Audi 1.8tq b5 pätkii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Haapa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.8.2010 22:35

Audi 1.8tq b5 pätkii

ViestiKirjoittaja Haapa » 9.8.2010 22:51

Elikkä kun autolla kiihdyttää niin 1ja 2 vaihteet menevät täysin ilman ongelmia, mutta kun vaihtaa 3 ja kierrokset nousevat yli 2500rpm niin alkaa pätkimään ja nykimään rajusti. Yli 4500rpm tätä ongelmaa ei ole riippumatta vaihteesta. Kun vaihteita vaihtaa kuuluu dumppimainen sihahdus? Voiko johtua vapaavirtaus suodattimesta? Kiitos jo näin etukäteen.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 10.8.2010 22:08

Yhtäkkiä haiskahtais että ahtaa liikaa(?).
Tosin kakkosellakin pitäis matalilla kierroksilla tehdä tuota jos lyö kaasun auki.
Itsellä oli joskus tuollainen ongelma kun eka kävi "yliahdolla", niin sen jälkeen ajamisesta tuli perkelettä.
Toinen juttu onkin, MIKSI käy yliahdolla. Olisko vuoto kompurapesältä "N75":lle lähtevässä letkussa? Pääsis osa ahdoista hukkaan eikä hukkaportti toimi kuten tarkoitettu.

Haapa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.8.2010 22:35

ViestiKirjoittaja Haapa » 10.8.2010 22:20

No muuten tuo vois olla ihan pätevä ratkasu mutta kun turbo antaa ahtoja kunnolla vasta 4500 rpm jälkeen jolloin ongelma loppuu.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 11.8.2010 8:30

Pitää olla sitte jo aika melkosen kokonen turrpo.

Haapa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.8.2010 22:35

ViestiKirjoittaja Haapa » 11.8.2010 23:09

No vakio turbo tuossa on mutta ahtopaine mittari värähtää yli 0,5 bar vasta 4500 jälkeen.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 12.8.2010 12:33

Aika pahasti on jotain päin vittua, jos näin oikeasti olisi.
Tukkoonhan se pilleri rupee siinä 4,5krpm jälkeen menemään :)

Missä se ahtomittari on kiinni vai liekkö se mittari paskana?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.8.2010 13:56

Joku puola sökönä.

Haapa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.8.2010 22:35

ViestiKirjoittaja Haapa » 12.8.2010 16:05

No mittarista en tiiä se voi olla asennettu ihan miten sattuu ku auton oon ostanu vasta pari viikkoa sitten. Mutta siinä kyllä tuntee kun ottaa vetoja ja siinä 4500 paikkeilla alkaa vasta potkiin kunnolla.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 13.8.2010 0:57

Tuli muuten mieleen että sen mittarin EI pitäis värähtää pahemmin yli 0,5bar jos ei ole lastua.
0,7bar taitaa "juuri ja juuri" kärsiä ennen ku menee varaohjelmalle (tai mikä prkl sen nimi onkaan).

Haapa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.8.2010 22:35

ViestiKirjoittaja Haapa » 16.8.2010 13:47

Joo on tuossa lastu ja mittari näyttää 1,5 bar parhaimmillaan.

_jomppa_
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.12.2009 13:44

ViestiKirjoittaja _jomppa_ » 22.9.2010 20:29

itsellä oli vastaava ongelma 1.8t APU koneessa, vaihdoin n75:sen, bybassin, alipaine ym. pienet letkut ja tarkastin isommat, puolaa alettiin epäillä mutta koitin vaihtaa tulpat niin vika katosi, oli todella huonot ties koska edellinen omistaja vaihtanut. ei tosin ollut ahtomittarin yms. vika levisi lopuksi kaikille kierroksille.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.9.2010 23:32

Onks siinä joku forgen takaisinkiertovena, joka on jumissa. Ei nosta painetta, koska kierrää paineet takas imupuolelle. Sopat vitullaan ja rötää sen takia. Mulla oli tollasta oiretta... Auto oli aivan kuollu alakierroksilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa