Audi s4 2,2 t pikkusta ongelmaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

Audi s4 2,2 t pikkusta ongelmaa

ViestiKirjoittaja janpit » 7.8.2010 16:55

Nyt ois diudiin iskeny jonku sortin vika. Kiihdyttäessä alkaa nykimään ja rykihmään, ahtopaineet nousee normaalisti. Se ei vain kiihy. Jos on ahtopaine vuotoa jossaki niin tekkee vissiin tuomosta vai tekkeekö? Sen mitä oon niitä ahtoputkia vahannu niin sieltä coolerin tyköä se on vähän märän näkönen.

Tästä aiheesta on varmaan jo yks ja miljoona keskustelua.

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 8.8.2010 10:55

saattaapi olla puola /tulpat menossa.. kannattaa vikakoodit katsoa, josko sieltä selviäisi jotain

ajelija
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.8.2010 7:53

ViestiKirjoittaja ajelija » 8.8.2010 11:46

Kaverin autossa oli samoin oireita,tulpat sökönä oli.

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

ViestiKirjoittaja janpit » 8.8.2010 14:03

Minkä mallin tulpat tähän passaa. Minkähän verran maksaa turbon huolto, jonkuverran pöllyttää savua ko starttaa. Nii ja ne ahtoputket että mistä kannattaa ostaa ja minkälaiset.

En ole ennen turbo autoa omistanu että apuja saatan tarvia.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 8.8.2010 14:26

Jos ahdoilla ei pöllytä niin tuskin on turbovika. Jos käynnistyksessä pöllyttää, tai tyhjäkäynnillä, on sillon yleensä joko venavarren kumit loppu, tai pois paikaltaan.

Vakio turboa ja pakosarjaa ei kannata takasin pistää jos ne kerran sieltä irroittaa... On meinaan niin surkea pakosarja, ja turbokin kyllä.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 8.8.2010 16:21

Kannattaa lukaista tämä ketju läpi, saattaa jotain ongelmatilanteita selvittää.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.8.2010 17:49

Noh mikäs on niin surkeaa esim pakosarjassa jos pysytään niissä teholuokissa mitä vakion kokoisella ahtimella saa? Siinä kyllä tulee ykkösen ja vitosen putket yläkautta, mutta mitään ongelmaa siinä ei ole tuollaisilla tehoilla. Eikä se vakio ahdinkaan nyt niin huono ole, helposti menee huonommaksi vain jos sinne muuta laittaa, vaikka yritys olisi saada laajemmalla alueella toimiva setti.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.8.2010 20:48

Jos kelit on tämän lämpöiset, löisin kolikkoni likoon sytkävahvistimien puolesta. Meidän talouden AAN:ssä sen huomasi aika selvästi, että kylmällä ilmalla ja viileäällä noneella toimi, mutta lämpimällä alkoi rötääminen.
Siellä on yksi kanava vahvarissa vapaana, koska vahvistin on sama kuin 6-syl. Kannattaa paikallista viallinen kanava ja vaihtaa toimivaan.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 9.8.2010 0:15

Lähinnä ajattelin RS2 ahdin + pakosarja pakettia, ei sinne tartte mitään HX50 pistää. Sitä paitsi täytyy kyllä huono pakosarja ja turbo valinta, että saa huonommaksi kun vakiona.

Vakio sarja on kyllä aika surkea, 1 ja 5 menee suoraan hukkikselle ja ne halkeaa kaiken lisäksi.

Lukekaa vaikkapa tuolta:

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=66477

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.8.2010 10:42

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89756
Tosta ehjä pakosarja

Toimivaa alkuperäistä kipinää
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=89755
Tai "korvaava" korjaus
http://www.speed-autoteile.fi/index.php ... eturnid=75

Mulla on hyllyssä pari ehjää s2 vakio ahdinta ylimääräisenä, jos tuntuu että ahdin sauhuttelis..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.8.2010 11:07

Edelleenkin ei se vakio pakosarja ole huono vakiotehoilla, huono se on vasta sitten kun siihen vaihdetaan isompaa ahdinta. Monen mielestä varmasti RS2 pakosarja+ahdin on valovuosia huonompi kuin vakio, koska ahtimen herääminen kestää tolkuttomasti kauemmin.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.8.2010 13:23

Monen mielestä varmasti RS2 pakosarja+ahdin on valovuosia huonompi kuin vakio, koska ahtimen herääminen kestää tolkuttomasti kauemmin.


Tää ny on jo vähän jyrkästi heitetty..

fakta on se että se vakio pakosarja on paska, rs sarja on vähän vähemmän huono.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 9.8.2010 13:48

Monen mielestä varmasti RS2 pakosarja+ahdin on valovuosia huonompi kuin vakio, koska ahtimen herääminen kestää tolkuttomasti kauemmin.


Tismalleen samaa mieltä. Vakiahdin on sopivalla softalla uskomattoman kiva peli sen heräämisen johdosta..:)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.8.2010 14:07

Tokihan niiden antamalla voimalla ei ole mitään merkitystä?
Kaikkea ku ei vaan voi saada, ahdinvalinta on aina pelkkää kompromissiä.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 9.8.2010 15:14

Monen mielestä varmasti RS2 pakosarja+ahdin on valovuosia huonompi kuin vakio, koska ahtimen herääminen kestää tolkuttomasti kauemmin.


Tismalleen samaa mieltä. Vakiahdin on sopivalla softalla uskomattoman kiva peli sen heräämisen johdosta..:)


Mutta risan ahtimella ja sarjalla se hauskuus siirtyy ylärekisteriin ja ihan loppuun asti:) Että mikä sitten kenestäkin on kivaa, mielipide kysymyksiä.

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

ViestiKirjoittaja janpit » 9.8.2010 19:00

Kiitän neuvoista, pittää alkaa kokkeileen mikä nuista sais auton taas pellaan kunnola.

Nii ja semmonen asia että ei ole väliä onko lämmin tai kylmä keli samavika säilyy. Nii ja sitte unohin mainita että sieltä coolerilta on huomattu aikasemmin letkuvuoto, jolloin autossa ilmeni pientä nykimistä ko vinttasi kaasun pohjaan. Mutta sitte se yks kaunispäivä levisi totaalisesti kynsiin ko olin töihin menossa. Että ainoa miten sillä voi aijaa on pintakaasula, ahtopaineet ei kovin kestä nousta niin alkaa se nykiminen.

Dankkis
-
Viestit: 54
Liittynyt: 15.2.2009 17:11

ViestiKirjoittaja Dankkis » 9.8.2010 20:45

Kannattaa tarkistaa myös EGR ettei ole päässy karstoittumaan... samalla vaivalla kun irroitat, kannattaa tuhlata pullo jarrukliineriä ja putsata venttiili kunnolla...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 9.8.2010 22:52

EGR? Onko nyt kaikki kuulat varmasti tallella yläkerrassa...

Tuosta ahdinvalinnasta vielä, halusin vain tuoda sen esille että ei kaikki pidä siitä että autossa on vetoa 5500-7000 niin maan perkeleesti, ja muuten sitten mennään alipainepuolella... Turbohan on huono korvike kuutiotuumille tai remmiahtimelle, aina yhtä kompromissia eikä ikinä sellainen kun pitäisi.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 10.8.2010 10:27

Kyllä nää nykimiset-hyytymiset usein on mallia ahtovuodot, tulpat(vaikka onkin itsestäänselvyys kun kuuluvat huolto-ohjelmaan), kipinäpuolen viat, "tulpanhatut"..

Vanhassa autossa nuo ahto/alipaineletkut pakkaa oleen aika haperoa, eli jos niitä ei ole uusittu, mars uusimaan niitä:)

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 10.8.2010 11:55

Tuosta ahdinvalinnasta vielä, halusin vain tuoda sen esille että ei kaikki pidä siitä että autossa on vetoa 5500-7000 niin maan perkeleesti, ja muuten sitten mennään alipainepuolella... Turbohan on huono korvike kuutiotuumille tai remmiahtimelle, aina yhtä kompromissia eikä ikinä sellainen kun pitäisi.


Niinhän se on. Ei ole hirveen ajettavia semmoset mitkä repii vasta viimeset tonnit. Mut tuo risan ahdin ei loppupeleissä hirveen paljon hitaammin herää ku vakio S2 ahdin. Ehkä sen 500-700rpm ylempänä. eli vetoaluetta tolla on sieltä kolmen tonnin kohdilta rajoittajalle asti.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 10.8.2010 19:22

Kyllä mä pitäisin noita aika erilaisina. (verrokkina RS2 setup vs. vakioahdin + kantta hypistelty + softa) - Ei nyt mitään parempi / huonompi asetelmaa voi heittää, mutta kyllä tuo orkkisahtimella oleva on PALJON kivempi ajettava nurkissa, ja heräämisessä omasta mielestä on pirun iso tuo ero.. Ja kuten sanottu, tuo RS2 tyylinen solmu jaksaa ns. loppuun saakka, ja siinä mielessä on ihan kiva.. mutta kyllä tuo vakioahdinkin hyvällä softalla tarjoaa aika mukavaa menoa. (dynolapussa 290/470 lukemat, suljetulla alueella, ei katteja)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 10.8.2010 22:13

Hei, ei siihen DYNOvetoon sentään suljettua aluetta tarvita, kuitenkin hallissa tapahtuu ;-)
Ok, täällä Soviet Finlandiassa tietysti miliisi tulee ja teloittaa noista lukemista :-D
Jos ei muuten niin kateudesta...

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

ViestiKirjoittaja janpit » 12.8.2010 22:58

No ahtoputkessa oli kohtuu hyvänkokonen reikä. Mistäh niitä ahtoputkia saa hommattua, ois vähän kiirekki niilä ko ei se väliaikanen korjaus taija kauaa kestään.

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 13.8.2010 0:31

Jos heti pitää saada, niin ainut ja kallis vaihtoehto on merkkiliike. Jos joutaa tovin odotella, niin vähän halvemmalla saa http://www.speed-autoteile.fi/

Tai sit värkkää yleismallin silikoniletkuista sopivan.

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

ViestiKirjoittaja janpit » 13.8.2010 21:29

Onko niissä ahtoletkuissa minkäkokonen halkasia. Ite en hoksanu mitata ko käytin irti ja ensviikola ois tarkotus käyä teetättään rosteri putkesta ne letkut. Sais laittaa ne liitospalat tillaukseen niin sais veivata ne samala paikalleen ko net tekkee.

janpit
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.8.2010 16:45

ViestiKirjoittaja janpit » 22.8.2010 10:56

Kuinka paljon tuossa nuo katit ahistaa, että jos huitassee suorat putket niitten tilale niin mitenkä käy. Entä sitte ko tullee kattastus etteen, häätyykö ruuata katit paikalleen.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 22.8.2010 15:29

jos ne ehjät on niin ei ne viritysasteesta riippuen juurikaan ahdista, leimalla ne toki pitäis olla..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa