Myyty - Voi poistaa
Valvoja: ffp jäsenet
Minulla Karalan lastu ollut Audi 1.8 TQ ja olen ollut todella tyytyväinen:voimaa kuin pienessä kylässä.Vetää viitosvaihteella penkkiin noin 120km/h jälkeen mukavasti.Käytin Leppäselässä Karalalla ja homma ok.Täällä Iisalmessa on on vaihdettu Voimaa.com-lastuja Karalaan ja on ollut hymyyn aihetta sen jälkeen.Kulutus pudonnut Audista noin 1.8 l/100km,eikä reilussa ajossakaan mene yli 9.l/100km.
Huonoja puolia on että tullut kaksi sakkoa ajelusta ja käyty kerran raastuvassa ajelusta 5 vuoteen.
Audi muuttui todella miehekkäksi sen karalan käynnin jälkeen.Vaimokin ihmettei.Mikä tuolla Audilla on kun se meinaa mennä perään,kun kiihdyttää kaupungissa.
Kerroin Audin käyneen huollossa.
Huonoja puolia on että tullut kaksi sakkoa ajelusta ja käyty kerran raastuvassa ajelusta 5 vuoteen.
Audi muuttui todella miehekkäksi sen karalan käynnin jälkeen.Vaimokin ihmettei.Mikä tuolla Audilla on kun se meinaa mennä perään,kun kiihdyttää kaupungissa.
Kerroin Audin käyneen huollossa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Siisti GTI...
aika harvinainen sisustan värimaailma!
Täällä näköjään alkaa taas tämä ikuinen vääntö ohjelmoinneista,
toiset hehkuttaa suu vaahdossa dynolla ajettua ohjelmaa,
mutta heitämpä ihan ajatuksena...kuinka paljon dyno ajo vastaa ajoa maantiellä!?
Mitä ohjelmalta halutaan, maksimi tehoja ja vääntöä vai ajettavuutta?
Millä tavoin mitataan eri ohjelmien paremmuus?
Itselläni on ollut BSR, Revo ja muutama "autooni tehty ohjelma"...
jotka kylläkin ovat ihan perus ohjelman pohjalta muokattuja tietyin parametrein,
ja säädöt on tehty ajamalla tiellä, pääosin ajotuntuman perusteella.
Nämä vehkeet on muutenkin niin laiskoja,
et 5-10 dyno hevosta sinne tänne ei tee mitään OIKEASTI tuntuvaa eroa.
Täällä jengi ruuvaa jotain helvetin ahtoletkuja ja ilmanputsareita ja väittää
intopiukassa että tulee huomattavia eroja...jep jep!
Niin kauan kun siellä on se vakio mandariini Turbo paikallaan,
on ihan sama minkä tunnetun valmistajan ohjelman koneeseen laittaa / "räätälöidyn".
Moottorin ajettavuus ratkaisee, ei ne dynolappuset.
aika harvinainen sisustan värimaailma!
Täällä näköjään alkaa taas tämä ikuinen vääntö ohjelmoinneista,
toiset hehkuttaa suu vaahdossa dynolla ajettua ohjelmaa,
mutta heitämpä ihan ajatuksena...kuinka paljon dyno ajo vastaa ajoa maantiellä!?
Mitä ohjelmalta halutaan, maksimi tehoja ja vääntöä vai ajettavuutta?
Millä tavoin mitataan eri ohjelmien paremmuus?
Itselläni on ollut BSR, Revo ja muutama "autooni tehty ohjelma"...
jotka kylläkin ovat ihan perus ohjelman pohjalta muokattuja tietyin parametrein,
ja säädöt on tehty ajamalla tiellä, pääosin ajotuntuman perusteella.
Nämä vehkeet on muutenkin niin laiskoja,
et 5-10 dyno hevosta sinne tänne ei tee mitään OIKEASTI tuntuvaa eroa.
Täällä jengi ruuvaa jotain helvetin ahtoletkuja ja ilmanputsareita ja väittää
intopiukassa että tulee huomattavia eroja...jep jep!
Niin kauan kun siellä on se vakio mandariini Turbo paikallaan,
on ihan sama minkä tunnetun valmistajan ohjelman koneeseen laittaa / "räätälöidyn".
Moottorin ajettavuus ratkaisee, ei ne dynolappuset.
Todella asiallisen näkönen paikka! Valitettavasti tuo takuu on ihan tavallinen virhevastuu eli korvaa vaan ecun vahingot eikä esim. mitään mekaanisia vikoja :( Silti paljon parempi tuo 5 vuoden takuu edes jollekkin niin ei tarvitse alkaa ainakaan vääntää jos jotain onglemia ecun kanssa syntyy. Toisaalta esim. APR:n vastaava takuu on elinikäinen.
Sit vielä se SPS unit (kapula millä saa ite vaihdettua softaa). Tarjoaako mikään custom paja vastaavaa? Helppo vaihtaa vakioks huoltoon, katsastukseen yms.
Sit vielä se SPS unit (kapula millä saa ite vaihdettua softaa). Tarjoaako mikään custom paja vastaavaa? Helppo vaihtaa vakioks huoltoon, katsastukseen yms.
Tuota vakioksi välillä vaihtelua en ole ikinä ymmärtänyt, eikä moni muukaan jonka kanssa asiasta olen keskustellut.Miksi se softa pitäs poistaa leimalle, jos se on niin laadukas ettei se näy siellä?Vai eikö se ole niin laadukas?
Huoltoonkin vaihto aika turhaa..Olen tiskillä sanonut että ecua ei saa päivittää.Ja jos siellä tehdään jotain sovitusta poikkeavaa niin olen oikeutettu saamaan korvausta.
Mutta vääntää ei jaksa..itselle customi on ainoa vaihtoehto vaikka auto vakio olisikin.
Huoltoonkin vaihto aika turhaa..Olen tiskillä sanonut että ecua ei saa päivittää.Ja jos siellä tehdään jotain sovitusta poikkeavaa niin olen oikeutettu saamaan korvausta.
Mutta vääntää ei jaksa..itselle customi on ainoa vaihtoehto vaikka auto vakio olisikin.
Mulla on autossa sellanen laite jolla saadaan auto kuluttamaan enemmän tai vähemmän ja sen nimi on kaasupoljin, toimii niin tehdas kuin viriohjelmalla, ei tartte liikenne valoissa leikkiä nupeilla ja napeilla sen kun säännöstelee lattiassa olevalla polkimella:-)
Niin ja autossa oleva ohjelma ei oo custom softa.
Niin ja autossa oleva ohjelma ei oo custom softa.
Käsittääkseni auto pitää muutoskatsastaa jos siihen tökkää lisää tehoa. Miksi ottaa riski katsastuksessa?
Tuota tuota,miten luulet sen katsastusmiehen huomaavan sen softan sieltä moottorinohjauksesta? Ihmettelen vain...
Enemmän varmaan kiinnittää huomiota johonkin säätöpalikkaan kojetaulussa.
Jotkut vaan jaksaa tehdä elämästään hankalampaa.
Huoltoon varmuuden vuoksi softa pois ettei tule turhaa kyselyä ja takuun epäämistä?
Voi taas kerran paljastaa tietämättömyyteni, mutta eikös noissa kapuloissa oleva "vakio"-softa ole sekin lastuttajan räätälöimä? Huollossa näkevät halutessaan ettei tämä nyt ihan tehdaslähtöinenkään ole, versionumerointi yms. heittävät. Vai imaiseeko kapula ensimmäisellä kerralla kopion ecun softasta ja palauttaa sen jetsulleen samanlaisena takaisin checksumeja myöten? Ja vielä yksi mieleen tullut asia, ecussa varmaankin on laskuri uudelleen kirjoituksien lukumäärälle?
Siis se REVOn virisoftahan laitetaan päälle vain ja ainoastaan radalla ja suljetulla yksityisalueella :) Muuten ajellaan vakiolla..
Olet oikeassa. Esimerkiksi REVOn "vakio" softa ei käsittääkseni ole sama kuin tehtaan alkuperäinen. Sitä en tiedä miten ja miltä osin nämä kaksi poikkeavat toisistaan.
Ajat sit virisoftalla tai "vakiosoftalla", ni kumpikaan ei anna samaa tehomäärää ku oikeasti lastuttamaton, eli laittomia molemmat. Itellä ainakin APR:n "vakiosofta" pukkas 235hv, ku oikeesti vakio auto antaa 190hv.
No okei, on mulla muutakin vaihdettu ku pelkkä softa, mut silti väittäisin et tuskin se REVO:n "vakio" on vakio.
Mut jos tässä nyt saa suositella jotain softaa, ni itellä ainakin hyviä kokemuksia BSR PPC:stä ja APR:stä.
edit. Siis mitenkään jeesustelematta.
Kyllä se laiton vaan on, jos eroaa tyyppihyväksytystä yhtään. Vaikka olis vähemmän tehoa kuin alkuperäisessä, niin laiton peli. Päästöt kun ei välttämättä ole milligrammalleen samat kuin alkuperäisessä.
Eri asia on sitten sekin, että autovalmistajatkin yleensä vaan tyypittää sen alkuperäisen softan ja itsekin tekevät niihin sitten päivityksiä myöhemmin...
Edit: Mun auto oli GTI-lehden softavertailussa. Siinäkään ei tuo BSR:n ohjelma kyllä lukenut sitä vakiota talteen ja sitten myöhemmin sitä palauttanut, vaan palautti jonkun BSR:n tietokannasta ladatun "vakiosoftan". BSR:n koodi antoi parhaat tehot dynossa ja hyvin vääntöäkin, mutta se kyllä tuntui aikalailla rajulta. Jostain syystä tyhjäkäyntikään ei tuntunut yhtä tasaiselta kuin muilla ohjelmilla. En tiedä olisinko sitä uskaltanu pidemmäksi aikaa autoon ees jättää, vähintään arveluttaisi hiukkassuodattimen elinikä. Ja BSR:n PPC:llä ei ainakaan missään liikennevaloissa sitä softaa vaihdeta, kyllä siinä kesti minuuttitolkulla vaihtaa viri- ja vakiosoftien välillä.
Eri asia on sitten sekin, että autovalmistajatkin yleensä vaan tyypittää sen alkuperäisen softan ja itsekin tekevät niihin sitten päivityksiä myöhemmin...
Edit: Mun auto oli GTI-lehden softavertailussa. Siinäkään ei tuo BSR:n ohjelma kyllä lukenut sitä vakiota talteen ja sitten myöhemmin sitä palauttanut, vaan palautti jonkun BSR:n tietokannasta ladatun "vakiosoftan". BSR:n koodi antoi parhaat tehot dynossa ja hyvin vääntöäkin, mutta se kyllä tuntui aikalailla rajulta. Jostain syystä tyhjäkäyntikään ei tuntunut yhtä tasaiselta kuin muilla ohjelmilla. En tiedä olisinko sitä uskaltanu pidemmäksi aikaa autoon ees jättää, vähintään arveluttaisi hiukkassuodattimen elinikä. Ja BSR:n PPC:llä ei ainakaan missään liikennevaloissa sitä softaa vaihdeta, kyllä siinä kesti minuuttitolkulla vaihtaa viri- ja vakiosoftien välillä.
Kaikissa mun autoissa johon tähän mennessä on joku virisofta laittettu kulutus on pudonnut normaalissa ajossa, tottakait sillä saa kulutusta nostettuakin, mut niin saa vakiossakin kun painaa sitä kaasupoljinta enemmän.
Mut jos dandan haluut leikkiä kapuloilla niin ihan vapaasti, samaan lopputulokseen pääsee tavallisilla ohjelmillakin ja sillä kaasupolkimella vaikka se olisikin nykyään out. Onhan se kiva muutaman kerran kavereille näyttää et ootas kun muutan ohjelmaa mut pari kk ja kapula löytyy takakontista pölyttymästä.
Mut jos dandan haluut leikkiä kapuloilla niin ihan vapaasti, samaan lopputulokseen pääsee tavallisilla ohjelmillakin ja sillä kaasupolkimella vaikka se olisikin nykyään out. Onhan se kiva muutaman kerran kavereille näyttää et ootas kun muutan ohjelmaa mut pari kk ja kapula löytyy takakontista pölyttymästä.
Ottamatta kantaa siihen, että kuluttaako joku eco-ohjelma paljonkin vähemmän (ilmeisesti tehoja rajoittamalla?), niin itse kuvittelisin, että pidemmällä reissulla säästää hermoja jonkin verran kun on sitä voimaa tarvittaessa tarjolla karavaanareiden, rekkojen yms. tien tukkojen ohittamiseen.
Vai miten nuo eco-ohjelmat toimii? Uus juttu mulle tuollaiset polttoainetta säästävät ohjelmat? Ja miten paljon ne sitten loppujen lopuksi säästää, ihan euroissa?
Vai miten nuo eco-ohjelmat toimii? Uus juttu mulle tuollaiset polttoainetta säästävät ohjelmat? Ja miten paljon ne sitten loppujen lopuksi säästää, ihan euroissa?
Aika näppärä olis tollanen eco ohjelma jos vaikka toimis kuin vikatila AFN golfissa.
Ahtaa max 0,5bar ja kulutusmaksimi on 7l/100km mitä FISsin näytölle sai kaasu pohjassa, ei sillä kyllä minnekään kerennyt.
Jos nyt jostain löytyy ohjelma mikä todistettavsti säästää TFSI koneessa pensaa matka-ajossa vaikkapa litran satkulle niin ostan sellaisen heti
Ahtaa max 0,5bar ja kulutusmaksimi on 7l/100km mitä FISsin näytölle sai kaasu pohjassa, ei sillä kyllä minnekään kerennyt.
Jos nyt jostain löytyy ohjelma mikä todistettavsti säästää TFSI koneessa pensaa matka-ajossa vaikkapa litran satkulle niin ostan sellaisen heti
"Eko-ohjelmoinnin periaatteena on saavuttaa säästöä ajoneuvon polttoaineenkulutuksessa. Ohjelmoinnissa lisätään erityisesti vääntöä moottorin tavallisimmille kierrosalueille. Huipputehoon ei juurikaan puututa. Väännön lisäys on noin 15%, tehonlisäys noin 5-10%."
Siitä en mene sanomaan paljon tuo todellisuudessa kulutusta laskee TFSI koneessa. Jos jollain ois kokemusta niin vois kertoo? Niinku tossa jo edellä mainitsin niin se on kyllä taivaan tosi, että siitä lisätehosta voi olla vaikea luopua, vaikka säästäskin kulutuksessa toisella ohjelmalla. =)
Miten eco-ohjelma voisi kuluttaa vähemmän muuten kuin säätämällä
tarkemmin seoksen mikä tarkoittaa lisää tehoa mun kirjoissa tai vetämällä seoksen tarkalleen aavistuksen laihemmalle, joka taas tuollaisessa geneerisessä softassa tarkoittaa jotain mitä en uskaltaisi itse kokeilla omassa. Vai tekeekö se jotain taikatemppuja mitä tähän asti softaajat eivät ole huomanneet...
Eiköhän eco-softaus ole vaan uusi tapa myydä softaa niille jotka "eivät halua lisää tehoa". Kuten useimmat ovat havainneet niin miltei kaikilla softilla normiajossa kulutus vähenee niin samoin eco-softassa, ja huomataankin myös et kyl tää vähänj paremmin kiihtyykin..silloin kun sen kerran uskaltaa päästää irti puuta halaamasta ja ohittaa sen rekan. Erona voi olla ettei oteta "kaikkea irti" kuten ns. tehosoftista, mutta muuten siellä ei kyllä mitään moottoriteknologiaa mullistaa varmasti löydy.
Myyntimiesten eco-puhetta sanon minä.
tarkemmin seoksen mikä tarkoittaa lisää tehoa mun kirjoissa tai vetämällä seoksen tarkalleen aavistuksen laihemmalle, joka taas tuollaisessa geneerisessä softassa tarkoittaa jotain mitä en uskaltaisi itse kokeilla omassa. Vai tekeekö se jotain taikatemppuja mitä tähän asti softaajat eivät ole huomanneet...
Eiköhän eco-softaus ole vaan uusi tapa myydä softaa niille jotka "eivät halua lisää tehoa". Kuten useimmat ovat havainneet niin miltei kaikilla softilla normiajossa kulutus vähenee niin samoin eco-softassa, ja huomataankin myös et kyl tää vähänj paremmin kiihtyykin..silloin kun sen kerran uskaltaa päästää irti puuta halaamasta ja ohittaa sen rekan. Erona voi olla ettei oteta "kaikkea irti" kuten ns. tehosoftista, mutta muuten siellä ei kyllä mitään moottoriteknologiaa mullistaa varmasti löydy.
Myyntimiesten eco-puhetta sanon minä.
Aika näppärä olis tollanen eco ohjelma jos vaikka toimis kuin vikatila AFN golfissa.
Mulla on tossa APR:n paketissa tollanen hyvä ECO-ohjelma (vikatilasofta), sillä saa auton kulkemaan hädintuskin 90km/h! :D
Laita siis ehdottomasti toi APR, sillä saa välillä tehoa, välillä voi olla kokonaan ilman. "notta oispaha taloudellista"
Eikä tarvii kantaa mitään kikkareita mistä softa vaihdetaan, sen kun voi vaihtaa vakkariviiksestä.
Paras tapa säästää sitä polttoainetta on edelleen oma pääkoppa jolla todetaan edessä oleva hidaste ym. ja hoidetaan jarruttaminen moottorilla ei jarrulla, samoin ohitukset ennakoimalla ym. ym. mitä autokoulussakin opetettiin, sillä saa paljon aikaiseksi oli vakio, eco tai viriviri, itse en ainakaan siihen kapuloita tarvitse jos haluan ajaa taloudellisesti lomareissulla.
Sitä mikä on paras softa en sano juuta enkä jaata kun en tiedä, mut epäilen et eipä sitä tiedä kukaan muukaan mikä se ehdottomasti paras on, jos ei mukaan lue sitä omaa rakasta ohjelmaa mikä kaikilla on aina paras.
Sitä mikä on paras softa en sano juuta enkä jaata kun en tiedä, mut epäilen et eipä sitä tiedä kukaan muukaan mikä se ehdottomasti paras on, jos ei mukaan lue sitä omaa rakasta ohjelmaa mikä kaikilla on aina paras.
Kannattaa mennä ajaa M5 V10 Bemarilla. Vaihteistossa, alustassa, kaasupolkimessa, luistonestossa on miljoona asentoa. Sillä kun on kaikki asetukset laiskimalla ja koneessa vaan 400 hepoa, niin on suorastaan laiska :) Sit jos pitäis mennä, saa säädellä kaiken maailman pylpyröitä ja nappeja et se alkaa kulkee johonkin. Todella rasittavaa moinen. Saahan siihen jonkin napin taa säätöjä muistiin, mutta ne ei ikinä oikein kuitenkaan...
Itekin ajattelin aikoinaan Leoniin kaiken maailman kapuloita ja ottaa talveks pois. MTM lastun otin ja katua ei ole tarvinnut. Todellisuudessa talvella ajelee vaan pykälää isommalla, niin ei tartte sutiakkaan koko aikaa. En ole kertaakan kaivannut ominaisuutta saada vähemmän tehoa tarpeelliseksi. Se vääntö on normaalissa ajossa se kun autoa kuljettaa ja vakiossa sitä ei ole tarpeeksi. Tässä tapaukssessa 235 Nm ja lastulla 335 Nm. Prosenteissa kun laskee, on aika paljon parannusta. Ja sen huomaa kuuluisassa perdynossakin :)
Itekin ajattelin aikoinaan Leoniin kaiken maailman kapuloita ja ottaa talveks pois. MTM lastun otin ja katua ei ole tarvinnut. Todellisuudessa talvella ajelee vaan pykälää isommalla, niin ei tartte sutiakkaan koko aikaa. En ole kertaakan kaivannut ominaisuutta saada vähemmän tehoa tarpeelliseksi. Se vääntö on normaalissa ajossa se kun autoa kuljettaa ja vakiossa sitä ei ole tarpeeksi. Tässä tapaukssessa 235 Nm ja lastulla 335 Nm. Prosenteissa kun laskee, on aika paljon parannusta. Ja sen huomaa kuuluisassa perdynossakin :)
Mulla on tuossa omassa kolperossa "Revon stage 1" tosin asiasta ei ole täyttä varmuutta, koska auto on ollut uudesta asti lastutettu, ja itselläni vuoden verran... dynolappuset on vielä hakematta, mutta sittempähän saa vähän varmuutta asiaan... ja hyvin pihisee ja puhkuu edelleen...
eipä ne katsastuksessa paljoo noita tehoja kattele, että ihan sama :)
eipä ne katsastuksessa paljoo noita tehoja kattele, että ihan sama :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa