Audi A4 1.9 TDI, perus nelivaihteisella automaatilla (ei tiptronic) -> Shifteri jumissa park-asennossa. Jarrunpainike kuvake vaihteenvalitsimen vieressä ei sammu jarrua polkiessa ja mittaristosta automaatin "elektroniset kuvake" on kadonnut kokonaan.
Laatikko on vaihdettu tehdaskorjattuun vuosi sitten, joten luulisi, että itse laatikko ei ole vielä sökönä. Mikähän tuosta voisi olla tiltannut?
Automaatin vaihteenvalitsin jumissa (Park)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.3.2008 22:42
Joo, jarruvalot ja sulakkeet ovat kunnossa.
Taitaa alkaa tämä selviämään, tällainen löytyi toisaalta palstalta:
>Apukuskin jalkatila märkä? Vedet tuli sisään kun akun alta poistoreikä tukossa?
>Meinaan vaan että vaihteeksi yksi yksilö jossa se boxi siellä jalkatilassa oikosulussa...
Ja kävin katsomassa autossa -> vänkärin puolen jalkatila edessä ja takana lainehtivat, ilmeisesti torstaisen myrskyn jäljiltä.
Mikähän tuo mystinen boksi on? Se kun ei selviä tuosta viestiketjusta.
Taitaa alkaa tämä selviämään, tällainen löytyi toisaalta palstalta:
>Apukuskin jalkatila märkä? Vedet tuli sisään kun akun alta poistoreikä tukossa?
>Meinaan vaan että vaihteeksi yksi yksilö jossa se boxi siellä jalkatilassa oikosulussa...
Ja kävin katsomassa autossa -> vänkärin puolen jalkatila edessä ja takana lainehtivat, ilmeisesti torstaisen myrskyn jäljiltä.
Mikähän tuo mystinen boksi on? Se kun ei selviä tuosta viestiketjusta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.3.2008 22:42
No nopeesti tämä selvisi:
Akun alla oleva vesireikä tukossa -> vedet hyttiin -> vänkärin jalkatilan alla oleva vaihdelaatikon ohjausboksi n. 10 cm vesimassan alla ja itse boksi läpimärkä. Tuskin toipuu kuivauksella. Boksin malli 01N 927 733 EB, jos jotain kiinnostaa.
Helppohan tuo on vaihtaa, kun osan löytää.
Suurempi ongema on auton sisäkuivaaminen, matto on litimärkä ja tuntuu eristeet imevän vettä litratolkulla. Matto taitaa olla yhtäpalaa, mutta kun saisi edes koko vänkärin reunan ylös. Penkki täytyy saada irti.
Akun alla oleva vesireikä tukossa -> vedet hyttiin -> vänkärin jalkatilan alla oleva vaihdelaatikon ohjausboksi n. 10 cm vesimassan alla ja itse boksi läpimärkä. Tuskin toipuu kuivauksella. Boksin malli 01N 927 733 EB, jos jotain kiinnostaa.
Helppohan tuo on vaihtaa, kun osan löytää.
Suurempi ongema on auton sisäkuivaaminen, matto on litimärkä ja tuntuu eristeet imevän vettä litratolkulla. Matto taitaa olla yhtäpalaa, mutta kun saisi edes koko vänkärin reunan ylös. Penkki täytyy saada irti.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.3.2008 22:42
Tuohan se juuri on. Äkkiä etsittynä ei ainakaan saksanmaalta ebay:sta ihan samanlaista löydy, tosin palstoilla väittävät, että "parempien" laatikoiden boksit toimivat mahdollisesti tässä laatikossa, kun tämä on köyhin malli automaateista = vähän ominaisuuksia.
Hintaluokka 100-200 EUR käytettynä. Laakkoselta en edes uskalla kysyä.
Kokeilllaan nyt ensin kuivatusta, happea tosin on piirilevyn pinnassa jonkin verran.
Hintaluokka 100-200 EUR käytettynä. Laakkoselta en edes uskalla kysyä.
Kokeilllaan nyt ensin kuivatusta, happea tosin on piirilevyn pinnassa jonkin verran.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13.3.2008 22:42
Eipä auttanut kuivaaminen. Vesi ja sähkö tunnetusti ei sovi yhteen.
No nyt on sentäs pakki ja kolmosvaihde eteenpäin, että saa liikuteltua.
Jos jollain hyvä vinkkejä mistä uusi vaihteiston ecu, niin vihjaa. Malli siis Siemens 01N 927 733 EB tai ehkä mahdollisesti 01N 927 733 EP. On 4-vaihteisen automaatin boksi.
Jätetään se laakkonen kuitenkin vielä pois laskuista.
Onpahan saksalaisen insinööritaidon näyte tämä akkutelineen vesireikä + vaihteiston ecun sijainti.
No nyt on sentäs pakki ja kolmosvaihde eteenpäin, että saa liikuteltua.
Jos jollain hyvä vinkkejä mistä uusi vaihteiston ecu, niin vihjaa. Malli siis Siemens 01N 927 733 EB tai ehkä mahdollisesti 01N 927 733 EP. On 4-vaihteisen automaatin boksi.
Jätetään se laakkonen kuitenkin vielä pois laskuista.
Onpahan saksalaisen insinööritaidon näyte tämä akkutelineen vesireikä + vaihteiston ecun sijainti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa