G3 2.0 + 02A = mitkä vetarit? navat 256mm jarrullisesta
Valvoja: ffp jäsenet
G3 2.0 + 02A = mitkä vetarit? navat 256mm jarrullisesta
Elikkä nyt ois aika päivittää toi 75hv paskaruutta tommosen 2.0 115hv tekniikan tieltäpoies.
Laatikoksi tulee 02a jollain randomi tdi välityksellä, ei puututa nyt tähän.
Kysymys ois nyt et mitkä veto-akselit tähän kombinaatioon passa.
Tarjolla ois:
1.8 75hv AAM 020 lootasen 90mm laipoilla olevat jarrut 239:sit
2.0 16v ABF 02A loota 100mm laipoilla 280mm jarrut
Jos ei näistä kummatkaan niin mistä vehkeestä kävis?
Laatikoksi tulee 02a jollain randomi tdi välityksellä, ei puututa nyt tähän.
Kysymys ois nyt et mitkä veto-akselit tähän kombinaatioon passa.
Tarjolla ois:
1.8 75hv AAM 020 lootasen 90mm laipoilla olevat jarrut 239:sit
2.0 16v ABF 02A loota 100mm laipoilla 280mm jarrut
Jos ei näistä kummatkaan niin mistä vehkeestä kävis?
idea olikin et 256mm olka-akseli ja napa ja 280mm satula boran 280mm levyllä niin saa silti 4x100 jaon helposti.
Onkos kyseessä 5-pulttisen vai 4-pulttisen 256 mm olka?
Meikäläisellä on 90 hevoisen Variantin omissa olka-akseleissa VR6:sta napatut satulat ja kaupasta haetut G60 levyt. Ei tarvita poraa, sen kuin ruuvailee kiinni.
Asiaa mukavoittaa myös se, että tehokkaammassa 1.8: ssa on alunperinkin swappiin soveltuvat olka-akselit sekä 22,2 mm jarrupääsylinteri.
Olka-akseli vaikuttaa myös tuohon vetari-kysymykseen:
- Jos 5-pulttisen, tulee tukivarsien ja kallistuksenvajaajan olla 5-pulttisesta. Noilla osilla voidaan käyttää ABF:n vetareita.
- Jos 4-pulttisen, voi käyttää AAM:n vetareita (ja Variantin etuakselin osia) kun vaihtaa sisemmät vetonivelet 100 millisiksi.
Viimeksi muokannut jii_bee, 14.8.2010 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä.Käykö G60 jarrut suoraan esim G3:sen nelipulttisiin 256mm olka-akseleihin?
256x13
280x22
Ei. Samaa osanumeroa 357407255C ja 357407256C tarjoillaan. Löytyy kakkiksista, kolmosista, Corradoista, Passateista, Seateista jne.Onko G60 olka-akselit jotenki erinlaiset ku noi?
Ne samat palikat, jotka tarvitaan kun Mk2:een pitää saada mallisarjan tehokkaimmat jarrut.
Tarjolla ois:
1.8 75hv AAM 020 lootasen 90mm laipoilla olevat jarrut 239:sit
2.0 16v ABF 02A loota 100mm laipoilla 280mm jarrut
Jos noiden satulat ovat saman näköiset kuin alemmassa esimerkkikuvassa, voit käyttää niitä G60 levyn ja tuon olka-akselin kanssa.
nääki satulat ja kannakkeet varmaan käy noihin olka-akseleihin?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=139780
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=139780
Osaisko joku kertoo mistä mulle saatais toinen G60 satula. Kuvassa oikeanpuoleinen. Näitä on vissii Girling ja Lucas merkkisiä.
Ja mikähän satula tuo vasempi on? Siinä on kannake (ja muutenkin) erimuotoinen, ei passaa tuohon olka-akseliin.
Ja mikähän satula tuo vasempi on? Siinä on kannake (ja muutenkin) erimuotoinen, ei passaa tuohon olka-akseliin.
Osaisko joku kertoo mistä mulle saatais toinen G60 satula. Kuvassa oikeanpuoleinen. Näitä on vissii Girling ja Lucas merkkisiä.
Girling 54 ja Lucas 54 satulat ovat käytännössä sama asia, noin kolmella eri variaatiolla, jotka ovat:
- Perus kapea, joka löytyy useammasta kolmoskorisesta.
- Leveäkitainen satula (tavattu vr6:ssa), mahtuu paksut jarrupalat.
- G60 satula (jossa siis tuo jarruputkihässäkkä tuossa kyljessä)
Ja mikähän satula tuo vasempi on?
Vasempi ainakin näyttäisi G60-satulalta ja oikeanpuolimmainen vr6-satulalta. Mun järjenjuoksun mukaan nuo pitäisi käydä ristiin samaan kannakkeeseen ja olka-akseliin.
ttalja:
Oiskohan tämä mun Girling tommonen kapeamalli, koska ei se vaan tuohon passaa. Kannake on matalaa mallia eli pultin reiät jää liian "kauas" olka-akselista.
Tuon VR6 mallisen satulan voisin ostaa, jos joltain löytyy.
Mites on voiko liukupultteja katkasta? Ei nimittäin mahdu noi black diamondin palat tuonne väliin.
Oiskohan tämä mun Girling tommonen kapeamalli, koska ei se vaan tuohon passaa. Kannake on matalaa mallia eli pultin reiät jää liian "kauas" olka-akselista.
Tuon VR6 mallisen satulan voisin ostaa, jos joltain löytyy.
Mites on voiko liukupultteja katkasta? Ei nimittäin mahdu noi black diamondin palat tuonne väliin.
Oiskohan tämä mun Girling tommonen kapeamalli, koska ei se vaan tuohon passaa.
Aika ohuet palat saa olla, jos jäähdytetyn levyn kanssa tuota kapeakitaista satulaa ahtaa sisään.
Kannake on matalaa mallia eli pultin reiät jää liian "kauas" olka-akselista.
Siis onko kannakkeen olka-akselin kiinnityspulttien reikien etäisyys 95mm vai jotain muuta? Ihmeelliseltä kuulostaa, vai pitäisikö ymmärtää että olet tunkemassa 256mm kannaketta 280mm levylle, joka ei luonnollisesti käy. Tuo leveäkitainen 280mm vr6-satula lienee paras vaihtoehto noista 54:sta, koska lähes minkä paksuiset palat tahansa menee noiden kanssa.
Mites on voiko liukupultteja katkasta? Ei nimittäin mahdu noi black diamondin palat tuonne väliin.
Tässä asiassa se leveäkitainen satula auttaisi paljon. Itse en liukuja hirveämmin lyhentelisi, jos sitä kiinnityspultin päätä meinaat.
P.s. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=139780 Nämä näyttäisivät olevan Aten satulat, joita ei pidä em. satuloihin sekoittaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa