VR6 käyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

VR6 käyntiongelma

ViestiKirjoittaja OssQ » 25.7.2010 19:12

Elikkä pieni ongelma vr6 käynnissä,
eilen ajettu pihaan ilman ongelmia ja tänä aamuna käynnistettäessä käy kahdella tai kolmella eikä vastaa kaasuun, tulpat tarkistettu, samoin bensan saanti ja ajonesto ei ole päällä.
Kone siis kuulostaa tältä.
Osaako kukaan sanoa mistä vikaa voisi etsiä?

-Osku

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 25.7.2010 22:53

Nostaako bensanpaineet? Tarkistitko paineet vai pelkästään että bensaa tulee?
Eipä tuota bensaakaan videon mukaan paljoa enään tankissa ole, ettei vaan hörppisi jo ilmaa sekaan?

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 26.7.2010 0:06

paineita ei oo sen erikoisemmin zekattu. mitä nyt todettu et kyl se bensaletkun täyttää ihan hyvällä paineella. ja kyl sittä bensaa on tosa. mittari vaan reagoi hitaasti :D tulppien perusteella vois melkeen sanoo et ei oo ainakaa bensan saannista kiinni ku kastelee ne :D jos se sais liian vähän bensaa eikös se silloin kuiteski lähtis ainakin tyhjäkäynnille??:o

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 26.7.2010 0:30

tsellä joskus (ei tosin vr6) ollut map-anturilta eculle menevä alipaineletku ollut poikki kuoren sisältä ja aiheutti juuri samanlaista kiusaa, eli kasteli tulpat, kuulosti käyvän kolmellä ja poksutteli putkessa. Toinen mikä voisi olla paskana on lambda.

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 26.7.2010 1:07

Itsellä olin aikoinaan omassa veerassani bensapumppu rikki (ei nostanut tarpeeksi painetta) ja aiheutti juurikin kyseisiä ongelmia eli aamuisin kun yritti lähteä liikkeelle niin eipä satunnaisesti halunnutkaan käynnistyä. Jos käynnistyi niin kävi erittäin matalilla kierroksilla ja sammui hetken päästä.

Lambda ei vaikuta kylmäkäynnistykseen mitenkään. MAP anturia taas ei tässä moottorissa ole.
Saatko luettua vikakoodit?

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 26.7.2010 19:41

Yritän saada laitteen jostain lainaksi. Ni katsellaan sit niitä vikakoodeja. Onko jollain muita ideoita.

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 27.7.2010 10:04

perun lupauksen vikakoodien lukemisesta :D en saakkaan koko vitin vekotinta :S onko täsä enää mitää tehtävissä vai onkjo pakko viedä huoltoon :/

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.7.2010 11:28

Jos itse olet pähkäillyt eikä vikaa löydy, niin kait se sitten kannattaa viedä ammattimiehelle tarkitukseen/huoltoon. :) Tuokin kone on vielä niin perus bensa-tekniikkaa että vian pitäisi löytyä jos koneista jotain tietää. Vikakoodien luku-mahdollisuus vielä helpottaa tilannetta.

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 27.7.2010 22:17

Tullaas ny itsekin kommentoimaan tähän jotain eli huomenna varmaan lähtee kone purkuun ja kansi tutkiskeluun kuten jakopääkin, eiköhän sieltä jotain selviä(ainakin toivottavasti).

Kirjoitellaan tänne sitten löytyikö mitään tai saatiinko auto jopa käymään.

-Osku

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 28.7.2010 12:21

Onko tossa uudempi vai vanhempi sytkäjärjestelmä(Coilpack vaiko oldschool virranjakaja/pyörijä)?

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 28.7.2010 15:24

googlen kuvahaun perusteella sanoisin et siin on toi old school versio :D

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 29.7.2010 8:54

Pitäis vissii vähä jäljittää mihin kaikki öljy mm kadonnut:D onkos kellään tietoa vr6 koneen puristuksista:D paljon tuolta pitäis saada mitattu

rwn
-
Viestit: 37
Liittynyt: 2.1.2009 17:39

ViestiKirjoittaja rwn » 29.7.2010 19:44

Uudessa koneessa 10-13bar.
Minimipaine 7.5bar ja suurin sallittu eroavaisuus sylinterien välillä 3bar.
Arvot pitäisi olla nuo kun öljynlämpö on min.30c ja kaasuläppä täysin avoimena.

Ja kyllähän tuo on vanhempi jakaja+pyörijä malli videon perusteella. Kai tarkistit virranjakajan kannen ja pyörijän kunnon?

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 29.7.2010 22:14

Tarkistinhan minä virran jakajan kannen ja pyörijän. Nyt lähti vähän aukee toi ongelman ydin. Katottii puristus paine mittarilla. Ni eturivi 0bar ja takarivi 13-14

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.7.2010 22:16

Eli jako hypänny ja venttiilit solmussa?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 29.7.2010 22:45

Tai jako hypännyt mutta venttiilit ei vielä solmussa. Eikö se nyt riitä että venttiili on raollaan vielä puristusvaiheessa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.7.2010 22:54

Jos se hyppää hampaankin, niin ottaa pakovenat mäntiin kiinni. Yleensä noissa ei pahaa vauriota tule, ellei ole vedetty rajottimille ja sit kilahtanu.
Voi selvitä tarkastuksella ja pakovenojen vaihdolla.
Edit no jaa tiedä riittääkö hampaan hyppäys, mutta yleensä se loikkaa pari.

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 30.7.2010 22:27

Si tulee se ratkaseva kysymys. Korjataanko vai osiksi??:/

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.7.2010 23:35

No elähän nyt vielä luovuta. Tuskin on jako yön yli seistessä hypänny. Etsit jostain kaikkien anturien ja konehuoneen sähköosien mitta-arvot, ja yleismittarin kanssa käyt itse läpi ne. Itse antaisin ne vaikka heti, muttakun autodata on vielä tikulla.

edit: Tai no, kyllähän tuo "käyntiääni" on melko metallinen......

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 31.7.2010 1:55

No ei todellakaan kannata luovuttaa, kansi auki ja vaurioita tarkastamaan. Jos on pahin päässyt tapahtumaan niin ebaysta löytyy vr6:sen sylinterikansia kokonaisinakin alle satasella, ellei itse halua lähteä venttiilejä ja mahdollisesti nokka-akselia lähteä uusimaan. Koneistettujakin parilla satkulla.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.7.2010 8:17

Minullakin tuolla on "ylimääräisenä" joku tonni sitten remontoitu kansi. Oma tarve selviää talven mittaan. Jos en saa talven aikana moottorinohjausta ja ahdistusta hommattua niin jää ylimääräiseksi.

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 1.8.2010 22:12

R.I.P 00.00.93-01.08.2010
Auto saanut kilometrinsä täyteen ja on nyt poistunut suomen teiltä.

Kiitos kaikille vinkkejä antaneille!

-Osku

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 2.8.2010 19:52

Mitä oli hajonnu?

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 2.8.2010 20:22

kansi ja jakopää tullu tiensä päähän :D vaan kansi on nimen omaan rikki

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 2.8.2010 21:52

Ja ei pysty muka korjaamaan? Myytkö osina?

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 5.8.2010 14:15

osina lähtee

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 5.8.2010 21:26

Kuten sanottua, veeärrän kansia on kyllä harrastajilla nurkat notkollaan. Ei ole kovin iso paukku pistää sitä kuntoon jos itsellä pysyy työkalut käsissä.

lucas
-
Viestit: 83
Liittynyt: 31.7.2009 16:06

ViestiKirjoittaja lucas » 8.8.2010 16:16

Kyse ei ole siitä etteikö voisi korjata. Ei vaan yksin kertaisesti ole rahaa. Eikä järkeä laittaa kiinni massia toho autoo enää. Se on syönyt jo nii paljon rahaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 8.8.2010 17:17

Ja nekin rahat menee ihan hukkaan kun osittaa koko pirssin. Seuraavan kanssa sitten sama projekti alusta ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa