kaasun omituinen käyttäytyminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tiko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.8.2010 20:55

kaasun omituinen käyttäytyminen

ViestiKirjoittaja tiko » 17.8.2010 23:50

kun kaasua hitaasti painaa koneen kierrokset nousee samaantahtiin pariintonniin asti, sen jälkeen pomppaavat tappiin, vaikka polkimen pysäyttää sen parintonnin kohdalle? tämä siis tyhjäkäynnillä, ajossa normaali. kone on 1,9 tdi. mitään vikakoodeja tai muita ilmotuksia ei ole.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 18.8.2010 4:58

otsikkoa muutettu vähän informatiiviseen suuntaan

acd
-
Viestit: 82
Liittynyt: 11.9.2006 15:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja acd » 18.8.2010 10:02

Tämä on täysin mutua, mutta eikö siellä kaasupolkimessa ole jokin anturi/potentiometri mikä kertoo koneelle missä asennossa se on, olisiko se oikosulussa?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 18.8.2010 11:34

.
Kaasupolkimella ei pyydetä kierrosluka, vaan syöttömäärää...
Tietyn syöttömäärän jälkeen moottorin ja apulaitteiden vastus ei enää riitä pidättelemään moottoria, vaan se ryntää max kierroksille.
Dieselille ei oikein tee hyvää se paikoillaan kaasuttelu, ilman vastusta...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.8.2010 16:26

Eli siis dieselillä ei saa vapaalla käyntinopeutta pidettyä 3000 r/min vaikka mitä tekisi?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.8.2010 19:51

Kyllä tuo nyt pahasti kuullostaa siltä että se alkaisi käymään öljyllä. Kyllä normaalisti täytyy ihan portaattomasti saada kaasupolkimella käskettyä koko kierrosalue läpi, joskaan maksimikierrokset eivät vaadikaan kovin paljoa polkimen painamista.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 18.8.2010 23:06

Eli siis dieselillä ei saa vapaalla käyntinopeutta pidettyä 3000 r/min vaikka mitä tekisi?


...No en minä nyt ihan sitäkään tarkoittanut.
Yritin vain selvittää, miksi se pyrkii ryntäämään tietyn syöttömäärän jälkeen.

On hyvin yleistä autojen ohjelmissa, että liikkeellelähtöjen helpottamiseksi, tuota kaasupolkimen osaa ohjelmassa siinä alussa, on muotoiltu suhteettoman voimakkaasti syöttöjä antavaksi.

tiko
-
Viestit: 10
Liittynyt: 15.8.2010 20:55

ViestiKirjoittaja tiko » 18.8.2010 23:58

taitaa siis olla lähinnä kumma ominaisuus kuin vika.
tosiaan niitä noin 3000r/min kierroksia ei tahdo millään saada tasaiseksi tyhjäkäynnillä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa