Eli tein tuossa Opelin kutoskoneeseen kannentiivisteen vaihdon vihdoin kun auto seisonut projektina pitkään pihassa, hommat meni mukisematta purkkiin jokseenkin kutoskoneessa oli oma hommansa ja painavammat sälät, 6. pytty hörppäs vettä. Nyt kasattuani koneen ei pössyttele kummallisemmin ja käykin huomattavasti paremmin, jokseen ei kunnolla vieläkään. Huomasin samalla että öljyn seassa on nestettä tällä erää, valunut siis ilmeisesti alakertaan kun kansi oli auki muutaman päivän enkä imeyttänyt nesteitä. Pinnat yms hiottu kuitenkin kunnolla ja halkeamat ja suoruus tarkistettu. Onko ongelmana siis vain että pitäisi nyt laskea öljyt ulos ja vaihtaa uudet sisään vai vaatiiko jotahin muutakin vielä. Yritys -> erehdys tyylillä ilmeisesti menee. Jäähdytin neste ei katoa kuitenkaan enään eikä sinne säiliöön ole öljyä noussut kun koekäytetty, vain kanteen kurkistaessa näkyy vaalea mönjä.
Edit. Öljytilassahan on nyt siis nesteitäkin liikaa jonninverran kun sinne ne vedetkin mennyt pytyiltä mitä oli mäntien päällä, Voiko tuo ylimääräisen nesteen aiheuttama paine vaikuttaa auton käyntiin kun näin ajattelin itse. Tietäisi vähän onko seuraavaksi sytkän laittoa tai jotain muuta.
Kannentiivisteen vaihto info?
Valvoja: ffp jäsenet
Olettaisin että nytkun ne ovat sekaisin niin sieltä ei pelkkää öljyä ihan äkkiä ala valua ? Kun tosiaan litku on sitä vaaleaa öljy/pakkasneste seosta. Ja mietin että mahtaako sitä litkua jäädä kuinka paljon pyöriin koneeseen jos lasken vain vanhat litkut pois ja laitan uudet öljyt koneeseen vai tosiaan joudunko ajamaan pariin kertaan nesteitä läpi ja käyttämään konetta jotta nuo nesteet löytävät oikean olomuotonsa ja saan ylimääräisen nesteen pois öljyn seasta?
Hmmm... Nyt pätki päässä ja pahasti.. Ymmärsin että öljyn seassa on vettä, enkä ajatellutkaan pakkasnestettä.. :) No kannattaa varmaan joku esim. Forten tai Valvolinen Motor Flush-mömmö pyöräyttää koneessa..
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 57&kieli=1
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... 57&kieli=1
Niin siis ennyt mene vannomaan kumpaa siellä on mutta veikkaisin pakkasnestettä joka ilmeisesti sinne on valunut mäntien päältä kun seisoi kansi auki muutaman päivän tallissa ennenkö piti kannen kasaus aloittaa ja sillonhan sitten huomasinkin että nesteet olivat kadonneet jonnekkin. Nyt sitten tajusin minne ne ovat kadonneet, eivät ainakaan haihtuneet :D
Mutta irroittaako tuo forte sen paskan sieltä sitten, joudunhan siis kuitenkin forten laittamaan uusien öljyjen sekaan jotka sitten vielä kertaalleen vaihdan että saan myös forten pois. Sitä tuskin kannattaa tuon öljy-jäähdytinneste litkun sekaan enään sotkea vaikka siitä osan laskisin poiskin.
Mutta irroittaako tuo forte sen paskan sieltä sitten, joudunhan siis kuitenkin forten laittamaan uusien öljyjen sekaan jotka sitten vielä kertaalleen vaihdan että saan myös forten pois. Sitä tuskin kannattaa tuon öljy-jäähdytinneste litkun sekaan enään sotkea vaikka siitä osan laskisin poiskin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 50 vierailijaa