Tarve olisi edulliselle käyttöautolle ja vaihtoehtoina on oikeastaan Golf ja Cordoba. Budjetin (mielellään alle 2500e) vuosimallit lienevät jossain 1997-2000 hujakoilla. Tietenkin turbodieselkoneella. Molemmat saa ilmeisesti rekisteröityä pakuksi?
Onko peleissä mitä eroja, hyviä tai huonoja, suuntaan tai toiseen?
Onko esim kori sinkitty?
Helposti ruostuvia paikkoja?
Ajomukavuuseroja?
Vakiovarusteissa eroja?
Koneet lienevät samoja ja tekniikka muutoinkin?
Jos vain tulee mieleen asioita, jotka puoltavat jompaa kumpaa, niin ilolla otetaan vastaan.
Cordoba vai Golf dieselpakuna
Valvoja: ffp jäsenet
vuosimallit lienevät jossain 1997-2000 hujakoilla. Molemmat saa ilmeisesti rekisteröityä pakuksi?
Rekisteröinti pakettiautoksionnistuu seuraavista:
Golf III 3-ovinen (ehkä?)
Golf III farmari
Golf IV farmari
Cordoba farmari
Itse näin cordon(vario 2001) omistajana voisin kertoa seuraavaa. Golffi on tiloiltaan selkeästi suurempi kuin cordo. Siis ainakin neloskoppa. Ja muutenkin selkeästi laadukkaamman oloinen. Myös varusteita ja toimintoja on reippaammin. Golffin ajettavuudesta en tiedä, mut mun mielestä toi pikkunen pirkkavolkkari on yllättävän jämäkkä peli ajella. No tuskin g ainakaan huonompi on. Kohta 300tkm eikä tsordo juuri nitise tai natise. No ei varmaan kyl natise golffikaan. Kolmoskoppa on varmasti tiloiltaan likempänä cordoa. Cordossa on myös sinkitty kori, meillä ainakin faceliftissä.
Noista ruostepaikoista. Cordossa (vario) ovenkahvojen alta, takakaaren etureunat ottaa osumaa tiellä lentävästä kamasta. Sitten meillä myös takakontin luukun yläreunaan on tullu pieniä iskemiä. En sitten tiedä tuleeko variossa joku pyörre tohon että pienet kivet osuu.
No summa summarum jos tuohon hintaan saat 4 kolohvin niin ota mieluummin se. Niin ehkä itse tekisin. Kolmosen ja cordon välillä en niin osaa sanoa.
Noista ruostepaikoista. Cordossa (vario) ovenkahvojen alta, takakaaren etureunat ottaa osumaa tiellä lentävästä kamasta. Sitten meillä myös takakontin luukun yläreunaan on tullu pieniä iskemiä. En sitten tiedä tuleeko variossa joku pyörre tohon että pienet kivet osuu.
No summa summarum jos tuohon hintaan saat 4 kolohvin niin ota mieluummin se. Niin ehkä itse tekisin. Kolmosen ja cordon välillä en niin osaa sanoa.
cordoba pakun omistajana voin ainakin kehua luotettavuutta, taloudellisuutta ja pirteä kulkuista konetta(ainakin tollanen pikku koppi sillä kulkee yllättävän hyvin)
huonoja puolia ajomukaavuus, bemariin tottuneelle oli lähes shokki, eikä sitte ole pitkän ihmisen ajokki, ainakaan tämä ennen faceliftiä oleva malli.
en usko että tänä päivänä saat ainakaan hyvää 4koppaa yhtä halvalla kun hyvää cordoa.
omien kokemuksien mukaan 3 korin golf mätänee huomattavasti helpommin ja enemmän kun seatti.
suosittelen koeajamaan 2000-luvun molemmin puolin tehtyjä cordoja ja päättämään niistä mieluisampi. hyvän auton saa jokatapuksessa.
huonoja puolia ajomukaavuus, bemariin tottuneelle oli lähes shokki, eikä sitte ole pitkän ihmisen ajokki, ainakaan tämä ennen faceliftiä oleva malli.
en usko että tänä päivänä saat ainakaan hyvää 4koppaa yhtä halvalla kun hyvää cordoa.
omien kokemuksien mukaan 3 korin golf mätänee huomattavasti helpommin ja enemmän kun seatti.
suosittelen koeajamaan 2000-luvun molemmin puolin tehtyjä cordoja ja päättämään niistä mieluisampi. hyvän auton saa jokatapuksessa.
Onko Cordoban kori kokonaan sinkitty? Ajattelin vaan kun oma sisarmalli Polo Variant vm 2000 ruostuu joka paikasta, mistä vähänkin maalipinta rikkoutuu. Helmat, ovet, takaluukku, katto alkaa heti ruskistumaan kun kiveniskemä tulee. Konepelti taitaa olla ainoastaa sinkitty kun ei kiveniskemät ole alkanu ruostuu.
Jostain luin vanhan polo classic ja variant esitteen kun kehuttiin uutta turvakoria ja että ruosteille alttiit kohdat oli sinkitty tässä facelift mallissa. Ilmeisesti konepelti on ainoa mikä altistuu ruostehyökkäykselle kun muualta sinkkiä ei tunnu löytyvän.
Jostain luin vanhan polo classic ja variant esitteen kun kehuttiin uutta turvakoria ja että ruosteille alttiit kohdat oli sinkitty tässä facelift mallissa. Ilmeisesti konepelti on ainoa mikä altistuu ruostehyökkäykselle kun muualta sinkkiä ei tunnu löytyvän.
Cordossa (vario) ovenkahvojen alta, takakaaren etureunat ottaa osumaa tiellä lentävästä kamasta. Sitten meillä myös takakontin luukun yläreunaan on tullu pieniä iskemiä. En sitten tiedä tuleeko variossa joku pyörre tohon että pienet kivet osuu.
Ovenkahvojen alta ja takakaarissa on tosiaan helpoimmin ruostuvat paikat Cordobassa, varsinkin jos niille ei tehdä mitään kun maali pääsee menemään puhki. Omastani ne juuri korjattiin tänä kesänä. Sen ja ruttuun nostetun sivuhelman lisäksi ei muita ruostepaikkoja löytynyt.
Väittäisin kyllä itsekin ettei faceliftatusta 6K Cordobassa ole ainakaan kokonaan sinkitty kori, ainakin omien kokemusten pohjalta. 6L malliin tuli sitten kokonaan sinkitty kori.
Juu kyllähän tuohon 2,5 k€ hintaan saa taatusti paremman cordon kuin golffin. Ja kuten Grafite totesi niin pitkän tai suuren ihmisen auto cordoba ei ole. Voipi toki olla että kori ei tosiaan vielä facel. mallissa ole kokonaan sinkitty. Täytyy antaa kyllä myös tunnustus cordolle luotettavuudesta. Tekniikka kun on aika simppeliä ja hienouksia ei juuri ole niin omakin kulkine on ollut ehdottomasti luotettavin ja vähävikaisin auto omassa autoiluhistoriassa. Nyt menossa neljäs auto.
Paljon kiitoksia vastauksista.
Miten on maavaran kanssa noissa autoissa?
Nykyisessä toledossa on ainakin ihan kohtalainen maavara, kun vertaa 3b passattiin.
Kohta on Toledosta luopuminen mätimisen takia ja olisi tarkoitus saada passatin rinnalle peli millä uskaltaa mennä vähän kivisempääkin tietä.
Onko tästä puolesta kokemuksia? Tai vaihtoehtoja miten edullisesti ja luotettavasti korottaa maavaraa.
Miten on maavaran kanssa noissa autoissa?
Nykyisessä toledossa on ainakin ihan kohtalainen maavara, kun vertaa 3b passattiin.
Kohta on Toledosta luopuminen mätimisen takia ja olisi tarkoitus saada passatin rinnalle peli millä uskaltaa mennä vähän kivisempääkin tietä.
Onko tästä puolesta kokemuksia? Tai vaihtoehtoja miten edullisesti ja luotettavasti korottaa maavaraa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa