FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 4.5.2010 22:42

Lähes vastaava kuin AVB koneessa, mutta ilmeisesti DPF:llä varustettuna - joten pahka pakopesässä. Voidaan päivittää joko 140hp mallin ahtimella tai 170hp versiolla. Suuttimien kapasiteetista ei ole tietoa tässä tapauksessa.

Axi
-
Viestit: 1324
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 11.5.2010 21:14

Osanroa -05-07 A4 2.0TDI DPF 170hv turbolle? KKK:n tekele.Onko sama kuin uusimmissakin, uusi korisessa A4/A4 allroadissa samalla koneella? ETKA miehet huamio..privallakin voi laittaa..


Ei ole sama. Eikä koneetkaan ole samoja, uudet commonraileja ja vanhat pumppusuutinkoneita. Pumpparissa ainakin koodi BRD. Commonrailit ovat C-alkuisia näissä 2.0 Tdi:ssä ainakin.
Viimeksi muokannut Axi, 22.5.2010 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Micce84
-
Viestit: 29
Liittynyt: 11.2.2009 13:38

ViestiKirjoittaja Micce84 » 17.5.2010 13:55

Mitenhän on -00 A4 AJM:n kanssa, meneekö garrettin gt1749va kiinni ja kuinka helposti? Mikä olisi helpoin virifööni tähän autoon. Mielellään ihan bolt on ratkaisua kaipaisin...

Thejudge
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Thejudge » 5.6.2010 12:38

Turistina taas... mutta, mahtaakohan gt1749v ahdistimien sisuskaluilla olla eroja?
Esim. 7086395010s <-> 038253019n... Vai onko erot vain ulkoisia? Toisinsanoen tarkoituksena pistää 7086395010s:än sisäkalut 038253019n:ään, vai lähdenkö mielummin paikalliseen???

Reistonen
-
Viestit: 45
Liittynyt: 1.6.2009 20:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Reistonen » 6.6.2010 19:12

038253019n on S2 mallisarjaa, eli 11 johdinsiivellä, vanhemmassa mallissa on 9 siipeä. 7086395010s koodilla, ei oikein löytynyt mitään. Onko se minkä ikäisestä autosta?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 7.6.2010 10:27

708639-5010S on volvon ahdin, osat on isommat kuin volkkarissa - menee koneistushommiksi.

Thejudge
-
Viestit: 22
Liittynyt: 2.4.2008 18:30

ViestiKirjoittaja Thejudge » 9.6.2010 22:45

Joo, kiitokset tiedoista! Pamahti omasta akseli vääräks... No nyt gt1749va tulossa, näillä mennään!
EDIT: niin, toi s-loppunen oli commonrail renusta, eli volvosta...
EDIT: mikähän mahtoi aiheuttaa akselin vääntymisen?? Pakoturbiinin tasapainotus "lovet" täynnä skäipää??

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

pientä vikaa turbossa..taas!

ViestiKirjoittaja boneheadab » 27.7.2010 15:43

Kuuluko kompressorinsiiven pyöriä kuinka hyvin? eräs ystäväni väitti että riittää ku hipasee niin jää pyörimään,omani ei todellakaan jää pyörimään ku sormin pyörittelee.Muistaakseni ei edes uutena tehnyt niin,parikymppiä ajettu hyrrä paskana..toisaalta eipä toiminu alusta alkaenkaan kunnolla paineita heitelly,kelloja vaihdeltu ym.
Uskaltaakohan sillä ajaa enään ku pitää pientä sivuääntä?. ei kait muuta kun irti ja fin-turbolle tarkastukseen,jos vaikka menis takuuseen..kyllä korpeaa nyt! polkupyörällä jyväskylään kattoo rallia. Onko kellään mitään sanottavaa?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 28.7.2010 9:56

Ystäväsi on väärässä, ahtimesi ei ole kuulalaakeriversio. Kyseistä ongelmaa on jo kertaalleen toisen alipainekellon kanssa korjattu, mutta auto ei ole meillä kasattu eikä säädetty.

Palaataanko ihan keskenämme aiheeseen sähköpostitse/puhelimitse, kun ahdin meille saapuu tarkastukseen?

Ystävällisin terveisin
Markus Savolainen
045-1126599

jekhba
-
Viestit: 60
Liittynyt: 17.3.2010 23:02

moro

ViestiKirjoittaja jekhba » 29.7.2010 0:18

voisikos joku tietävä kertoa jonkun hyvän liikkeen joka tekis virityksen tollasee 1.9 tdi koneesee (turbo , cooleri ,lastu , peltipakosarja yms....)

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 29.7.2010 1:12

dodii,siinähän onkin nätti urakka edessä ja ei varmasti halpa,paljon on tehotavoite?minkämoisee pelii ajattelit päivityksen tehdä?

jekhba
-
Viestit: 60
Liittynyt: 17.3.2010 23:02

m

ViestiKirjoittaja jekhba » 29.7.2010 19:21

1.9 tdi golfi 99 vm ... ja olis ihan jeees saada joku + 200 hepoo

peeki
-
Viestit: 1312
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 1.9.2010 22:37

Mikähän mahtaa olla -06 touranissa (1.9TDI, 77kW) ahtimena? Kone BLS. 346tkm mittarissa, turbo alkuperäinen... jotain kivaa alkuperäisen ahtimen tilalle huomioiden että laatikkona DSG...ehdotuksia?

bblock
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.11.2010 17:09

ViestiKirjoittaja bblock » 3.1.2011 15:40

Tietäiskö kukaan mitä eroa on GT1749V num. 028145702D ja 028145702C eli C:een ja D:een eron,molempia ainakin -97(98?) AFN Tdi Passatissa. Käyköhän D malli heittämällä C tilalle...

vålkswagen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2011 8:01

uusi turbo passattiin

ViestiKirjoittaja vålkswagen » 7.1.2011 8:11

Terve passatissa alkaa jo ilmeisesti olemaan turbo lopussa kun meinaa jumia.
kun kerran pitää laittaa ajattelin kerralla isomman passaako garret GT2052V
tohon.
Kone on AFN vm-97 ajettu 370tkm.
Takertelu ilmenee siten että jos ajelee 1-5pv nätisti lähtee sitten motarille täys kiihdytys
vetää jossain vaiheessa turbon pois korjaantuu auton samuttamisella ja taas pelaa.
letkut sun muut on tutkittu ja itse epäilen turboa koska jos antaa kenkää pirusti ja huudattaa 3-4000rpm pinnassa jonkun aikaa pelaa taas auto normisti ja kärsii kiihdyttää ei turbo lähde pelistä pois.

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 7.1.2011 11:03

Terve passatissa alkaa jo ilmeisesti olemaan turbo lopussa kun meinaa jumia.
kun kerran pitää laittaa ajattelin kerralla isomman passaako garret GT2052V
tohon.
Kone on AFN vm-97 ajettu 370tkm.
Takertelu ilmenee siten että jos ajelee 1-5pv nätisti lähtee sitten motarille täys kiihdytys
vetää jossain vaiheessa turbon pois korjaantuu auton samuttamisella ja taas pelaa.
letkut sun muut on tutkittu ja itse epäilen turboa koska jos antaa kenkää pirusti ja huudattaa 3-4000rpm pinnassa jonkun aikaa pelaa taas auto normisti ja kärsii kiihdyttää ei turbo lähde pelistä pois.


Koita nyt vielä ensin vaihtaa kuitenkin N75.

jowell
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.4.2011 11:38

ViestiKirjoittaja jowell » 17.4.2011 17:24

onkos kellään kokemusta noista arl koneista miten niistä kannattaa ottaa tehoa irti? tällä hetkellä on teholastu jolla pitäis olla 180hp ja 380nm. pitäis saada tehot yli 200 heppaan ja väännöt 450nm+ . onnistuuko miten?[/list]

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.4.2011 17:54

Vaihdat isomman ahtimen ja teetät kunnon ohjelman. Joku gtb2056vk vois olla aika namu ja sillä vois irrota vakio suuttimien kanssa joku max. 220hp.

jowell
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.4.2011 11:38

ViestiKirjoittaja jowell » 17.4.2011 20:09

käyköhän toi malli suoraan paikoilleen? mites toi cooleri pysyiskö se vakiona ton turbon vaihdon jälkee?

agr
-
Viestit: 57
Liittynyt: 15.10.2010 22:46

ViestiKirjoittaja agr » 14.6.2011 21:08

Olis turbon vaihto edessä tuohon ´99-malliseen AGR-koneiseen Golffiin ja omistankin jo yhden ylimääräisen kappaleen noita KKK03:ia. Mietityttääkin vain noota kun katselin tuota listaa ekalla sivulla että mahatvatko nämä olla millään tavalla yhteensopivia:

GOLF 1998 1.9TDI 90 TDI 90 K03-0 5303-970-0015 038145701D <- tämä ny autossa

GOLF 1991 1.9TD 75 TD 75 K03-0 5303-970-0003 028145701R <- tuo hyllyssä.

Hyllyssä oleva ahdin on ehjä joten en raaskis uutta ostaa jo se käy...

taske
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.7.2011 11:09

ViestiKirjoittaja taske » 23.7.2011 11:19

käykö tuo 1.9tdi, 90 heppaisen passatin turbo suoriltaan 110hp passattiin?

Axi
-
Viestit: 1324
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.8.2011 11:20

käykö tuo 1.9tdi, 90 heppaisen passatin turbo suoriltaan 110hp passattiin?


Ei käy. 90 hv koneessa (AHU) on hukkisturbo ja 110 hv (AFN) taas vnt.
Eroja ecu, pakosarja, dp/katti/etuputki, ilmanputsarilta turbolle menevä letku, turbolta lähtevä ahtoputki ja turbon öljynpaluuputki sekä pakosarjan myötä EGR:n putki.
Ja erilainen N75-venttiili.

houmeri
-
Viestit: 4
Liittynyt: 6.8.2011 12:11

ViestiKirjoittaja houmeri » 4.9.2011 10:55

Nuita kkk k03 turbojaki on monenlaisia, ei voi yleistää että se sopii sellaisenaan suoraan, on erillaista ja kokoista pakopesää, siipipyörää yms..

Itelläki tuli hommattua aaz koneen turbo 1z passattiin, mutta seki vaatii vähän muokkausta kun aaz:issa on näköjään turbo pakosarjan yläpuoilella ja 1z:ssa alapuolella.

FaaBo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 4.7.2011 18:38

ViestiKirjoittaja FaaBo » 14.9.2011 7:22

Onko golffini axr koneen turbossa samanlainen putkiston laippa kuin vaikka alh koneisessa eli toisinsanoen käykö downpipet ristiin?

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 16.9.2011 20:25

Auto on vm 98 90hv TDI. Ideana olisi nostaa tehoa "järkevästi", eli johonkin 120-140hv?? Mihinkä asti vakio mandariinilla pääsee? Ja jos turbon vaihtaa niin millanen olisi hyvä vaihtoehto?

Paljonko ihmisillä tällainen tehon nosto on maksanut? Meneekö kytkin vaihtoon?

Olen täysin tietämätön edelleen tästä turbo-tekniikasta. Kaikenlaisia ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan! :)

FaaBo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 4.7.2011 18:38

ViestiKirjoittaja FaaBo » 17.9.2011 16:07

Turboksi olisi hyvä vaihtaa alkuun gt1749vb joka sopii suoraan vakion tilalle. Riippuu mitä osia vaihdat siinä samalla, jos turbon vaihdat niin tonnin molemmin puolin se on asenenttuna, lastutus yleensä noin 300-500e, tarkka hinta selviää tietysti kysymällä jostain alan yrityksestä, esim www.fin-turbo.fi Vakiokytkin kestää noin 300 newtonia, riippuu tietysti pitkälti millaisessa käytössä se on ollut eli ihan tapauskohtaista, mutta jos vaihdat kytkimen kaksoismassavauhtipyörästä joka siis on vakiona, tuohon kiinteään asetelmaan niin se kestääkin vääntöä sitten jo reilummin, noin 400 newtonia. Sitten seuraavaksi vaihtoon menevät suuttimet, tuohon tehotarpeeseen dss ultimate 2 olisi oiva vaihtoehto. =)

Teholukemat pyörinevät kytkimen vaihdolla, tuolla edellämainitulla turbolla ja suuttimilla siinä 180hv / 400nm, sitten täytyykin putkistolle tehdä jotain, yleensä nälkä kasvaa syödessä ;)

vålkswagen
-
Viestit: 9
Liittynyt: 7.1.2011 8:01

ViestiKirjoittaja vålkswagen » 23.12.2011 23:30

Mikäs olisi sopiva turbo AGR:ään vakion tilalle, 520 suuttimet ja ohjelma muutos vain kyseessä eli mitään älyttömiä ei haeta pirteää käyttistä vain.
olisiko HX25W sopiva meneekö afn pakosarjaan kiinni.?

TB69
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.1.2012 22:03

ViestiKirjoittaja TB69 » 6.1.2012 22:15

Nyt on tilanne semmonen että tarvittais pikasesti tietoa mistä sais? ja mikä isompi turbo passais 97 ventoon heittämällä pakosarjalle paikalleen. tarkotus ois päästä jonnekki 160 hp paikkeille mut ei haittais vaikka turbolle jäis varaaki kun tunnetustihan nälkä kasvaa :D

vw_bora_tdi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.3.2012 20:52

holset HX35

ViestiKirjoittaja vw_bora_tdi » 15.3.2012 21:03

mitenkä tuommonen holsetin HX35 sopis 1.9tdi boraan (agr moottori). ja kuinkahan myöhään herää tuolla motilla?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 16.3.2012 9:10

tekemättä muita muutoksia, ei taida kone kiertää niin paljoa, että ahdin oikeasti syttyisi.

vw_bora_tdi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.3.2012 20:52

ViestiKirjoittaja vw_bora_tdi » 16.3.2012 21:38

niinhän se kyllä mahtaa olla. oisko kellään tietoa tuohon 600-700€ hinta haarukkaan turboa joka olis passeli tuohon boraan. ei tarvi olla samanlaisilla laipan kiinnikkeillä

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 11.4.2012 21:42

itse ehdottaisin finturbon hyperhypridiä :)

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 12.4.2012 21:09

Ahtimen valinta on paljolti siitä kiinni että onko muita muutoksia tulossa.

Janne2max
-
Viestit: 15
Liittynyt: 16.6.2010 22:07

ViestiKirjoittaja Janne2max » 24.4.2012 23:28

Onko täällä topiccia jo mitkä turbot käy orkkis pakosarjoihin/ohjauksiin jokaiselle moottorityypeille, esim agr:ään käyvät ahtimet. (muutkin kuin finturbon gt15/10)

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 5.5.2012 12:16

Onko kokemuksia mitä maksaa 96 kW pumppariin turbon kuntoon laittaminen eri vaihtoehdoin?

a) auto Finturboon tai Tammerdieseliin jossa vissiin turbo huolletaan "täydelliseksi"

b) ebay.de:sta joku tehdashuollettu fööni näyttäisi olevan 385€ , vaihtamiseen muutama tunti kaverin kanssa ja oman turbon myynti varaosana

Millai olette korjauttaneet turbon jos EI puhuta tehon lisäyksistä yms asioista?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.5.2012 12:56

Halvin ja järkevin ratkaisu on ostaa ehjä käytetty ahdin. Niitä jää yli kolaripeleistä ja isomman tieltä.

Agr pakosarjaan käyviä isompia hukkisahtimia ei juuri ole. Järkevin on laittaa tilalle vnt jolloin myös pakosarja vaihtuu.

Hx25 ei sovi mihinkään 1.9tdi pakosarjaan suoraan.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 7.5.2012 22:09

Onko se nyt niin, että 15/20 hybridi on tehty vakion k03/gt15 kuoriin? Mistä erottaa gt15 ja k03 keskiosat toisistaan?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.6.2012 8:11

Olisiko se niin, että gt15/20 tehdään gt15 kuoriin ja k03 kuoriin tehdään sitten k03/04 hybridi. Turbon tunnistaa kompurakotelon tunnistelaatasta.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 4.7.2012 12:10

Taidanpa laittaa tänne infoa holsetin he221w:n asennuksesta agr mottiin. Öljyn menon joutuu tettään, viis senttiä vakiota pitempi päihin 10 ja 12 mm banjot. Banjot suoraan molempiin päihin. Öljyn paluu käy suoraan 1z:sta. kompurakotelon liitokset modasin ite niin että teetin alumiinista kulmaputken ahtolähtöön suoraan koteloon kiinni. imupuolen toteutin 3 tuuman putkesta, kompurakotelossa tämä koko valmiina. downpipen laippa ja downpipe uusiksi kokonaan. Hukkaportti ei mahdu kompurakoteloon kiinnitettynä lohkon ja kotelon väliin Ite lyhensin tankoa ja hukkis on nyt ahtimen keskiosan kohdalla.

Kun turbon sai asennettua, pelaa se kyllä tosi hyvin. Mulla ahdot samat pakopaineitten kanssa. Jos meinaat vastaavan asennuksen tehdä niin kysele menemään. Vastaavasta projektista oli sitte tosi vaikea löytää tietoa niin postasin tänne jollekki avuksi.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.7.2012 12:29

Pertti: Käytitkö AGR:n vakio pakosarjaa? Miten kiinnitit ahtimen pakosarjaan? Onko pakopesä #8.5 vai pienempi?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 4.7.2012 13:45

Taisi olla #5, jos on meiltä lähtenyt. Putkon kokemuksilla laitettiin sellainen.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 5.7.2012 12:55

joo jukka käytin agr:n vakiota. ja on vitosen pesällä.

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 6.9.2012 21:11

Aiemmin jo oli kyselty Td koneiden turboista, mutta ei oltu vastattu.
Voisin uusia em. kyselyjä. Vai onko topic vain TDI:n turboille? Kysyn kuitenkin, onko olemassa AAZ:aan isompaa bolt-on-turboa KKK K14:n tilalle? Tai muiden AAZ:n mutkien tilalle? Itselläni on 35i Passat, jossa K14 nelikulmaisella kiinnityksellä pakosarjaan. Ventoissa taitaa olla kolmipulttinen kiinnitys. Toki pakosarjathan voi vaihtaa.

Pahoitteluni, jos olen tunkeutunut väärälle reviirille.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

2.0 Tdi FR 170

ViestiKirjoittaja TDIT » 17.9.2012 19:49

Tere! Mikä ahdin on vakiona vm.08 Seat Leon 2.0Tdi FR 170:ssä? Mihin tehoihin asti tuo vakio ahdin riittänee..?

JParhiala
-
Viestit: 171
Liittynyt: 15.1.2006 20:40

ViestiKirjoittaja JParhiala » 12.10.2012 19:34

Olisin vaihtamassa AHF toledoon uutta ahdinta. Tarkotus olisi laittaa KKK BV43 irtopakosarjalla ton vnt15:sen tilalle, jossa on kiinteäpakosarja. Niin riittääkö kun dp:stä muuttaa laipankulmaa vai pitkääkö modailla muutenkin ja mites öljynpaluu ylttääkö se?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.10.2012 20:15

Öljynpaluu ei yllä. Teräspunos pois ja sopiva pätkä kumiletkua väliin.

Afn:n vakio öljynpaluu sopinee, laita privaa jos tarvitset semmoisen.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 4.11.2012 20:20

Ahtimen vaihto edessä 85kw PD;n kylkeen.Kuinka pitkälle uudellä Garretin vakioahtimella päästään järkevästi vakiocoolerin kanssa? Toteutuuko 150hv vakiocoolerilla ja vakiopakoputkistolla?

Omakohtaisia kokemuksia Fin turbon AR10 ahtimesta saa myös esittää kiitos ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.11.2012 20:35

85kw vakio turbo riittää sinne max.150hp, myös vakio cooleri ja putkisto riittää hyvin.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 15.11.2012 22:11

Mistähän vag konsernin vehkeestä mahtaa olla edellisen omistajan laittama turbo...

turbon kylestä luntatut tiedot:

GT2056V
BA3 070145701H V250
720931-3511 JB300658F

Osa numeroista saattaapi olla väärin kun oli niin pienellä ja epäselvällä printillä....

Täytys tehdä öljyputki uusiksi niin millähän kierteellä mahtaa tulla painepuolen ölppäputki kiinni turboon kyseisessä turbossa??

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 19.11.2012 7:59

128kW T5 portterista, ei dpf mallista

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 26.11.2012 15:28

Moro! Onko kellään tietoa että millasen pakosarjan kanssa tollanen gtb2260vk istuu Seat leon Fr tdi:hin vm.2008.?

Löytyykö vagilta sellasta pakosarjaa mikä käy suoraan tohon pataan mihin saapi tuon ahtimen kiinni, vai pitääkö itse rakentaa?

Kiitosta jo etukäteen jos jollain ensinnäkään tietoa.. :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.11.2012 16:18

Darksidellä on tulossa tai ehkä jo tullutkin Top mount -tyylinen pakosarja 2260VK ahtimelle. Siis vastaava ku tää, mutta turbon paikka on eri:

http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... arger.html

Ryanilta kannattaa kysyy lisätietoja.

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 23.12.2012 9:58

minkähän kokosta pakopesää kannattais haaveilla AHU:un?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 23.12.2012 14:41

Mille tarpeelle?

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 24.12.2012 8:41

tällähetkellä bosion toiseksi suurimmat siittimet, switsern s100g 45-55 siiviillä ja pakopesä on joku todella pieni.. :) heräilee tuossa 1.5-2k tai oikeestaan "täys rytinä" on päällä jo just yli 2k
ja sitten tuo mekaaninen pumppu.. sitäkin sais joku värkkäillä...

nyt on vartti aikojen perusteella 150-170hp en osaa sanoa.. :) niin ja lisää tekis mieli ja paljon..

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 14.5.2013 20:00

Kone: 1.9TDI AVB
Kilometrimäärä: 572tkm
Tausta: 450tkm maantieajoa ~80km/h, jäljellä jäävä ~120tkm sekalaist normiajoa

Ongelma: Laiskuus.

Kävin koeajolla tänään lastutetulla 1.9TDI 62kw Transporter T5:lla, lähti paremmin kun tää! Siinä siis ongelma. Kuinka imusarjan kanssa? Nähnyt niitä kauhukuvia kun EGR tukkinut paikat. Kone muuten hyväkuntoinen, ei pidä sivuääniä ja vedot tallessa. Mutta laiska (16-17s 0-100km/h itsemitattuna suuntaa antava).

Funtsein 150tkm ajettua AVF vaihtotekniikka tilalle seuraavilla spekseillä:
- EGR poistettu väliputkella + ohjelmasta poisto
- MAF poisto, onko hyötyä?
- Ohjelmointi

Missä teho ja vääntöluokassa noilla pyöritään, 160-165hp / 370-400nm? Kestääkö AVF vakiokytkin?

Onko näissä koneissa muuten mitään hyötyä paremmin virtaavasta putkistosta + katin poistolla?

kuljukka
-
Viestit: 72
Liittynyt: 15.6.2013 3:17

ViestiKirjoittaja kuljukka » 18.6.2013 17:44

Turbon vaihto toledo -00 ahf koneeseen eli hollilla olis 038253014c turbo eli vissiin 130hp gt 1749va asz moottorista. Mitä pitäs ottaa huomioon muuta kun tuo ahto lähtö? Öljy putket? Pakoputki? Mitenkähän tuolla toimii, meneekö vika tilaan? Tehoa? Autossa kiinni psi boksi tällä hetkellä.

nelikko
-
Viestit: 90
Liittynyt: 19.12.2012 16:34

ViestiKirjoittaja nelikko » 23.7.2013 19:07

Onko tuossa golffin v kopan 2.0 tdi pdf koneessa gt1749vc ahdin ja koneen malli on bmn.?
Ja mihinkä asri se riittänee lienee.?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 9.12.2013 14:11

Vaikka ei otsikossa mainitakkaan niin miten menee 3.0 tdi:n ahtimet?

Garretin julkkis gtb2260vk on tuttu mutta näyttää ebay olevan pullollaan myös kkk:n valmistetta. Onko tästä ahtimesta mihinkään virikäytössä? Näitä saa lähes ilmaiseksi ebaysta niin mietiskelin...

Markus L
-
Viestit: 112
Liittynyt: 4.9.2013 17:58

ViestiKirjoittaja Markus L » 9.12.2013 15:47

kkk bv50 3.0 tdi
In: 50
Ex: 44.5
11 vanes, width 7mm
Comp:
In: 43
Ex: 59

Eli pakopuoli about saman kokoinen kuin 2260:ssä, mutta kompura pienempi. Akseli hieman ohuempi kuin saman kokoluokan Garreteissa, jonka takia ei virikäytössä kovin suosittu. Kyllä sillä noin 200kW tehoihin 1,9-2,0 TDI:ssäkin pääsee.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 16.12.2013 20:02

BV50 toimii varsin mainiosti 1.9:ssä, ja sähköservo on helpommin ohjattavissa kuin tuo Garretin malli. Pesien kääntely taas ei ole yhtä helppoa/vapaata kuin 2260:ssä.

Mikkipappa
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.9.2005 19:42

ViestiKirjoittaja Mikkipappa » 22.8.2014 22:28

Mikäs turbo on tuossa kahenlitran bmr:ssä?

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 31.8.2014 0:46


Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 28.9.2014 22:21

2.0tdi (BKD) 236tkm ja turbo pjaaaskana... laakerivika. Aika heikkoja tuntuu olevan nuo BKD:n turbot...Jos jollain on ehjää BKD:N turboa etuusasti, niin mieluusti ostaisin (tarjoa vaikka yv:llä... nimimerkillä Golffi liikenteestä poistettu tällä hetkellä.

TJI
-
Viestit: 26
Liittynyt: 29.8.2012 20:18

ViestiKirjoittaja TJI » 24.10.2014 20:38

Löytyy bkd vakioahdin. Ota yhteyttä jos tarvetta vielä.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 24.10.2014 21:17

Laitoin yv

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 24.11.2014 16:27

Mitähän nää 170hp(bmn) ahtaa vakiona, torque näytti maksimissaan 1.5 ja se tuntuu vähän kovalta lukemalta.. myös pintakaasulla näyttäs olevan kokoajan 0.1-0.3, bensaturbossa ei muistaakseni ollut..

smgt
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.7.2015 14:00

ViestiKirjoittaja smgt » 10.9.2015 14:04

mitä eroa gt1749vb ja gt1749vc ahtimilla?

molemmat käy viriahtimeksi kuitenki vanhempiin 1,9tdihin?

Axi
-
Viestit: 1324
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 10.9.2015 14:23

vc:tä on käytetty (ainakin) Audin A3 170 hv hiukkassuodatinkoneessa (BMN muistaakseni).
Siinä on sähköinen asentoanturi ahtopaineen säätimelle.

Pakosarja määrää sopivuuden, 2 litran 16 v pakosarja ei sovi 1.9:iin.

vb on ainakin 1.9 150 hv turbona.

Jouscar
-
Viestit: 54
Liittynyt: 20.8.2012 10:33

Turbon sopivuus ja tyyppi AFN moottoriin

ViestiKirjoittaja Jouscar » 17.9.2015 20:01

Paikoillaan on joku T15 ? auto -98 AFN 81 kW moottorilla. Onko näissä alkujaan "juuttuva"siipiset ahtimet? Meneekö helposti heittämällä tilalle Garrett GT1749VA? Jos menee niin mitä muutoksia piää tehdä? Sopeutus yms.

Axi
-
Viestit: 1324
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 18.9.2015 8:38

GT15 tilalle tuo 1749VA menee melkein heittämällä, vaatii ahtoputken vaihtamisen turbon ja apurungon väliin. Passatistahan oli kyse(?)

Itellä oli ensin sovitekappale välissä, mutta vuoti öljyä koko ajan.

moses
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.8.2018 3:59

Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot

ViestiKirjoittaja moses » 4.9.2018 19:28

Mitä eroa on garretin 1749v ja 1749va ahtimilla teho ja koko mielessä?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.9.2018 21:19

Va:ssa hitusen isompi kompurapyörä ja siten riittää hiukan isommille tehoille.
Katso ketjun eka viesti ;)

lepo
-
Viestit: 8
Liittynyt: 3.10.2006 20:37

Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot

ViestiKirjoittaja lepo » 9.11.2018 22:11

Tarviiko tehdä paljon muutoksia jos vaihtaa tuon 130hv turbon tuohon 150hv turboon?
Auton on skoda fabia rs.

Jysca
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.10.2012 18:39

Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot

ViestiKirjoittaja Jysca » 12.7.2021 11:14

Turbo alkoi nauttimaan öljystä vähän liikaa, joten menee vaihtoon.
Nykyinen on "juuttuvasiipinen" 03G253014F Garret, pakoputki on pannalla ei pultilla kiinni.
Sopiiko tuohon "heittämällä" yhtään isompaa tilalle ? Eli imu olisi isompi.
Pakosarja on integroitu ahtimeen, ilmaputket ovat saman suuntaiset.

Auto VW Touran 1.9 TDI PD moottorikoodi BKC.
Kiitos.

Olisikos tuo hyvä ostos ?
https://www.ebay.co.uk/itm/162356664606

idua
-
Viestit: 13
Liittynyt: 24.4.2020 14:09

Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot

ViestiKirjoittaja idua » 2.9.2021 12:40

Jysca kirjoitti:Turbo alkoi nauttimaan öljystä vähän liikaa, joten menee vaihtoon.
Nykyinen on "juuttuvasiipinen" 03G253014F Garret, pakoputki on pannalla ei pultilla kiinni.
Sopiiko tuohon "heittämällä" yhtään isompaa tilalle ? Eli imu olisi isompi.
Pakosarja on integroitu ahtimeen, ilmaputket ovat saman suuntaiset.

Auto VW Touran 1.9 TDI PD moottorikoodi BKC.
Kiitos.

Olisikos tuo hyvä ostos ?
https://www.ebay.co.uk/itm/162356664606

Miten kävi, ostitko tuon Ebay ihmeen?

Tulee hintoihin jos teettää asennuksen ja laittaa sinne tollasen halppisahtimen joka ei toimikkaan.

Jysca
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.10.2012 18:39

Re: FAQ: 1.9 ja 2.0 TDI-koneiden turbot

ViestiKirjoittaja Jysca » 30.9.2021 14:20

idua kirjoitti:
Jysca kirjoitti:Turbo alkoi nauttimaan öljystä vähän liikaa, joten menee vaihtoon.
Nykyinen on "juuttuvasiipinen" 03G253014F Garret, pakoputki on pannalla ei pultilla kiinni.
Sopiiko tuohon "heittämällä" yhtään isompaa tilalle ? Eli imu olisi isompi.
Pakosarja on integroitu ahtimeen, ilmaputket ovat saman suuntaiset.

Auto VW Touran 1.9 TDI PD moottorikoodi BKC.
Kiitos.

Olisikos tuo hyvä ostos ?
https://www.ebay.co.uk/itm/162356664606

Miten kävi, ostitko tuon Ebay ihmeen?

Tulee hintoihin jos teettää asennuksen ja laittaa sinne tollasen halppisahtimen joka ei toimikkaan.



Tuommoinen sinne meni!
https://www.ebay.de/itm/114345458723?fi ... Sw2iNfQpYS
Ahdin ja tiivistesarja 189€ + toimitus 25€ + työt 320€ + vanhan lähetys puolaan 40€, pantti palautettiin täysmääräisenä.
Erittäin asiallista ja nopeaa palvelua (saksaksi)
Olen tyytyväinen, suosittelen +++


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa