G3 2.0 + 02A = mitkä vetarit? navat 256mm jarrullisesta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

G3 2.0 + 02A = mitkä vetarit? navat 256mm jarrullisesta

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2010 19:09

Elikkä nyt ois aika päivittää toi 75hv paskaruutta tommosen 2.0 115hv tekniikan tieltäpoies.

Laatikoksi tulee 02a jollain randomi tdi välityksellä, ei puututa nyt tähän.

Kysymys ois nyt et mitkä veto-akselit tähän kombinaatioon passa.

Tarjolla ois:
1.8 75hv AAM 020 lootasen 90mm laipoilla olevat jarrut 239:sit
2.0 16v ABF 02A loota 100mm laipoilla 280mm jarrut


Jos ei näistä kummatkaan niin mistä vehkeestä kävis?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2010 19:21

2.0 16v ABF 02A loota 100mm laipoilla 280mm jarrut


No eikös tuo olis passeli,käy laatikon päähän ja jarrutkin samalla tulee pykälien mukaisiksi?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2010 19:25

idea olikin et 256mm olka-akseli ja napa ja 280mm satula boran 280mm levyllä niin saa silti 4x100 jaon helposti.

mutta tolle setille sopivat vetoakselit ois hakusessa.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.8.2010 20:31

Kait tuohon passaa corradon levyt, niin ois suoraan 4x100.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.8.2010 20:43

Tai G60 golf?
eikös jossain topicissa puhuttu että 020 100m laipoilla ja 02A vetarit ois saman mittaset?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2010 20:49

levyissä eri offsetti ku borassa, kaverilla toi yllä mainittu setti cordobassa, ja hyvin toimii ja mahtuu. muuten sen vois tehä noilla G60 levyillä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.8.2010 22:12

Miksi minusta tuntuu että borassa 5x100 jako. Vai vaihdatko niihin vielä jaon?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2010 22:16

sitä varten on pylväsporakone ;)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.8.2010 22:57

idea olikin et 256mm olka-akseli ja napa ja 280mm satula boran 280mm levyllä niin saa silti 4x100 jaon helposti.

Onkos kyseessä 5-pulttisen vai 4-pulttisen 256 mm olka?
Meikäläisellä on 90 hevoisen Variantin omissa olka-akseleissa VR6:sta napatut satulat ja kaupasta haetut G60 levyt. Ei tarvita poraa, sen kuin ruuvailee kiinni.
Asiaa mukavoittaa myös se, että tehokkaammassa 1.8: ssa on alunperinkin swappiin soveltuvat olka-akselit sekä 22,2 mm jarrupääsylinteri.

Olka-akseli vaikuttaa myös tuohon vetari-kysymykseen:

- Jos 5-pulttisen, tulee tukivarsien ja kallistuksenvajaajan olla 5-pulttisesta. Noilla osilla voidaan käyttää ABF:n vetareita.
- Jos 4-pulttisen, voi käyttää AAM:n vetareita (ja Variantin etuakselin osia) kun vaihtaa sisemmät vetonivelet 100 millisiksi.
Viimeksi muokannut jii_bee, 14.8.2010 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 14.8.2010 6:18

ahaa, joo joo. Tuota hommahan on vähän niin että mulla ei oo niitä olka-akseleita vielä hommattuna.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 14.8.2010 9:22

Käykö G60 jarrut suoraan esim G3:sen nelipulttisiin 256mm olka-akseleihin?
Onko G60 olka-akselit jotenki erinlaiset ku noi?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.8.2010 10:11

Käykö G60 jarrut suoraan esim G3:sen nelipulttisiin 256mm olka-akseleihin?
Kyllä.
256x13
280x22
Onko G60 olka-akselit jotenki erinlaiset ku noi?
Ei. Samaa osanumeroa 357407255C ja 357407256C tarjoillaan. Löytyy kakkiksista, kolmosista, Corradoista, Passateista, Seateista jne.
Ne samat palikat, jotka tarvitaan kun Mk2:een pitää saada mallisarjan tehokkaimmat jarrut.

Tarjolla ois:
1.8 75hv AAM 020 lootasen 90mm laipoilla olevat jarrut 239:sit
2.0 16v ABF 02A loota 100mm laipoilla 280mm jarrut

Jos noiden satulat ovat saman näköiset kuin alemmassa esimerkkikuvassa, voit käyttää niitä G60 levyn ja tuon olka-akselin kanssa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 16.8.2010 1:16

nääki satulat ja kannakkeet varmaan käy noihin olka-akseleihin?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=139780

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 16.8.2010 8:32

Olka-akseliin kyllä, mutta nuo ovat uudemmat satulat, -95>. Noiden kanssa käytetään 5x100 / 288x25 levyä.
Laitoin privaa satuloihin liittyen.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 16.8.2010 17:11

mistä halvimmalla G60 levyt?

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 23.8.2010 18:37

Osaisko joku kertoo mistä mulle saatais toinen G60 satula. Kuvassa oikeanpuoleinen. Näitä on vissii Girling ja Lucas merkkisiä.

Ja mikähän satula tuo vasempi on? Siinä on kannake (ja muutenkin) erimuotoinen, ei passaa tuohon olka-akseliin.

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 1.9.2010 5:22

Laatikoksi tulee 02a jollain randomi tdi välityksellä, ei puututa nyt tähän


Ei puututa ei, mutta varmastikkin olet aistinut, että 02A laatikko on nestekytkimellä?

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 1.9.2010 8:38

Osaisko joku kertoo mistä mulle saatais toinen G60 satula. Kuvassa oikeanpuoleinen. Näitä on vissii Girling ja Lucas merkkisiä.


Girling 54 ja Lucas 54 satulat ovat käytännössä sama asia, noin kolmella eri variaatiolla, jotka ovat:

- Perus kapea, joka löytyy useammasta kolmoskorisesta.
- Leveäkitainen satula (tavattu vr6:ssa), mahtuu paksut jarrupalat.
- G60 satula (jossa siis tuo jarruputkihässäkkä tuossa kyljessä)

Ja mikähän satula tuo vasempi on?


Vasempi ainakin näyttäisi G60-satulalta ja oikeanpuolimmainen vr6-satulalta. Mun järjenjuoksun mukaan nuo pitäisi käydä ristiin samaan kannakkeeseen ja olka-akseliin.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 1.9.2010 9:10

ttalja:
Oiskohan tämä mun Girling tommonen kapeamalli, koska ei se vaan tuohon passaa. Kannake on matalaa mallia eli pultin reiät jää liian "kauas" olka-akselista.

Tuon VR6 mallisen satulan voisin ostaa, jos joltain löytyy.

Mites on voiko liukupultteja katkasta? Ei nimittäin mahdu noi black diamondin palat tuonne väliin.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 1.9.2010 12:43

Oiskohan tämä mun Girling tommonen kapeamalli, koska ei se vaan tuohon passaa.


Aika ohuet palat saa olla, jos jäähdytetyn levyn kanssa tuota kapeakitaista satulaa ahtaa sisään.

Kannake on matalaa mallia eli pultin reiät jää liian "kauas" olka-akselista.


Siis onko kannakkeen olka-akselin kiinnityspulttien reikien etäisyys 95mm vai jotain muuta? Ihmeelliseltä kuulostaa, vai pitäisikö ymmärtää että olet tunkemassa 256mm kannaketta 280mm levylle, joka ei luonnollisesti käy. Tuo leveäkitainen 280mm vr6-satula lienee paras vaihtoehto noista 54:sta, koska lähes minkä paksuiset palat tahansa menee noiden kanssa.

Mites on voiko liukupultteja katkasta? Ei nimittäin mahdu noi black diamondin palat tuonne väliin.


Tässä asiassa se leveäkitainen satula auttaisi paljon. Itse en liukuja hirveämmin lyhentelisi, jos sitä kiinnityspultin päätä meinaat.

P.s. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=139780 Nämä näyttäisivät olevan Aten satulat, joita ei pidä em. satuloihin sekoittaa.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 1.9.2010 13:11

Juu, voipi olla että tuo toinen on 256mm satula.

Tappia meinasin lyhentää juuri sieltä toisesta päästä. Kun ei mene ihan tarpeeksi syvälle, että saisi satulan kiinnitettyä. 5mm liian pitkä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa