Nyt ei enään keksi mikä kuskinpuolella kolisee. Vaihdettu kaikki tukivarret, koiranluut ja ulompi raidetangonpää. Lisäksi vaihdettu ulompi vetonivel. Voiko se iskarin yläpään kumihela kolista?
Entäs iskari? Menee hermot varsinkin mukulakivetyksellä.
Vaihteeksi koliseva passat. Sori!
Valvoja: ffp jäsenet
onkohan kolinasi terävää naksutusta? Itellä naksuu mukulakivillä ja varsinkin jarrutettaessa 'löysät pois' periaatteella. Sanottiin toisessa topicissa samasta ongelmasta että vika olisi alanivelissä ja vkl koitan itselleni vaihtaa vanhat takaisin.
Vaihdoin siis alustan ja tukivarret autooni ja kk sen jälkeen alkoi kolina.
Vaihdoin siis alustan ja tukivarret autooni ja kk sen jälkeen alkoi kolina.
Ei toi jarrutuksissa kolkata. Tänään laitan uuden iskarin yläpään kumin, vaikka vanhakin näyttää ihan ehjältä. Mitenkäs tollasen vanhan kaasuiskarin voi tarkistaa? Painaa varresta sisään niin se nousee todella verkkaisesti takaisin ylös, eikä tunnu käsin mitään klappeja. Pitää varmaan taas irroittaa alatukivarret tarkistusta varten.
Jos iskari kolisee, niin kyllä sieltä on silloin jo mehua tullut ulos. Kaasuiskari nousee itsestään ylös ja normaali öljy taas ei. Jos iskari kolaa niin silloin siinä on painettaessa "tyhjä" kohta, eli mehut tullut pihalle.
Tai sitten jo uudet ylävarretkin on jo valmiiksi väljät :D Onko ne jotain pingpong kamaa? Mulla kesti passatissa pinggiponggi ylätukivarret joku 5tkm jos sitäkään... Mutta todennäköisesti siellä on iskari tai sitten se iskarin yläpään kumi moro.
Tai sitten jo uudet ylävarretkin on jo valmiiksi väljät :D Onko ne jotain pingpong kamaa? Mulla kesti passatissa pinggiponggi ylätukivarret joku 5tkm jos sitäkään... Mutta todennäköisesti siellä on iskari tai sitten se iskarin yläpään kumi moro.
Homma kusee!
Etupää purettu. Ylävarret ja raidetangonpää kunnossa. Iskarin yläpään kumi vaihdettu.
Nyt tuli iso ongelma kasauksessa. Ylätukivarsien kannaketta pulttasin takaisin paikoilleen, niin kaksi kolmesta kiinnityspultista pyörii tyhjää/ei kiristy. Kierteet menny kannakkeesta. Mistäs nyt uusi kannake kun motonetin luettelosta ei löydy ja marmoritiski kiinni?
Vai onnistuisko kierretapilla pelastamaan tilanteen. Pultit 10mm paksuja.
Nyt tuli iso ongelma kasauksessa. Ylätukivarsien kannaketta pulttasin takaisin paikoilleen, niin kaksi kolmesta kiinnityspultista pyörii tyhjää/ei kiristy. Kierteet menny kannakkeesta. Mistäs nyt uusi kannake kun motonetin luettelosta ei löydy ja marmoritiski kiinni?
Vai onnistuisko kierretapilla pelastamaan tilanteen. Pultit 10mm paksuja.
Jos tämä "koliseva" ääni on semmonen hiukan lotiseva mutta silti koliseva... (hienosti kuvattu) kannattaa kokeilla: purista raidetangon päätä nyrkkiin niin "syvältä" kun pystyt ja heiluta rattia edestakaisin jos tuntuu välystä: onnea saattaa olla ohjausvaihe paskana, joensuun laakkosella vaihto osana 860€ ja jumalaton homma vaihtaa...
Yhden passatin kolinat juuri korjasin.
Vika paikallistui jarrusatulan liun tappeihin ja kumeihin. Autolla oli ajettu jo 520 tkm eli uusi peli ei ollut kyseessä. uudet liukutapit ja kumit ja kolinat loppuivat.
Tuon kolinan saat poissuljettua jos painat vähän jarrua niin loppuuko kolina. Tuo siis kolisi pienimmissä kiharissa hiljasemmissa vauhdeissa tosi selvästi sisälle...
Vika paikallistui jarrusatulan liun tappeihin ja kumeihin. Autolla oli ajettu jo 520 tkm eli uusi peli ei ollut kyseessä. uudet liukutapit ja kumit ja kolinat loppuivat.
Tuon kolinan saat poissuljettua jos painat vähän jarrua niin loppuuko kolina. Tuo siis kolisi pienimmissä kiharissa hiljasemmissa vauhdeissa tosi selvästi sisälle...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa