Morjensta.
Oli Golfin bypassin alipaineletku niin hapertunut, että räpsähti poikki lähes kosketuksesta. Hyvä juttu on se, että ongelma löytyi. Huono juttu taas se, että pitäisi olla huomenillalla Lahdessa.
Kysyisin kokeneemmilta, että uskaltaako tuollaisella körötellä edes lähimmälle marmoritiskille tai motonettiin, vai menikö nyssehommiksi? Onko vaara, että tuo imaisee sisäänsä kaikki moottorin pölyt ynnä muut moskat ja edessä on vain isompia ongelmia?
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa: http://plasmis.zapto.org/misc/VW/pienta_vuotoa/turbo_bypass_valve.JPG
1.8T bypass venttiilin alipaineletku poikki
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
On niitä alipaineletkuja muillakin hajonnut ihan ajossa eikä kukaan ole vielä raportoinut pysyvistä vaurioista?Onko vaara, että tuo imaisee sisäänsä kaikki moottorin pölyt ynnä muut moskat ja edessä on vain isompia ongelmia?
Eiku limp modessa motonettiin, parkkiksella letku paikalleen ja nokka kohti Chicagoa...
Tulppaaminen varmaankin parantaisi käyntiä ettei se höri siitä ylimääräistä ilmaa? Viisaammat kertokoot siitä lisää.
Bypassin tarkoitushan on suojella turbon siipiä/akselia.. äkkinäisiltä kaasun nostoilta eli siltä että ilman meno moottorille tyssää yhtäkkiä ja turbon pyöriminen loppuu äkisti.
Tuota toimintaa sen paremmin sitten tuntematta niin kummiskin äkkiseltään ajateltuna kun tuo letku on poikki niin kaasun noston aiheuttama voimakas alipaine imusarjan puolella ei pääse avaamaan bypassia joka siis päästää auetessaan turbon painepuolelta ilman takaisin imupuolelle niin on vaarana turbon vaurioituminen mutta mitä olen kuullut niin ei noi nyt kai kovin helpolti hajoa mitä nyt jotain "kikattelee"... mutta kannattaa ajella rauhallisesti osien hakuun ja tosiaan tulpata ainaskin tuo letkun puoli, bypassin puolella taitaa olla vain kalvo vastassa -jos on vaan ehjä... ja korjailkaa jos meni arvailut toiminnasta pieleen.
Tuota toimintaa sen paremmin sitten tuntematta niin kummiskin äkkiseltään ajateltuna kun tuo letku on poikki niin kaasun noston aiheuttama voimakas alipaine imusarjan puolella ei pääse avaamaan bypassia joka siis päästää auetessaan turbon painepuolelta ilman takaisin imupuolelle niin on vaarana turbon vaurioituminen mutta mitä olen kuullut niin ei noi nyt kai kovin helpolti hajoa mitä nyt jotain "kikattelee"... mutta kannattaa ajella rauhallisesti osien hakuun ja tosiaan tulpata ainaskin tuo letkun puoli, bypassin puolella taitaa olla vain kalvo vastassa -jos on vaan ehjä... ja korjailkaa jos meni arvailut toiminnasta pieleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa