Golf IV täristää

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

Golf IV täristää

ViestiKirjoittaja dasherman » 1.8.2010 15:14

Golffi alkanu kiihdyttäessä täristämään, tasaisessa ajossa ei tunnu mitään. Etualatukivarsien helat vaihdoin molemmille puolille, ajotuntuma parani mut tärisee edelleen.
Voisko vika olla vetonivelessä tai vauhtipyörässä??

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

ViestiKirjoittaja dasherman » 10.9.2010 10:08

vastailempa ite tänne jos jollaki sattuu samaa ongelmaa tuleen vastaan.. Elikkä täristys johtui sisemmästä vetonivelestä. Ja kannattaa olla tarkkana jos tarvikeosia laittaa, itellä oli oikeenlainen nivel mutta alusrikka ja lukkorikka oli aivan vääränlaiset. Mukava huomata siinä vaiheessa kun auto on purettu :/
Vaihdoin kylläkin paljon muitakin hiluja etupäähän, iskarin yläpään laakerit ja kumit, kallistuksenvakaajan korihelat ja koiranluut, ulompi vetonivel tuli samalla vaihettua ja pyöränlaakeri.. Luulis ettei ihan heti tarvi etupäähän mitään remppaa alkaa tekeen :)

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

ViestiKirjoittaja dasherman » 19.10.2010 14:06

Eipäs se täristys loppunutkaan, tuntui että kävi hetkellisesti poissa.. Tai saatoin vain luulla. :) Kotteroa on madallettu 40mm ja ollut madallettuna toista vuotta...Täryytys ja vetoakseli vaiva alkoi vasta nyt kesällä.
Haluaisin tietää myös syytä miksi oikean puolen vetoaksila ottaa toisinaan oikealle kääntäessä kallistuksen vakaajan tankoon kiinni ja varsinkin sillon jos joku istuu vänkärin paikalla?
Hyviä ja huonojakin neuvoja otetaan vastaan, tää täristys ja muu jurina ottaa jo aika pahasti hermoon.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.10.2010 15:19

Täristikö ennen remppaa, eli onko joku voinut mennä väärin päin tms paikalleen ?

dasherman
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.9.2008 23:24

ViestiKirjoittaja dasherman » 20.10.2010 10:55

Ennen remppoja täristelyt alkoi ja kaikki pitäs olla niinku pitääkin paikallaan..

_jarrrmo__
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.8.2010 2:00

ViestiKirjoittaja _jarrrmo__ » 21.11.2010 11:45

vetoakslan otto siihen vakaajaan on madaltaessa normiongelma, itsellä otti kokoajan, lyhemmät koiranluut on ratkaisu ongelmaan, ainakin yksi ratkaisu...

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 21.11.2010 15:06

Lisääntyykö täristys jarruttessa?

Oli sellainen ominaisuus tuossa omassa kulkineessa ja ne kumipuslat oli aika pehmeät siinä alatukivarren takpäässä.
Jarrulevykin oli kiero,nyt uusittu ne ja toistaiseksi ei täristä.
Onko napa varmasti suora,viittais tuo vika sellaiseen.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 21.11.2010 22:41

Et kerro että vaihdoitko kummatkin puolet, vetoakselin sisemmät nivelet? Mulla täristi ja loppui vasta kun molemmat nivelet oli vaihdettu. Edit siis vasen ja oikea..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa