin tai kylmä keli samavika säilyy. Nii ja sitte unohin mainita että sieltä coolerilta on huomattu aikasemmin letkuvuoto, jolloin autossa ilmeni pientä nykimistä ko vinttasi kaasun pohjaan. Mutta sitte se yks kaunispäivä levisi totaalisesti kynsiin ko olin töihin menossa. Että ainoa miten sillä voi aijaa on pintakaasula, ahtopaineet ei kovin kestä nousta niin alkaa se nykiminen.
Nii ja semmonen asia että ei ole väliä onko lämmin tai kylmä keli samavika säilyy. Nii ja sitte unohin mainita että sieltä coolerilta on huomattu aikasemmin letkuvuoto, jolloin autossa ilmeni pientä nykimistä ko vinttasi kaasun pohjaan. Mutta sitte se yks kaunispäivä levisi totaalisesti kynsiin ko olin töihin menossa. Että ainoa miten sillä voi aijaa on pintakaasula, ahtopaineet ei kovin kestä nousta niin alkaa se nykiminen.
EGR? Onko nyt kaikki kuulat varmasti tallella yläkerrassa...
Tuosta ahdinvalinnasta vielä, halusin vain tuoda sen esille että ei kaikki pidä siitä että autossa on vetoa 5500-7000 niin maan perkeleesti, ja muuten sitten mennään alipainepuolella... Turbohan on huono korvike kuutiotuumille tai remmiahtimelle, aina yhtä kompromissia eikä ikinä sellainen kun pitäisi.
Tuosta ahdinvalinnasta vielä, halusin vain tuoda sen esille että ei kaikki pidä siitä että autossa on vetoa 5500-7000 niin maan perkeleesti, ja muuten sitten mennään alipainepuolella... Turbohan on huono korvike kuutiotuumille tai remmiahtimelle, aina yhtä kompromissia eikä ikinä sellainen kun pitäisi.
Tuosta ahdinvalinnasta vielä, halusin vain tuoda sen esille että ei kaikki pidä siitä että autossa on vetoa 5500-7000 niin maan perkeleesti, ja muuten sitten mennään alipainepuolella... Turbohan on huono korvike kuutiotuumille tai remmiahtimelle, aina yhtä kompromissia eikä ikinä sellainen kun pitäisi.
Niinhän se on. Ei ole hirveen ajettavia semmoset mitkä repii vasta viimeset tonnit. Mut tuo risan ahdin ei loppupeleissä hirveen paljon hitaammin herää ku vakio S2 ahdin. Ehkä sen 500-700rpm ylempänä. eli vetoaluetta tolla on sieltä kolmen tonnin kohdilta rajoittajalle asti.
Kyllä mä pitäisin noita aika erilaisina. (verrokkina RS2 setup vs. vakioahdin + kantta hypistelty + softa) - Ei nyt mitään parempi / huonompi asetelmaa voi heittää, mutta kyllä tuo orkkisahtimella oleva on PALJON kivempi ajettava nurkissa, ja heräämisessä omasta mielestä on pirun iso tuo ero.. Ja kuten sanottu, tuo RS2 tyylinen solmu jaksaa ns. loppuun saakka, ja siinä mielessä on ihan kiva.. mutta kyllä tuo vakioahdinkin hyvällä softalla tarjoaa aika mukavaa menoa. (dynolapussa 290/470 lukemat, suljetulla alueella, ei katteja)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Jos heti pitää saada, niin ainut ja kallis vaihtoehto on merkkiliike. Jos joutaa tovin odotella, niin vähän halvemmalla saa http://www.speed-autoteile.fi/
Tai sit värkkää yleismallin silikoniletkuista sopivan.
Tai sit värkkää yleismallin silikoniletkuista sopivan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa