Nyt on KE-Jetronic -ruiskuinen 1.8 saatu laulamaan, mutta sytkän kanssa on ongelmia.
Kone on nyt periaatteessa RD, ja ihan vakio lukuunottamatta peltisarjaa ja katin puutetta.
Eli siis 8V GTI, hydraulinostimet, lambda-ohjaus ja nakutusanturi sekä -boksi K-Jet systeemissä normaalin lisäksi.
Tällä kokoonpanolla ei ole ennen ajettu, kansi kun on laitettu eri lohkon päälle ja ruiskusysteemi sähköineen on taas kolmannesta autosta...
Ongelma on, että jokin myöhästää sytytystä ajossa koko ajan, ja ihan pirun paljon.
Perusennakko tyhjäkäynnillä kuuluisi olla 6 astetta, mutta jos sytkän säätää ajoitusmerkkiin, eli 6 astetta, niin kone käy kuin ruohonleikkuri eikä jaksa kiihtyä edes paikallaan.
Ajoitusmerkki näkyy myös hypähtelevän aika villisti vasemmalle ja oikealle, etenkin tietyillä ennakon säädöillä.
Kokeilin sitten eri säätöjä; jollain 16-18 asteen ennakolla vetää oikein kivasti, käy tasaisesti ja kehrää kauniisti, mutta isoilla kuormilla ja kierroksilla alkaa puutua.
Luonnollisesti on mietitty, että vika on nakutusanturissa. Jos ECU saa koko ajan väärää nakutusinfoa, niin silloinhan se vetää koko ajan myöhäiselle. Ja nyt kone vetää hyvin vain silloin kun ajoitus on "pakotettu" tarpeeksi aikaiselle. Silti ennakko ei ihan riitä estämään puutumista yläkierroksilla, koska tarpeeksi iso ennakko nakuttaisi jo pienelläkin kuormalla.
On mitattu nakutusanturia, mutta mitään vikaa ei löydy. Anturi on myös aivan uuden näköinen, johtokin pehmeä ja kimmoisa vielä.
Ja paikallaan on 112 hv ruiskupelin vauhtipyörä, eli ajoitusmerkki on kohdallaan.
Mikä muu voisi olla ongelmana? Ei kertakaikkiaan mahdu järkeen...
Parhailla "perstuntuma" säädöillä saatiin tuo kulkemaan 182 km/h muttei yhtään enempää. Pitäis toki mennä, kun on kuristamaton GTI kone ja vielä peltisarja kaverina.
Ja on siis todellakin mekaanisesti 100% kunnossa.
APUJA!! Kiitos...
"GTI" Jetta ja sytkäongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Kerokaas nyt tyhmälle miten sen voi tarkistaa onko jakaja 180 astetta väärin.
Kun jakajan sisällä oleva nuoli on kohdistettu jakajan kannen ykkösnastaan YKK:ssa, niin ei kai se voi olla väärin? Ja lisäksi, jos se olis 180 väärin, niin ei kai ennakko voisi heittää vain 10 astetta??
Alkaa usko loppua vähitellen, eikö kukaan osaisi neuvoa?
Harmittaa kun tuore GTI-tekniikka toimii muuten moitteettomasti, mutta tehoa puuttuu rapiat 20 heppaa.. Bemarit pääsee hyppimään prkl silmille...
Kun jakajan sisällä oleva nuoli on kohdistettu jakajan kannen ykkösnastaan YKK:ssa, niin ei kai se voi olla väärin? Ja lisäksi, jos se olis 180 väärin, niin ei kai ennakko voisi heittää vain 10 astetta??
Alkaa usko loppua vähitellen, eikö kukaan osaisi neuvoa?
Harmittaa kun tuore GTI-tekniikka toimii muuten moitteettomasti, mutta tehoa puuttuu rapiat 20 heppaa.. Bemarit pääsee hyppimään prkl silmille...
Sytkän voi saada päin persettä yhdellä keinolla tai siis monellakin. Nokkapyörässä on molemmin puolin merkit ja nokkapyörän voi laittaa väärinpäin nokkaan kiinni. jonka jälkeen sytkää yms ei saa mitenkään kohdilleen.
Kone käy ja pörisee, mutta ei vaan toimi kunnolla.
Ai mitenniin tiedän :)
Eli eka kattomaan et kaikki ajotukset on kohdallaan. Mäntä yläkuolokohdassa, 1 pytystä molemmat venat kiinni ja pyörijä osoittaa kohti ykköspytyn nastaa vjakajan kannessa.
Kone käy ja pörisee, mutta ei vaan toimi kunnolla.
Ai mitenniin tiedän :)
Eli eka kattomaan et kaikki ajotukset on kohdallaan. Mäntä yläkuolokohdassa, 1 pytystä molemmat venat kiinni ja pyörijä osoittaa kohti ykköspytyn nastaa vjakajan kannessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa