Mittariston vaihdollako pois jenkkimallista?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

Mittariston vaihdollako pois jenkkimallista?

ViestiKirjoittaja VWG60 » 3.8.2010 20:52

Kuten otsikko kertoo kysymyksen, eli pääseekö pelkällä mittariston vaihdolla eroon gallonoista ja maileista, jota jenkkiversio tällä hetkellä näyttää (ajotietokone)? Normaali kilometri, tai siis tässä tapauksessa maili näyttö. (matkamittarissa siis)
Entä jos ei, antureita, entä ECU? Kiitokset kaikille asiallisista vastauksista! :)

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 5.8.2010 11:01

Kannattaisi varmaan kysymyksen yhteyteen muotoilla jonkinlainen lause siitä, että minkä merkkinen ja mallinen auto on kyseessä.

Paljonhan tällä palstalla autoista tiedetään, mutta selvännäkijjöitä lienee vähemmän ;)

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 7.8.2010 13:48

Riittääköhän pelkästään soft code ja mittarin taustan vaihto? Brittien palstalta golf iv:hen:

Instrument Cluster Soft Coding

?? xxx - Options

+01 = Brakepad Warning active
+02 = Seatbelt Warning active
+04 = Washer Fluid Warning active
+08 = Seatbelt Warning active (NAR only)
+10 = Seatbelt Warning Driver & Passenger active (NAR only)
+16 = Secondary Display (Radio/Navigation) active

Add the values of all the installed options together and the total is the first two digits of the soft coding

xx ? xx - Country

1 = Europe
2 = USA
3 = Canada/Mexico/Latin America
4 = Great Britain (GB)
5 = Japan
6 = Saudi Arabia
7 = Australia



xxx ? x - Service Intervals

0 = fixed Service Intervals (PR-QG0) without Oil Level/Temperature Sensor
1 = flexible Service Intervals with Oil Level/Temperature Sensor (PR-QG1)
2 = fixed Service Intervals with Oil Level/Temperature Sensor (PR-QG2)
3 = without Service Intervals (USA/Canada)



xxxx ? - Distance Impulse Number (K-Value)

0 = All Engines/Transmissions (Impulse via CAN)

1 = 4345 Impulses/Km or 6991 Impulses/Mi
2 = 3528 Impulses/Km or 5677 Impulses/Mi
3 = 4134 Impulses/Km or 6651 Impulses/Mi
4 = 3648 Impulses/Km or 5870 Impulses/Mi


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa