Golf 3 gti kierroksenrajoitin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

Golf 3 gti kierroksenrajoitin

ViestiKirjoittaja Alph4 » 21.8.2010 10:56

Kun lähettää kunnolla ni pätkäsee aina kierrokset alas siinä 4900rpm kohtaa vaikka punaraja alkaa vasta n.6000rpm..

joten jossain vika vai ihan normaalia noille mk3 gti golffeille?

AMY
-
Viestit: 20
Liittynyt: 31.5.2010 20:46

ViestiKirjoittaja AMY » 22.8.2010 11:16

Avaa hall anturin,lambdan ja nakutus anturin johdot ja putsaa ne jollain electric kliinerillä. Mulla alkoi pelaan sillain. Joku niistä voi olla myös pimeenä joten lähtisin etsiin vikaa niistä.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

huoh

ViestiKirjoittaja Alph4 » 31.8.2010 16:02

Nyt alkaa oikeasti menemään hermot..
eli vikakoodit tuli hall (nokka-akselin asentotunnistin) anturilta ja nakutus anturilta ja kun ne poisti ja ajoin lenkin tuli pelkästään hall anturilta.

ostiloskoopilla mittasin ja vertasin autodatan mittaarvoihin niin kunnossa mitäisi molemmat olla. :D

mutta siis vieläkään ei kierrä yli viiden tonnin ja vikakoodit tulee takaisin..
nakustus anturistakin mutta ei vaan heti tule. :o

Ja kyllä liittimet on putsattu.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

ViestiKirjoittaja Alph4 » 31.8.2010 19:41

Olisko jollain jotain kongreettisia neuvoja tähän?

Jos sytytyksen perusennakko on pielessä ni voiko se antaa sen takia noita vikakoodeja?

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 31.8.2010 22:27

Vaihda ny iha läpällä ne anturit.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

no niin

ViestiKirjoittaja Alph4 » 1.9.2010 9:32

Hintaa kerää noi anturit aika hyvin et sillee "läpällä" niit ei vaiheta.

KiGZu
-
Viestit: 70
Liittynyt: 1.1.2004 21:41

ViestiKirjoittaja KiGZu » 1.9.2010 13:59

Saatko käyttöösi vag-com laitetta ja läppäriä?

Jos saat voisit ajaa "tiedonkeruu moodi" päällä. Tällöin näkisi mitä tuossa 4900 rpm kohdalla tapahtuu. Tämän jälkeen vertaa sitä ns. toimivaan kohtaa..

Esm, suuttimelta katkeaa virta, halli tippuu kyydistä.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

kyllä

ViestiKirjoittaja Alph4 » 1.9.2010 15:02

Käytössä on ollut läppäri jossa vcds..

täytyy koittaa tota tiedonkeruu modi juttuu, mut mistäs mahtaa löytyä?

En niin hirveesti ole tota vcdssää käyttäny mut toi vikakoodien luku ja poisto siinä tosi helppoa.

Jagou
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.9.2010 19:22

Kierrosmittareista??

ViestiKirjoittaja Jagou » 1.9.2010 19:34

Hei, sellasta olisin vaa kyselly ku mulla on tollanen -93 golf CL ja siinä on vakiona kierrosmittarin tilalla iso kello. No nyt pitäisi asentaa kierrosmittari mutta mihin mä tän toisen johdonpään oikeen tökkään. Että olisi kiva jos joku tietäisi ja voisi havainnollistavasti kertoa että mihinpäin moottoria anturi laitetaan/ onko sielä jo anturi valmiina?
Ps. Ja sitä vielä, että jos siihen tarvitsee jonkun näköstä anturia, niin minkälaista ja mistä sellasia oikeen saa?

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

voi prkl

ViestiKirjoittaja Alph4 » 2.9.2010 16:00

tänää tuli sitten katottua että onko toi jako kohallaan ja laitoin nokka-akselin merkin kohalleen mutta silloin jakajan merkki ei ollut kohdallaan. :o

eli onko jakaja asennettu väärään kohtaa? voiko sen asentaa väärään kohtaan?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.9.2010 20:12

Voi, tai sit apuakseli on väärässä kohdin kampiakseliin nähden. Tosin apuakseli ei pahemmin haittaa, kun kääntää vaan virranjakajan kohdilleen.

Alph4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.5.2010 18:17

vika selvis.

ViestiKirjoittaja Alph4 » 3.9.2010 17:15

Eli apuakseli oli väärässä asennossa mutta kootessa en saanu enää millään kampiakselin merkkiä kohalleen kun muut (nokka-akselin ja virranjakajan) merkit oli kohallaan joten päättelin että hihna venenyt liikaa..

voisko olla tästä?

muita ideoita?

en millään tajunnut niistä apuakselin ja kiilahihnapyörän merkeitä mitään joten katoin kampiakselin kohdan vauhtipyörän merkistä.

VWJoonas
-
Viestit: 25
Liittynyt: 1.11.2010 18:52

ViestiKirjoittaja VWJoonas » 1.5.2011 20:00

Löytykös tuohon ongelmaan ratkaisua? itsellä ihan sama ongelma että ihan kun rajoitin hakkaisi vastaan tuossa 5000 rpm kohdalla :s


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 27 vierailijaa