Rupes tuossa pumpunremmin kiristinrulla ääntämään ja vaihdoin molemmat rullat ja remmin uusiin. Ajoitukset "kohilleen" ja starttaamaan... lähti heti käyntiin, joskin hieman rykien. VAG-COMi kiinni ja ajoituksia tarkastamaan... No, sielläpä TDI timing näyttää ennakoksi 255 (!!?) ja Engine moduulissa tämmönen vikakoodi:
1 Fault Found:
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-00 - -
Nollasin, ja koodi tuli samantien uuelleen. Aattelin et ny on menny jotenki pieleen tuo ennakon säätö ja eiku heittokello kiinni ja uus säätö. Taas starttaamaan, mut eipä lähteny enää käyntiin!! Ei mitään elonmerkkejä, vaikka oon kokeillu pumppua jos mihin asentoon!
Missä vika? Alkaa usko loppua! Oisko tuo voinu rikkoa jotain pumpusta tai muualta, jos eka yrityksellä oli ennakko päin persettä?
Pikaista apua kaivataan! 2.5 TDI (ANJ) ei käynnisty.
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... %E4ynnisty
Tarkista tehdasmerkit uudestaan, menee helposti väärälle hampaalle, omaani 2.5 tdi vaihdoin saman remmin enkä säätänyt mitään ja toimi, entäs polttoaineen saanti, ilmaus?
Tarkista tehdasmerkit uudestaan, menee helposti väärälle hampaalle, omaani 2.5 tdi vaihdoin saman remmin enkä säätänyt mitään ja toimi, entäs polttoaineen saanti, ilmaus?
Tehdasmerkit, joita ei tuossa ole kuin vauhtipyörällä ja pumpun rattaassa, on tarkistettu lukemattomia kertoja! Ja melkein yhtä monta kertaa on perusennakko koitettu säätää kohalleen. Jakopäähän ei ole kajottu ollenkaan, joten nokan pitäis olla edelleen kohallaan.
Onko tuossa pumpun akselilla kiila tolle rattaalle vai ei? Luulis että on, ku pyörästä ja pumpun rungosta löytyy merkit... eikai niillä muuten ois mitään virkaa?
Polttoainetta tulee ja pitkän startin jälkeen jonkulainen kärykin putkesta, mut ei vaan lähe tulille!
Voiko boksi mennä sekasin, jos vag-com "kaatuu" kesken kaiken tai auton virrat katkaistaan ku piuha on vielä kiinni ja ohjelma käynnissä?
Onko tuossa pumpun akselilla kiila tolle rattaalle vai ei? Luulis että on, ku pyörästä ja pumpun rungosta löytyy merkit... eikai niillä muuten ois mitään virkaa?
Polttoainetta tulee ja pitkän startin jälkeen jonkulainen kärykin putkesta, mut ei vaan lähe tulille!
Voiko boksi mennä sekasin, jos vag-com "kaatuu" kesken kaiken tai auton virrat katkaistaan ku piuha on vielä kiinni ja ohjelma käynnissä?
Mitä merkkejä meinaat? Nokka-akselin pyörissähän ei ole kiiloja ja tuo takapyörä täytyy löysätä, jos meinaa ennakon saada kohilleen ja takaremmin kiristettyä oikeaoppisesti. Eli tuolla tavalla ei oikein mitenkään voi saada "hampaalla pieleen".
Jakopäähän ei siis ole koskettu joten nokka ja kampi on keskenään kohillaan. Ja tarkistin vielä, että nokan takapään hahlo on varmasti linjassa kannen tason kanssa. (siten että kohdistustyökalun sais paikalleen, jos venakoppa ois irti)
Sitten näin:
Pumpun merkki kohilleen ja kello kiinni. käännän pyörää myötäpäivään (normaalia pyörintäsuuntaa vastaan) ja varmistan että kellon viisari ei liiku. Kellon nollaus, jonka jälkeen pyöritän pumpun rattaasta vastapäivään (moottorin pyörintäsuuntaan) niin kauan että kellon viisari on noussut 0,55mm:iin. Pumpun lukitusruuvi kiinni ja ja remmin kiristys. Lopuksi Nokka-akselin takapyörän kiristys. Kello irti ja tulppa takasin pumpun päähän.
Eikö se nuin pitäs mennä? Autodatan ohjeiden mukaan kyllä ja tuolleen sen oon aiemminki tehny...
Kait täälä joku muuki on ennakoita säätäny?! Kaikki vinkit ois nyt tarpeen.
Onkohan tuolle moottorinohjaukselle joku sulake jossain? Sammutinsolenoidille tulee kyllä virta, kun virrat on päällä ja putkista suihkii löpöä, kun niitä raottaa.
Jakopäähän ei siis ole koskettu joten nokka ja kampi on keskenään kohillaan. Ja tarkistin vielä, että nokan takapään hahlo on varmasti linjassa kannen tason kanssa. (siten että kohdistustyökalun sais paikalleen, jos venakoppa ois irti)
Sitten näin:
Pumpun merkki kohilleen ja kello kiinni. käännän pyörää myötäpäivään (normaalia pyörintäsuuntaa vastaan) ja varmistan että kellon viisari ei liiku. Kellon nollaus, jonka jälkeen pyöritän pumpun rattaasta vastapäivään (moottorin pyörintäsuuntaan) niin kauan että kellon viisari on noussut 0,55mm:iin. Pumpun lukitusruuvi kiinni ja ja remmin kiristys. Lopuksi Nokka-akselin takapyörän kiristys. Kello irti ja tulppa takasin pumpun päähän.
Eikö se nuin pitäs mennä? Autodatan ohjeiden mukaan kyllä ja tuolleen sen oon aiemminki tehny...
Kait täälä joku muuki on ennakoita säätäny?! Kaikki vinkit ois nyt tarpeen.
Onkohan tuolle moottorinohjaukselle joku sulake jossain? Sammutinsolenoidille tulee kyllä virta, kun virrat on päällä ja putkista suihkii löpöä, kun niitä raottaa.
Noni! Syttyhän se vihdoin! :D
Vika oli siinä, että olin kokoajan kattonu kampiakselin hihnapyörältä väärää merkkiä, jonka joku kyläseppä oli siihen joskus piirtänyt. Oikea merkki löytyi melkein vierestä.. n. 4cm aiempaa. Pirun pieni piste kaiken paskan alla. Mielenkiintoista oli se, että vauhtipyörältä löytyi merkki MYÖS tuon hihnapyörään piirretyn VÄÄRÄN merkin kohalta...
Älkää edes kysykö, miten sain sillon eka yrittämällä sössittyä sen käymään, vaikkei ykkönen ollu edes yläkuolokohassa! :D Että tämmöstä...
Vika oli siinä, että olin kokoajan kattonu kampiakselin hihnapyörältä väärää merkkiä, jonka joku kyläseppä oli siihen joskus piirtänyt. Oikea merkki löytyi melkein vierestä.. n. 4cm aiempaa. Pirun pieni piste kaiken paskan alla. Mielenkiintoista oli se, että vauhtipyörältä löytyi merkki MYÖS tuon hihnapyörään piirretyn VÄÄRÄN merkin kohalta...
Älkää edes kysykö, miten sain sillon eka yrittämällä sössittyä sen käymään, vaikkei ykkönen ollu edes yläkuolokohassa! :D Että tämmöstä...
Joo, mut lähellä se oli! :) Seuraavaksi oisin varmaan soittanu hinurin paikalle ja kiskottanu koko vessan pajalle.
Onneks rupesin vielä tarkemmin tutkimaan sitä kampuran pyörää ja huomasin tuon toisen merkin. Vauhtipyörältäkin löyty paljon uskottavampi merkki siltä kohtaa.
Niin ne vain unohtuu nuo hommat, vaikka vuosi sitten viimeksi purettu jakopäätä myöten kaikki. Nyt laitetaanki paperille muistiin, niin ei tartte ens kerralla arpoa! :D
Onneks rupesin vielä tarkemmin tutkimaan sitä kampuran pyörää ja huomasin tuon toisen merkin. Vauhtipyörältäkin löyty paljon uskottavampi merkki siltä kohtaa.
Niin ne vain unohtuu nuo hommat, vaikka vuosi sitten viimeksi purettu jakopäätä myöten kaikki. Nyt laitetaanki paperille muistiin, niin ei tartte ens kerralla arpoa! :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa