FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
Valvoja: ffp jäsenet
Osanroa -05-07 A4 2.0TDI DPF 170hv turbolle? KKK:n tekele.Onko sama kuin uusimmissakin, uusi korisessa A4/A4 allroadissa samalla koneella? ETKA miehet huamio..privallakin voi laittaa..
Ei ole sama. Eikä koneetkaan ole samoja, uudet commonraileja ja vanhat pumppusuutinkoneita. Pumpparissa ainakin koodi BRD. Commonrailit ovat C-alkuisia näissä 2.0 Tdi:ssä ainakin.
Viimeksi muokannut Axi, 22.5.2010 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
pientä vikaa turbossa..taas!
Kuuluko kompressorinsiiven pyöriä kuinka hyvin? eräs ystäväni väitti että riittää ku hipasee niin jää pyörimään,omani ei todellakaan jää pyörimään ku sormin pyörittelee.Muistaakseni ei edes uutena tehnyt niin,parikymppiä ajettu hyrrä paskana..toisaalta eipä toiminu alusta alkaenkaan kunnolla paineita heitelly,kelloja vaihdeltu ym.
Uskaltaakohan sillä ajaa enään ku pitää pientä sivuääntä?. ei kait muuta kun irti ja fin-turbolle tarkastukseen,jos vaikka menis takuuseen..kyllä korpeaa nyt! polkupyörällä jyväskylään kattoo rallia. Onko kellään mitään sanottavaa?
Uskaltaakohan sillä ajaa enään ku pitää pientä sivuääntä?. ei kait muuta kun irti ja fin-turbolle tarkastukseen,jos vaikka menis takuuseen..kyllä korpeaa nyt! polkupyörällä jyväskylään kattoo rallia. Onko kellään mitään sanottavaa?
Ystäväsi on väärässä, ahtimesi ei ole kuulalaakeriversio. Kyseistä ongelmaa on jo kertaalleen toisen alipainekellon kanssa korjattu, mutta auto ei ole meillä kasattu eikä säädetty.
Palaataanko ihan keskenämme aiheeseen sähköpostitse/puhelimitse, kun ahdin meille saapuu tarkastukseen?
Ystävällisin terveisin
Markus Savolainen
045-1126599
Palaataanko ihan keskenämme aiheeseen sähköpostitse/puhelimitse, kun ahdin meille saapuu tarkastukseen?
Ystävällisin terveisin
Markus Savolainen
045-1126599
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2011 8:01
uusi turbo passattiin
Terve passatissa alkaa jo ilmeisesti olemaan turbo lopussa kun meinaa jumia.
kun kerran pitää laittaa ajattelin kerralla isomman passaako garret GT2052V
tohon.
Kone on AFN vm-97 ajettu 370tkm.
Takertelu ilmenee siten että jos ajelee 1-5pv nätisti lähtee sitten motarille täys kiihdytys
vetää jossain vaiheessa turbon pois korjaantuu auton samuttamisella ja taas pelaa.
letkut sun muut on tutkittu ja itse epäilen turboa koska jos antaa kenkää pirusti ja huudattaa 3-4000rpm pinnassa jonkun aikaa pelaa taas auto normisti ja kärsii kiihdyttää ei turbo lähde pelistä pois.
kun kerran pitää laittaa ajattelin kerralla isomman passaako garret GT2052V
tohon.
Kone on AFN vm-97 ajettu 370tkm.
Takertelu ilmenee siten että jos ajelee 1-5pv nätisti lähtee sitten motarille täys kiihdytys
vetää jossain vaiheessa turbon pois korjaantuu auton samuttamisella ja taas pelaa.
letkut sun muut on tutkittu ja itse epäilen turboa koska jos antaa kenkää pirusti ja huudattaa 3-4000rpm pinnassa jonkun aikaa pelaa taas auto normisti ja kärsii kiihdyttää ei turbo lähde pelistä pois.
Terve passatissa alkaa jo ilmeisesti olemaan turbo lopussa kun meinaa jumia.
kun kerran pitää laittaa ajattelin kerralla isomman passaako garret GT2052V
tohon.
Kone on AFN vm-97 ajettu 370tkm.
Takertelu ilmenee siten että jos ajelee 1-5pv nätisti lähtee sitten motarille täys kiihdytys
vetää jossain vaiheessa turbon pois korjaantuu auton samuttamisella ja taas pelaa.
letkut sun muut on tutkittu ja itse epäilen turboa koska jos antaa kenkää pirusti ja huudattaa 3-4000rpm pinnassa jonkun aikaa pelaa taas auto normisti ja kärsii kiihdyttää ei turbo lähde pelistä pois.
Koita nyt vielä ensin vaihtaa kuitenkin N75.
Olis turbon vaihto edessä tuohon ´99-malliseen AGR-koneiseen Golffiin ja omistankin jo yhden ylimääräisen kappaleen noita KKK03:ia. Mietityttääkin vain noota kun katselin tuota listaa ekalla sivulla että mahatvatko nämä olla millään tavalla yhteensopivia:
GOLF 1998 1.9TDI 90 TDI 90 K03-0 5303-970-0015 038145701D <- tämä ny autossa
GOLF 1991 1.9TD 75 TD 75 K03-0 5303-970-0003 028145701R <- tuo hyllyssä.
Hyllyssä oleva ahdin on ehjä joten en raaskis uutta ostaa jo se käy...
GOLF 1998 1.9TDI 90 TDI 90 K03-0 5303-970-0015 038145701D <- tämä ny autossa
GOLF 1991 1.9TD 75 TD 75 K03-0 5303-970-0003 028145701R <- tuo hyllyssä.
Hyllyssä oleva ahdin on ehjä joten en raaskis uutta ostaa jo se käy...
käykö tuo 1.9tdi, 90 heppaisen passatin turbo suoriltaan 110hp passattiin?
Ei käy. 90 hv koneessa (AHU) on hukkisturbo ja 110 hv (AFN) taas vnt.
Eroja ecu, pakosarja, dp/katti/etuputki, ilmanputsarilta turbolle menevä letku, turbolta lähtevä ahtoputki ja turbon öljynpaluuputki sekä pakosarjan myötä EGR:n putki.
Ja erilainen N75-venttiili.
Nuita kkk k03 turbojaki on monenlaisia, ei voi yleistää että se sopii sellaisenaan suoraan, on erillaista ja kokoista pakopesää, siipipyörää yms..
Itelläki tuli hommattua aaz koneen turbo 1z passattiin, mutta seki vaatii vähän muokkausta kun aaz:issa on näköjään turbo pakosarjan yläpuoilella ja 1z:ssa alapuolella.
Itelläki tuli hommattua aaz koneen turbo 1z passattiin, mutta seki vaatii vähän muokkausta kun aaz:issa on näköjään turbo pakosarjan yläpuoilella ja 1z:ssa alapuolella.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Auto on vm 98 90hv TDI. Ideana olisi nostaa tehoa "järkevästi", eli johonkin 120-140hv?? Mihinkä asti vakio mandariinilla pääsee? Ja jos turbon vaihtaa niin millanen olisi hyvä vaihtoehto?
Paljonko ihmisillä tällainen tehon nosto on maksanut? Meneekö kytkin vaihtoon?
Olen täysin tietämätön edelleen tästä turbo-tekniikasta. Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan! :)
Paljonko ihmisillä tällainen tehon nosto on maksanut? Meneekö kytkin vaihtoon?
Olen täysin tietämätön edelleen tästä turbo-tekniikasta. Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan! :)
Turboksi olisi hyvä vaihtaa alkuun gt1749vb joka sopii suoraan vakion tilalle. Riippuu mitä osia vaihdat siinä samalla, jos turbon vaihdat niin tonnin molemmin puolin se on asenenttuna, lastutus yleensä noin 300-500e, tarkka hinta selviää tietysti kysymällä jostain alan yrityksestä, esim www.fin-turbo.fi Vakiokytkin kestää noin 300 newtonia, riippuu tietysti pitkälti millaisessa käytössä se on ollut eli ihan tapauskohtaista, mutta jos vaihdat kytkimen kaksoismassavauhtipyörästä joka siis on vakiona, tuohon kiinteään asetelmaan niin se kestääkin vääntöä sitten jo reilummin, noin 400 newtonia. Sitten seuraavaksi vaihtoon menevät suuttimet, tuohon tehotarpeeseen dss ultimate 2 olisi oiva vaihtoehto. =)
Teholukemat pyörinevät kytkimen vaihdolla, tuolla edellämainitulla turbolla ja suuttimilla siinä 180hv / 400nm, sitten täytyykin putkistolle tehdä jotain, yleensä nälkä kasvaa syödessä ;)
Teholukemat pyörinevät kytkimen vaihdolla, tuolla edellämainitulla turbolla ja suuttimilla siinä 180hv / 400nm, sitten täytyykin putkistolle tehdä jotain, yleensä nälkä kasvaa syödessä ;)
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 7.1.2011 8:01
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15.3.2012 20:52
holset HX35
mitenkä tuommonen holsetin HX35 sopis 1.9tdi boraan (agr moottori). ja kuinkahan myöhään herää tuolla motilla?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15.3.2012 20:52
Onko kokemuksia mitä maksaa 96 kW pumppariin turbon kuntoon laittaminen eri vaihtoehdoin?
a) auto Finturboon tai Tammerdieseliin jossa vissiin turbo huolletaan "täydelliseksi"
b) ebay.de:sta joku tehdashuollettu fööni näyttäisi olevan 385€ , vaihtamiseen muutama tunti kaverin kanssa ja oman turbon myynti varaosana
Millai olette korjauttaneet turbon jos EI puhuta tehon lisäyksistä yms asioista?
a) auto Finturboon tai Tammerdieseliin jossa vissiin turbo huolletaan "täydelliseksi"
b) ebay.de:sta joku tehdashuollettu fööni näyttäisi olevan 385€ , vaihtamiseen muutama tunti kaverin kanssa ja oman turbon myynti varaosana
Millai olette korjauttaneet turbon jos EI puhuta tehon lisäyksistä yms asioista?
Taidanpa laittaa tänne infoa holsetin he221w:n asennuksesta agr mottiin. Öljyn menon joutuu tettään, viis senttiä vakiota pitempi päihin 10 ja 12 mm banjot. Banjot suoraan molempiin päihin. Öljyn paluu käy suoraan 1z:sta. kompurakotelon liitokset modasin ite niin että teetin alumiinista kulmaputken ahtolähtöön suoraan koteloon kiinni. imupuolen toteutin 3 tuuman putkesta, kompurakotelossa tämä koko valmiina. downpipen laippa ja downpipe uusiksi kokonaan. Hukkaportti ei mahdu kompurakoteloon kiinnitettynä lohkon ja kotelon väliin Ite lyhensin tankoa ja hukkis on nyt ahtimen keskiosan kohdalla.
Kun turbon sai asennettua, pelaa se kyllä tosi hyvin. Mulla ahdot samat pakopaineitten kanssa. Jos meinaat vastaavan asennuksen tehdä niin kysele menemään. Vastaavasta projektista oli sitte tosi vaikea löytää tietoa niin postasin tänne jollekki avuksi.
Kun turbon sai asennettua, pelaa se kyllä tosi hyvin. Mulla ahdot samat pakopaineitten kanssa. Jos meinaat vastaavan asennuksen tehdä niin kysele menemään. Vastaavasta projektista oli sitte tosi vaikea löytää tietoa niin postasin tänne jollekki avuksi.
Aiemmin jo oli kyselty Td koneiden turboista, mutta ei oltu vastattu.
Voisin uusia em. kyselyjä. Vai onko topic vain TDI:n turboille? Kysyn kuitenkin, onko olemassa AAZ:aan isompaa bolt-on-turboa KKK K14:n tilalle? Tai muiden AAZ:n mutkien tilalle? Itselläni on 35i Passat, jossa K14 nelikulmaisella kiinnityksellä pakosarjaan. Ventoissa taitaa olla kolmipulttinen kiinnitys. Toki pakosarjathan voi vaihtaa.
Pahoitteluni, jos olen tunkeutunut väärälle reviirille.
Voisin uusia em. kyselyjä. Vai onko topic vain TDI:n turboille? Kysyn kuitenkin, onko olemassa AAZ:aan isompaa bolt-on-turboa KKK K14:n tilalle? Tai muiden AAZ:n mutkien tilalle? Itselläni on 35i Passat, jossa K14 nelikulmaisella kiinnityksellä pakosarjaan. Ventoissa taitaa olla kolmipulttinen kiinnitys. Toki pakosarjathan voi vaihtaa.
Pahoitteluni, jos olen tunkeutunut väärälle reviirille.
2.0 Tdi FR 170
Tere! Mikä ahdin on vakiona vm.08 Seat Leon 2.0Tdi FR 170:ssä? Mihin tehoihin asti tuo vakio ahdin riittänee..?
Mistähän vag konsernin vehkeestä mahtaa olla edellisen omistajan laittama turbo...
turbon kylestä luntatut tiedot:
GT2056V
BA3 070145701H V250
720931-3511 JB300658F
Osa numeroista saattaapi olla väärin kun oli niin pienellä ja epäselvällä printillä....
Täytys tehdä öljyputki uusiksi niin millähän kierteellä mahtaa tulla painepuolen ölppäputki kiinni turboon kyseisessä turbossa??
turbon kylestä luntatut tiedot:
GT2056V
BA3 070145701H V250
720931-3511 JB300658F
Osa numeroista saattaapi olla väärin kun oli niin pienellä ja epäselvällä printillä....
Täytys tehdä öljyputki uusiksi niin millähän kierteellä mahtaa tulla painepuolen ölppäputki kiinni turboon kyseisessä turbossa??
Darksidellä on tulossa tai ehkä jo tullutkin Top mount -tyylinen pakosarja 2260VK ahtimelle. Siis vastaava ku tää, mutta turbon paikka on eri:
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... arger.html
Ryanilta kannattaa kysyy lisätietoja.
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... arger.html
Ryanilta kannattaa kysyy lisätietoja.
tällähetkellä bosion toiseksi suurimmat siittimet, switsern s100g 45-55 siiviillä ja pakopesä on joku todella pieni.. :) heräilee tuossa 1.5-2k tai oikeestaan "täys rytinä" on päällä jo just yli 2k
ja sitten tuo mekaaninen pumppu.. sitäkin sais joku värkkäillä...
nyt on vartti aikojen perusteella 150-170hp en osaa sanoa.. :) niin ja lisää tekis mieli ja paljon..
ja sitten tuo mekaaninen pumppu.. sitäkin sais joku värkkäillä...
nyt on vartti aikojen perusteella 150-170hp en osaa sanoa.. :) niin ja lisää tekis mieli ja paljon..
Kone: 1.9TDI AVB
Kilometrimäärä: 572tkm
Tausta: 450tkm maantieajoa ~80km/h, jäljellä jäävä ~120tkm sekalaist normiajoa
Ongelma: Laiskuus.
Kävin koeajolla tänään lastutetulla 1.9TDI 62kw Transporter T5:lla, lähti paremmin kun tää! Siinä siis ongelma. Kuinka imusarjan kanssa? Nähnyt niitä kauhukuvia kun EGR tukkinut paikat. Kone muuten hyväkuntoinen, ei pidä sivuääniä ja vedot tallessa. Mutta laiska (16-17s 0-100km/h itsemitattuna suuntaa antava).
Funtsein 150tkm ajettua AVF vaihtotekniikka tilalle seuraavilla spekseillä:
- EGR poistettu väliputkella + ohjelmasta poisto
- MAF poisto, onko hyötyä?
- Ohjelmointi
Missä teho ja vääntöluokassa noilla pyöritään, 160-165hp / 370-400nm? Kestääkö AVF vakiokytkin?
Onko näissä koneissa muuten mitään hyötyä paremmin virtaavasta putkistosta + katin poistolla?
Kilometrimäärä: 572tkm
Tausta: 450tkm maantieajoa ~80km/h, jäljellä jäävä ~120tkm sekalaist normiajoa
Ongelma: Laiskuus.
Kävin koeajolla tänään lastutetulla 1.9TDI 62kw Transporter T5:lla, lähti paremmin kun tää! Siinä siis ongelma. Kuinka imusarjan kanssa? Nähnyt niitä kauhukuvia kun EGR tukkinut paikat. Kone muuten hyväkuntoinen, ei pidä sivuääniä ja vedot tallessa. Mutta laiska (16-17s 0-100km/h itsemitattuna suuntaa antava).
Funtsein 150tkm ajettua AVF vaihtotekniikka tilalle seuraavilla spekseillä:
- EGR poistettu väliputkella + ohjelmasta poisto
- MAF poisto, onko hyötyä?
- Ohjelmointi
Missä teho ja vääntöluokassa noilla pyöritään, 160-165hp / 370-400nm? Kestääkö AVF vakiokytkin?
Onko näissä koneissa muuten mitään hyötyä paremmin virtaavasta putkistosta + katin poistolla?
kkk bv50 3.0 tdi
In: 50
Ex: 44.5
11 vanes, width 7mm
Comp:
In: 43
Ex: 59
Eli pakopuoli about saman kokoinen kuin 2260:ssä, mutta kompura pienempi. Akseli hieman ohuempi kuin saman kokoluokan Garreteissa, jonka takia ei virikäytössä kovin suosittu. Kyllä sillä noin 200kW tehoihin 1,9-2,0 TDI:ssäkin pääsee.
Turbon sopivuus ja tyyppi AFN moottoriin
Paikoillaan on joku T15 ? auto -98 AFN 81 kW moottorilla. Onko näissä alkujaan "juuttuva"siipiset ahtimet? Meneekö helposti heittämällä tilalle Garrett GT1749VA? Jos menee niin mitä muutoksia piää tehdä? Sopeutus yms.
Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
Mitä eroa on garretin 1749v ja 1749va ahtimilla teho ja koko mielessä?
Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
Va:ssa hitusen isompi kompurapyörä ja siten riittää hiukan isommille tehoille.
Katso ketjun eka viesti ;)
Katso ketjun eka viesti ;)
Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
Tarviiko tehdä paljon muutoksia jos vaihtaa tuon 130hv turbon tuohon 150hv turboon?
Auton on skoda fabia rs.
Auton on skoda fabia rs.
Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
Turbo alkoi nauttimaan öljystä vähän liikaa, joten menee vaihtoon.
Nykyinen on "juuttuvasiipinen" 03G253014F Garret, pakoputki on pannalla ei pultilla kiinni.
Sopiiko tuohon "heittämällä" yhtään isompaa tilalle ? Eli imu olisi isompi.
Pakosarja on integroitu ahtimeen, ilmaputket ovat saman suuntaiset.
Auto VW Touran 1.9 TDI PD moottorikoodi BKC.
Kiitos.
Olisikos tuo hyvä ostos ?
https://www.ebay.co.uk/itm/162356664606
Nykyinen on "juuttuvasiipinen" 03G253014F Garret, pakoputki on pannalla ei pultilla kiinni.
Sopiiko tuohon "heittämällä" yhtään isompaa tilalle ? Eli imu olisi isompi.
Pakosarja on integroitu ahtimeen, ilmaputket ovat saman suuntaiset.
Auto VW Touran 1.9 TDI PD moottorikoodi BKC.
Kiitos.
Olisikos tuo hyvä ostos ?
https://www.ebay.co.uk/itm/162356664606
Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
Jysca kirjoitti:Turbo alkoi nauttimaan öljystä vähän liikaa, joten menee vaihtoon.
Nykyinen on "juuttuvasiipinen" 03G253014F Garret, pakoputki on pannalla ei pultilla kiinni.
Sopiiko tuohon "heittämällä" yhtään isompaa tilalle ? Eli imu olisi isompi.
Pakosarja on integroitu ahtimeen, ilmaputket ovat saman suuntaiset.
Auto VW Touran 1.9 TDI PD moottorikoodi BKC.
Kiitos.
Olisikos tuo hyvä ostos ?
https://www.ebay.co.uk/itm/162356664606
Miten kävi, ostitko tuon Ebay ihmeen?
Tulee hintoihin jos teettää asennuksen ja laittaa sinne tollasen halppisahtimen joka ei toimikkaan.
Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot
idua kirjoitti:Jysca kirjoitti:Turbo alkoi nauttimaan öljystä vähän liikaa, joten menee vaihtoon.
Nykyinen on "juuttuvasiipinen" 03G253014F Garret, pakoputki on pannalla ei pultilla kiinni.
Sopiiko tuohon "heittämällä" yhtään isompaa tilalle ? Eli imu olisi isompi.
Pakosarja on integroitu ahtimeen, ilmaputket ovat saman suuntaiset.
Auto VW Touran 1.9 TDI PD moottorikoodi BKC.
Kiitos.
Olisikos tuo hyvä ostos ?
https://www.ebay.co.uk/itm/162356664606
Miten kävi, ostitko tuon Ebay ihmeen?
Tulee hintoihin jos teettää asennuksen ja laittaa sinne tollasen halppisahtimen joka ei toimikkaan.
Tuommoinen sinne meni!
https://www.ebay.de/itm/114345458723?fi ... Sw2iNfQpYS
Ahdin ja tiivistesarja 189€ + toimitus 25€ + työt 320€ + vanhan lähetys puolaan 40€, pantti palautettiin täysmääräisenä.
Erittäin asiallista ja nopeaa palvelua (saksaksi)
Olen tyytyväinen, suosittelen +++
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa