Golf iv gti 1.8t jakohihnan vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

Golf iv gti 1.8t jakohihnan vaihto

ViestiKirjoittaja t33mu » 31.5.2010 21:41

Terve vaan, tuli tänään hommattua tämmönen peli (Golf iv gti 1.8t vm.1999) ja siihen olis nyt jakohihna remppa ajankohtainen, kun ei aiemmasta mitään tietoa ole. mitähän tommonen remppa maksaa suunnilleen pääkaunkiseudulla, ja missä se kannattaa teettää?

juhisvee
-
Viestit: 9
Liittynyt: 3.6.2008 14:25

ViestiKirjoittaja juhisvee » 3.6.2010 12:58

hinta on 500 euron tienoilla.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 3.6.2010 15:10

Oisko se sitten paha homma vaihtaa ite? muutamia hihnoja olen aikaisemmin vaihtanut itse, mutta toi on kyllä aika ahtaan näköinen.
Joutuukos paljonkin purkamaan? tarviikos mitään special toolsseja?

Hihna, kiristin, ohjainrulla, vesipumppu. tolla setillä varmman selviää rempasta

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 3.6.2010 15:57

Tässä yksi juttu asiasta.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=69 ... akop%E4%E4


Tässä tdi koneen hihnanvaihto,aikalailla samat toimenpiteet .

http://pics2.tdiclub.com/pdf/a4timingbelt.pdf


Passatissa on aikalailla sama kone,golfissa on tuo moottorin kannatin tuossa hihnan sisällä.

http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=167704

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 4.6.2010 7:57

http://www.ahw-shop.de/shop/

Tuolta saa alkuperäisiä volkkarin hihnasettejä ja vesipumppuja järkihintaan.

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 4.6.2010 8:54

Ton ikäseen kannattaa vaihtaa myös hydraulikiristin.
Itse vaihtaisin myös kampuran ja nokka-akselien stefat.

On aika työläs tehtävä tähän koneeseen. On niin paljon rojua edessä. Joutuu vielä jatkuvasti nostaa ja laskea konetta, että saa kaikki pultit ja osat irti.

Jos vaihtaa stefoja, pitää hankkia uudet kampuran ja nokka-akselin pultit. Työohje käskee myös vaihtaa moottorinkiinnikkeen pultit (4 kpl). Ovat venyviä pultteja. Kampuran stefaa vaihdettaessa pitää olla kampiakselin lukitustyökalu. Hydraulikiristimen lukitukseen pitää olla vähintään lukitussokka. Mielellään myös pultti, mutteri, prikkayhdistelmä millä saa esijännityksen helpolla pois.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 4.6.2010 16:39

Kannattaa pyytää apuun joku sellainen kaveri joka vaihtelee useammin noita remmejä/on edes semi ammattilainen ettei seuraava vika ole kierot venttiilit kun jako meni huti. Itse remonttihan on "helppo" mutta aina on se riski että jotain meni vikaan ja aiheuttaa kallista jälkeä.

Suosittelen tosin käyttämään jotain korjaamoa jos et pidä erityisesti sitten auton alla makaamisesta ja kiroamisesta :D Sinne jakopäähän kun ei oikeen saa jokapaikkaan sopimaan avainta, ja et pääse kunnolla näkemään merkkejä jos konehuone on törkyinen.

Veikkaisin itsekkin että jopa pääkaupunki seudulla saat tuon remontin osineen 500€, Volsu jälleenmyyjän pajassa ne todennäköisesti tekee sen luotettavasti ja saman päivän aikana saat vielä kotteron takasin.

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 4.6.2010 18:42

Juu kyl se rupee näyttää siltä et vien sen laitettavaksi sitten, kun tosta kerran rahallakin selviää :)

450€ töineen + osineen koko homma MT-Autosähkössä.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 5.6.2010 0:33

Kuulostaa aivan järki hintaiselta jopa sillä seudulla. Ei ole pääkaupunkiseutu lisää siis. Kaveri huollatti pohjanmaalla merkkiliikkeessä ja siellä maksoi vesipumppuineen 490€.

Tosiaan kannattaa uusia koko jakopään osat + se vesipumppu, sitä eivät välttämäti ilman kehotusta vaihda. Ja saat huolto takuun vielä siihen että jos huollon jälkeen ilmenee jotain ongelmia syystä taikka toisesta niin he vastaavat ainakin oman työnsä osalta.

Kannattaa tutkia onko ahtopaineen ohjaukseen tehty mahdollisesti "kokkauksia" esim turbo ruuvia t-haaraa tms. ihan vaan sillä silmällä, että voit päätellä onko ahdin vielä kunnossa. Todennäköisesti jos siellä on ahdot nostettu niin saattaa olla turbo lopuillaan. Itse hajotin taannoin omasta katiskasta ahtimen juurikin kyseisellä tavalla. Pieni turbo joutuu koville koetuksille.

Ja eikä se pahitteeksi oo vaikka sen jonkun tutun kanssa jolla on tietoa/taitoa voitte tutkia ja luurata onko turbossa päittäisvälystä ja onko siivet ehjät vielä.

Ennen kuin viet auton huoltoon niin olisi hyvä vielä tarkistaa että onko vaihdellaatikon öljyt muistettu vaihtaa. Monesti jättävät vaihtamatta ajallaan kun auto on menossa myyntiin tms. Öljyt kannattaa "seuloa" onko siellä mahdollisesti jotain irto sälää lähtenyt liikkeelle niin säästyt isolta laskulta. Laatikon täyttöön tarvitsee kylläkin sellaisen työkalun jolla saat puristettua öljyn suoraan sisään (hankala kaataa täyttöropusta).

Onnea uudelle autolle ja "vaivattomia" kilometrejä ;)

//Korjattu kirjoitus virheitä :S

t33mu
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.5.2010 12:39

ViestiKirjoittaja t33mu » 8.7.2010 17:02

Noniin nyt sit viimein jakopääremppa tehty, ja hinta yllätti positiivisesti, osat tuli tosiaan tilattua tuolta--> http://www.ahw-shop.de/shop/ ja työn teki ProMotors-Kosonen Jokelassa.

osat kustansivat n. 160€
työt: 160€

Eli yhteensä 320€

Hihhuli
-
Viestit: 106
Liittynyt: 6.5.2005 0:15

ViestiKirjoittaja Hihhuli » 31.7.2010 21:34

Edulliselta kuulostaa. Itse maksoin pelkistä osista Suomesta tilattuna alennuksien kanssa jotain 450 Eur. Hintaa nosti hydraulikiristin ja kampuran kallis stefa.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 4.8.2010 1:49

Hemmetin edullinen hinta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa